يكي از مديران فوتبال در خصوص تغييرات اساسنامه اظهار داشت: فوتبال ما اساسا نياز به ساختار قوي دارد به همين علت معتقدم كه اصلاح اساسنامه فوتبال كاري منطقي و امري طبيعي است.

كاظم اوليايي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: فوتبال ما در نقاط مختلف با ضعف هايي روبرو است و از اين رو دنيا به ساختار قوي نياز دارد متاسفانه پس از 35 سال بحث تغيير در بندهاي اساسنامه مطرح شده است بايد تعريفي درست و منطقي از فوتبال داشته باشيم و افق ديدمان را تغيير دهيم.

وي ادامه داد: تغييرات در اساسنامه موضوع مهم تر از انتخابات رياست فدراسيون فوتبال است افراد در رياست تغيير مي كنند اما اساسنامه فوتبال موضوعي ثابت است و با جابه جايي هاي افراد تغييري در بندهاي اساسنامه تغييراتي ايجاد نمي شود.

اوليايي افزود: اشكال اساسي كه در اساسنامه ديده مي شود موضوع هيات رئيسه است ما بايد مانند فوتبال دنيا يك هيات اجرايي داشته باشيم و در اين هيات يك فرد را به عنوان رئيس انتخاب كنيم.

اوليايي تصريح كرد: اعتقادي به اين مسئله كه هيات رئيسه خواهان انتخاب معاون خود باشد ندارم و معتقدم كه در اين صورت تحقق اين موضوع ماهيت دموكراسي حاكم بر روح فيفا را زير سوال مي برد و مورد مخالفت كارشناساني است كه فوتبال دوستي را قبول ندارند.

وي افزود: من هم به عنوان يك كارشناس با انتخاب معاون از سوي رئيس هيات رئيسه مخالف هستم و معتقدم كه در زماني كه فوتبال ما به صورت درستي اداره شود پيشرفتي نخواهيم كرد و با فراهم كردن زمينه خصوصي سازي فوتبال به طور حتم موفق مي شويم.

اوليايي تصريح كرد: دولت هاي كشورهاي اسپانيا، ايتاليا، آلمان از فوتبال ماليات هاي بسيار زيادي دريافت مي كنند و پول كسب شده از فوتبال را صرف ورزش آماتور و پايه مي كنند و با اين كار آينده فوتبال و ورزش كشورشان را تضيمن مي كنند.

مدير فوتبال ادامه داد: سرمايه هاي زيادي در كشور وجود دارند كه هيچ جاي دنيا نمي بينيم اما به دليل اينكه بعضي از افراد در امور فوتبال و ورزش تخصصي برخورد نمي كنند از اين رو جوانان كه سرمايه هاي گرانقدر كشور هستند ساماندهي نمي شوند و برنامه ريزي مناسبي ندارند.

وي افزود: در خصوص انتخابات رياست فدراسيون بايد منتظر بود و ديد كه چه كساني در نهايت كانديد مي شوند اما تجربه نشان داده است در صورت تغييرات در يك تشكيلات نمي توان خيلي انتظار عملكرد مثبت تري از مدير سابق داشت و تغييرات در تشكيلات در جهت بهتر شدن شرايط نمي افتد.

وي ادامه داد: در اساسنامه فيفا هيات اجرايي دارد و اغلب روساي كميته تخصصي هستند و تصميم گيري مي كنند سپس تصميمات در هيات اجرايي راي گيري مي شود و درنهايت تصويب مي شود و براي اجرا به دپارتمان ها كه حقوق بگير هستند سپرده مي شود بايد اساسنامه فدراسيون فوتبال نيز مطابق و هماهنگ با فيفا عمل و تغيير كند.

اوليايي خاطر نشان كرد: در اساسنامه فيفا لفظ هيات رئيسه به كاربرده شده است كه متاسفانه در زمان تنظيم اساسنامه اين واژه به اشتباه و به غلط ترجمه شده است و بايد در اين باره نيز اصلاحات اساسي صورت بگيرد./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار