به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ( اول تا هفتم اسفند) مسولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درنشستی خبری برنامه های این هفته را اعلام کردند.

به گزارش

خبرنگارباشگاه خبرنگاران

در ابتدای این نشست دبیر برگزاری هفته ملی سلامت مردان در خصوص اجرایی این هفته در کشور گفت: از سال 85، انجمن ارولوژی ایران اولین پنج شنبه اسفندماه را به نام روز ملی هفته سلامت عنوان کرد که این روز در تقویم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت گردید و از سال 88 تا کنون نیز هفته اول اسفندماه به نام هفته سما(هفته ملی سلامت مردان) نام گرفت.

دکتر صالحی افزود: شعار برگزیده ستاد ملی برگزاری این هفته در سال 90 تحت عنوان "سلامت خود را جدی بگیرید" می‌باشد که با هدف ترغیب مردان به حفظ سلامت خود، انجام آزمایش‌های غربالگری، پیشگیری از بیماری‌های شایع و آشنایی با علایم این بیماری‌ها می‌باشد.

وی با اشاره به اقدامات انجمن ارولوژی اصفهان در این هفته، تصریح کرد: امسال بیش از 40 ارولوژیست برای برگزاری این هفته با دانشگاه و این انجمن همکاری می‌نمایند که از برنامه‌های ویژه آنها ویزیت رایگان، مشاوره و کنفرانس‌های ویژه هفته سلامت مردان در مکان‌های مختلف می‌باشد.

دکتر صالحی همچنین ویزیت شیرخواران و کودکان بی سرپرست در پرورشگاه نرجس اصفهان و برگزاری کنفرانس ناباروری در مرکز ناباروری بیمارستان شهیدبهشتی را از اقدامات دیگر انجمن ارولوژی اصفهان در این هفته عنوان نمود.

دبیر برگزاری هفته ملی سلامت مردان همچنین تغذیه، فعالیت جسمانی، سلامت روانی و مهارت‌های زندگی، سلامت باروری، خود مراقبتی و سلامت مردان، سلامت مردان جوان، خانواده و سلامت مردان را عناوین روزهای هفته ملی سلامت مردان بیان کرد.

در ادامه عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی اصفهان از این انجمن بعنوان یکی از فعالترین انجمن‌های ایران نام بردو گفت: از سال 89 تا کنون علاوه بر تخصص ارولوژی رشته‌ها و تخصص های دیگر هم به منظور خدمات دهی بیشتر به مردم، در این انجمن افزوده شده است.

دکتر همایون عباسی سرطان پروستات و مثانه را از شایعترین بیماری‌های مردان عنوان کرد و کاهش مصرف نمک، افزایش مصرف ماهی و سبزیجاتی از قبیل کلم، کدو و هویج را در پیشگیری از این سرطان‌ها موثر دانست.

وی همچنین 99 درصد تبلیغات تلویزیونی ماهواره‌ای در خصوص استفاده از قرص‌ها و وسایل برای رفع ناتوانی جنسی آقایان و مشکل ناباروری آنها را کذب و فاقد هرگونه پشتوانه علمی بیان کرد.

عضو هیات مدیره انجمن ارولوژی اصفهان در پایان سخنان خود افزود: در گذشته بیشتر مراجعه کنندگان به ما، کسانی بودند که بیماری در آنها پیشرفت کرده بود و به همین دلیل درمان آنها پیچیده تر و پرهزینه‌تر بود ولی امروزه به دلیل اطلاع رسانی بیشتر و دریافت اطلاعات از اینترنت، با آگاهی و ویزیت‌های به موقع از بروز بیماری های شایع در مردان جلوگیری می‌شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.