هواداران پوتين امروز در مسکو تظاهرات برگزار مي کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنها با شعار "از کشورمان دفاع می کنیم" در مسکو تظاهرات می کنند.

تجمع هواداران پوتین قرار است ساعت 11:30 دقیقه به وقت محلی با حضور 40 هزار نفر برگزار شود.

پایگاه اینترنتی جبهه مردمی روسیه که یک سازمان طرفدار دولت به شمار می رود اعلام کرد پس از این تظاهرات قرار است تجمع دیگری در ساعت یازده به وقت گرینویچ در ورزشگاه لوژنیکی با حضور 11 هزار نفر برگزار شود.

ولادیمیر پوتین اعلام نکرده است آیا خود نیز در این تجمع حضور خواهد داشت یا خیر.

اما دمیتری پسکوف سخنگوی پوتین هفته گذشته از شرکت احتمالی پوتین در این تظاهرات خبر داده بود. پوتین روز چهارشنبه در حین بازدید از یگان نیروهای زبده ارتش نزدیک مسکو گفت: ما باید از حاکمیت خودمان دفاع کنیم و به کسی اجازه ندهیم در امور ما دخالت کند.

نخست وزیر روسیه همچنین تلاش غربیها را برای صدور یک "دموکراسی ظاهری" به کشورهای جهان سوم محکوم و خاطرنشان کرد روسیه باید نهادهای دموکراتیک خودش را گسترش بدهد تا به سرنوشت لیبی دچار نشود.

مخالفان و رسانه های مستقل مقامات روسیه را به اغفال شرکت کنندگان در تظاهرات یا اعمال فشار بر کارکنان بخش دولتی روسیه برای شرکت در تجمع هواداران دولت متهم کرده اند. چهارم فوریه تظاهرات بزرگی در حمایت از ولادیمیر پوتین با شرکت بیش از 100 هزار نفر در مسکو برگزار شد. در همان روز دهها هزار نفر از مخالفان نیز در پایتخت روسیه بر ضد دولت تظاهرات کردند و برگزاری انتخابات سالم را خواستار شدند.

پوتین بارها غربیها را به حمایت از جنبش گسترده معترضان در روسیه متهم کرده است،‌ جنبشی که ماه دسامبر پس از برگزاری انتخابات پارلمانی روسیه قوت گرفت./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار