كارشناس روزنامه لس آنجلس تایمز از مقامات آمریکایی خواست با آموزش ساده فرهنگ و مقدسات اسلام از بروز حوادثی مشابه سوزاندن قرآن که به جریحه دار شدن احساسات مسلمانان منجر شد، جلوگیری کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ،این روزنامه آمریکایی در اين باره نوشت: صدها افغان در اعتراض به انتشار خبر آتش زدن قرآن در یک پایگاه هوایی آمریکا در شمال کابل تظاهرات کرده و شعار« مرگ بر آمریکا» سر دادند.

این اعتراضات سه روزه زمانی از آنجا آغاز شد که کارگران افغان کیسه های حاوی قرآن را در سطل های زباله یافتند.پس از این حادثه مقامات آمریکایی عذرخواهی و اعلام کردند قصد دارند برای نیروهای نظامی خود دوره های آموزشی برگزار کنند تا دیگر به مقدسات دیگر مذاهب توهین نشود."راشل دیویس" استادیار انسان شناسی فرهنگی دانشگاه جورج تاون در اين خصوص گفت : حادثه فوق سمبلی از تاثیر جنگ ده ساله بر نیروهای آمریکایی است تا یک اشتباه.

این نخستین باری نیست که چنین حوادثی رخ می دهد.مردم عراق نيز انتقادات بسیاری از توهین های نیروهای آمریکایی به خود و مقدسات مذهبی خود و مسائلی از این دست داشتند.باید خاطر نشان کرد که سربازان آمریکایی نمی توانند به خوبی قرآن را از دیگر کتابها تشخیص دهند.افغانها معتقدند نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان به کشورشان احترام نمی گذارند.



اين گزارش مي افزايد ، کاملا روشن است که نیروهای آمریکایی در افغانستان حضور ندارند که با مردم دست بدهند و نوزادان را ببوسند.آنها در آنجا حضور دارند تا با تروریسم، القاعده و طالبان بجنگند . روشن است اقدامات نظامي بيشتر از آنكه نتايج مثبت به همراه داشته باشد ، آثار مخربي به دنبال دارد .به همين دليل آمریکا می تواند با آموزش ساده به نیروهای نظامی خود از بروز چنین حوادثی جلوگیری کند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار