زاهدان:

سیستان به عنوان پایتخت انمیشن جهان ثبت شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: از آنجائی که نخستین انمیشن جهان در سیستان شکل گرفته این خطه از سرزمین ایران به عنوان پایتخت انمیشن جهان ثبت جهانی شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین عباس دانشی دوشنبه شب در آیین همایش سیستان خواستگاه شاهنامه فردوسی در دانشگاه زابل اظهار داشت: فراهم کردن فضا برای آشنایی جوانان با مفاخر کهن و آشنا کردن مفاخر و شاعران از نزدیک با سرزمین شاهنامه از اهداف برگزاری همایش سیستان خواستگاه شاهنامه است.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان این روزها بهار رویدادهای فرهنگی را تجربه می‌کند، افزود: همایش بین‌المللی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در هزاره دوم شاهنامه رویداد زیبای فرهنگی که در سیستان و بلوچستان شکل گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان هویت ملی و رشد در دنیای کنونی نیازمند بازشناسی مفاخر گذشته دانست، خاطرنشان کرد: مفاخر پرآوازه کم نداریم که در عرصه‌های جهانی توان درخشش دارند و ایران را پرآوازه کردند.
دانشی ادامه داد: کسانی که در زمینه ایران و مفاخر آن تحقیق و پژوهش داشته‌اند از آن به بزرگی یاد می‌کنند، ما را وارث این مفاخر هستیم که باید برای معرفی و آشنایی آنها باید تلاش کنیم.
وی تصریح کرد: معرفی مفاخر بزرگ به مردم سیستان و بلوچستان از اولویت‌های کاری ادار‌ه‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیریت جدید است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در ادامه از پژوهشکده شبه قاره، میراث فرهنگی، فرمانداری زابل که در برپایی همایش سیستان خواستگاه شاهنامه فردوسی همکاری کردند تقدیر و تشکر کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.