نگراني تل آويو از گرایش جوانان یهود به جنبش‌های ضداسرائیلی

تشديد گرایش جوانان یهود به جنبش‌های صلح‌طلب و "کمپین جهانی تحریم اسرائیل" در راستای حمایت از حقوق فلسطینیان باعث افزايش نگرانی صهیونیست‌ها شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اخبار محرمانه‌ای از اسرائیل منتشر شده است كه نشان مي دهد صهیونیست‌ها به شدت از اينكه جوانان یهودی علاقه‌مندی خود  به اسرائیل را از دست می‌دهند نگران بوده تا حدی که به دلیل جنایت‌های حزب لیکود علیه فلسطینیان فكر مي كنند مورد انزجار دیگران هستند و از این‌رو از یهودی بودن خود تنفر پیدا کرده‌اند.

 

بر اساس اين گزارش ،در دهه‌های گذشته هرگاه یهودیان آمریکایی علاقه‌مندی خود را نسبت به اسرائیل از دست می‌دادند، "نهاد غیررسمی وتبلیغاتی حامی اسرائیل" با نگرانی از مورد تهدید واقع شدن اسرائیل، اقدام به حمایت‌های مالی از یهودیان می‌کرد.اما امروزه بیشتر جوانان یهود با پیوستن به جنبش‌های صلح‌طلب اقدام به حمایت از "کمپین جهانی تحریم اسرائیل‌" می‌پردازند. این کمپین با ترغیب مصرف‌کنندگان به تحریم کالاهای اسرائیلی در نظر دارد تا با تشدید فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل این رژیم را برای به رسمیت شناختن حقوق فلسطینیان تحت فشار قراردهند.

اين گزارش مي افزايد ، آنان در هفته اول فوریه اقدام به برگزاری کنفرانسی در حمایت از حقوق فلسطینیان در دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا کرده بودند . در این کنفرانس که حامیان طرفدار حقوق فلسطینیان حضور داشتند انجمن‌های طرفدار اسرائیل توسط صهیونیست‌ها فراخوانده شده تا هرگونه انتقاد از اسرائیل را سرکوب کنند.


با وجود اقدامات دانشگاه و فضای رعب‌آور آن‌، برگزاری کنفرانس یک موفقیت بزرگ بود و "سوزان ابولهوا" از حامیان جنبش به ایراد سخنان صریحی ايراد كرده و با بیان اینکه صدها قانون و اقدامات نظامی اسرائیل ناقض حقوق فلسطینیان است به تشریح 20 عمل غیرقانونی اسرائیل پرداخت. از جمله مي توان به غیرقانونی اعلام کردن توسعه روستاهای عربی و بازداشت زندانیان فلسطین بدون انجام محاکمه اشاره كرد ./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار