به دنبال برگزاري نشست خبري جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان؛

گراني گريبان گير جشنواره هاي فرهنگي شده است

در حال حاضر و در زماني كه ديگر فرصت چنداني تا موعد برگزاري جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان نمانده گويا سايه تورم بازار سكه بر سر جشنواره هاي فرهنگي افتاده و با ظاهر مشخص نشدن ميزان بودجه از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي برگزاري چنين مراسم هايي سعي در براندازي بنيان آن ها دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران، اين سايه چنان سنگين است كه دبير جشنواره كتاب كودك و نوجوان را از اعلام خبري با موضوع ناتواني از اهداي جوايز نقدي و سكه، ناگزير كرده و سكه را كه امروزه در دوران نقاهت پس از گذر از بحران، قرار گرفته از ميان جوايز قابل اهدا در جشنواره هاي فرهنگي حذف كرده است.

در اين ميان بد نيست كه اشاره اي هم به اهداي 50 سكه در مرحله اختتاميه جايزه كتاب سال كنيم كه گويا به واسطه حمايت هاي بي شمار دولت توان پرداخت چنين جوايزي را داشته و اين امر گواه چيزي نيست جز اثبات اين امر كه جشنواره هاي خصوصي و مستقل، محروم از چتر حمايتي مسئولان دولتي هستند.

لازم به ذكر است، جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان نيز با همت و تلاش ناشران و بخش خصوصي شكل گرفته و تا به امروز بر روي پايه هاي خود ايستاده است.

بنابراين پيشنهاد مي شود كه مسئولان فرهنگي براي برداشتن سايه تورم از روي جشنواره ها قسمتي از حمايت خود را معطوف به جشنواره هاي خصوصي كرده و محض خاطر تاكيدات خود بر لزوم خصوصي سازي تمامي عرصه هاي جامعه هم كه شده بودجه اي نه چندان زياد را به اين جشنواره ها اختصاص دهند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار