مدیر عامل كارگزاری بانك مسكن، رونق سفته بازی را باعث خروج سرمایه ها از بازار سرمایه دانست و گفت: با افزایش نوسان در بازار ارز، سفته بازان به این بازار روی آورده و بخشی از نقدینگی های بورس، راهی بازار ارز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ محمد كفاش درخصوص تاثیر نوسان نرخ ارز بر بازار سرمایه گفت: افت و خیز نرخ ارز بر سود شركت های صادركننده و واردكننده تاثیری معكوس دارد.

وی ادامه داد: اثرات نوسان نرخ ارز بر بازار سرمایه را می توان به دو بخش روانی و مالی تقسیم كرد.

به گفته وی حاشیه سود شركت های صادركننده با افزایش نرخ ارز رشد می كند و در مقابل شركت های وارد كننده از افزایش نرخ ارز متضرر می شوند، زیرا هزینه های آنها افزایش می یابد.

مدیر عامل كارگزاری بانك مسكن با بیان اینكه به طور حتم، شركت های واردكننده از كاهش نرخ ارز منتفع می شوند، به اثرات روانی نابسامانی بازار ارز اشاره كرد و گفت: بازار پول و سرمایه جدا از هم نیستند و عدم امنیت در بازار پول می تواند اعتماد را از سرمایه گذاران برای حضور در بازار سرمایه نیز سلب كند.

كفاش با تاكید بر اینكه اثرات روانی نوسان بازار ارز بر بازار سرمایه بیشتر از اثرات مالی آن است،افزود: با خروج سرمایه ها از بورس و عدم اعتماد سرمایه گذاران به این بازار نقدینگی های جدید وارد بازار سرمایه نمی شود كه این اتفاق باعث از بین رفتن تمركز بازار سرمایه و به ضرر اقتصاد كشور است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار