سردار عراقي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برنامه هاي ويژه اي براي اجراي رزمايش در سال 91 تدارک ديده شده است

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه با بيان اينکه بيش از 90 درصد از اهداف رزمايش والفجر تحقق يافته است گفت: برنامه هاي ويژه اي براي اجراي رزمايش در سال 91 تدارک ديده شده است.

سردار عبدالله عراقي، جانشين فرماندهي نيروي زميني سپاه پاسداران در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار دفاعي- امنيتي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رزمايش والفجر گفت: رزمايش بزرگ والفجر دقايقي پيش با حضور سردار جعفري، فرماندهي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و فرماندهان عالي رتبه لشكري به پايان رسيد.
وي تصريح کرد: رزمايش والفجر يكي از رزمايش هايي است كه در زمان بندي تقويم ساليانه نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سال 90 برنامه ريزي شده و از حدود 6 ماه گذشته دستورات ابلاغي فرماندهي در خصوص اين رزمايش اجرا شد، مكان يابي رزمايش صورت گرفت که در نهايت بر اساس اين مكان يابي و با تكيه بر دكترين رزم نيروي زميني، اين رزمايش طراحي شد.
سردار عراقي با اشاره به اينکه رزمايش والفجر بر اساس جنگ ناهمتراز طراحي شده بود گفت: زمين اين رزمايش از دو ماه و نيم گذشته آماده سازي شد و برنامه ها با تكيه بر اصول نبرد نامتقارن و پدافند غيرعامل، اجرا شد که به دنبال آن از هفته گذشته نيروها در محل رزمايش مستقر شدند و كارهاي مقدماتي رزمايش از قبيل سيم كشي، آماده‌سازي ميدان هاي تير و پياده سازي تجهيزات انجام شد.
جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه اظهار داشت: روز گذشته(30 بهمن) مرحله آغازين اين رزمايش با موفقيت انجام شد و هم اكنون نيز مرحله پاياني آن با حضور سردار جعفري فرماندهي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، كارشناسان ارشد نظامي و فرماندهان عالي رتبه لشكري در چهار مرحله پدافند ثابت منطقه اي، عمليات سيار متحرك، عمليات كمين در دشت و عمليات ضد هلي‌برد به پايان رسيد.
وي گفت: با توجه به ارزيابي عمده كارشناسان نظامي به واقعي بودن آتش‌ها و كم بودن فاصله بين نيروها با آتش، رزمايش والفجر بسيار موفقيت آميز انجام شده است.
سردار عراقي با بيان اينکه نيروهاي بسيجي با داشتن روحيه ايمان و تدين از تمام نيروهاي مسلح جهان بالاتر هستند تصريح كرد: براي اولين بار انبوه برادران بسيجي از گردان امام حسين(ع)‌ در رزمايش والفجر شركت كرده بودند و به فضل پروردگار، اين رزمايش بدون هيچ حادثه اي پايان يافت.
جانشين فرماندهي نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پاسخ به اين سوال که چه ميزان به اهداف رزمايش دست يافته ايد، گفت: با توجه به اهدافي كه در جلسات كارشناسي پيش بيني شده، بيش از 90 درصد از اهداف رزمايش والفجر تحقق يافته است.
سردار عراقي با بيان اينكه ارتقاء‌بخشي جهت آمادگي رزم وظيفه ذاتي نيروهاي مسلح است، خاطرنشان کرد: برنامه هاي ويژه اي براي اجراي رزمايش در سال 91 تدارک ديده شده است./ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار