تحقیقات طب سنتی نشان می دهد؛

مصرف طولانی مدت گوشت گاو توصیه نمی شود

استفاده طولانی مدت از گوشت گاو به خصوص در شکل سوسیس و کالباس به دلیل ماندگی و کهنگی این فرآورده ها توصیه نمی شود.

دکتر ابراهیم خادم مسول کلینیک تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در طب سنتی بیشترین غذاییت را در بین انواع غذاها ،گوشتها دارندبه شرک اینکه در مصرف آن افراط و تفریط نگردد.طبیعت انواع گوشت ها بر حسب نوع حیوانات که دریازی یا خشک زی هستند و همچنین میزان تحرک آنها با یکدیگر تفاوت دارند.

وی گفت : طبیعت گوشت گوسفند گرم و تر بوده و اقلب با طبیعت افراد سازگار است و بهترین نوع گوشت چهارپایان گوشت گوسفند است . پس از آن گوشت گوساله با مزاج گرم و تر توصیه می شود همچنین گوشت بز نسبت به گوشت گوسفند سرد وتر است و بیشتر برای مزاج های گرم و تر و مناطق با آب و هوای گرم مناسب تر است.

دکتر خادم تصریح کرد : گوشت گاو در مقایسه با گوشت گوسفند سرد و خشک بوده و استفاده طولانی مدت از آن به خصوص در شکل سوسیس و کالباس و سایر فراورده های مشابه هم به دلیل سردی و خشکی و هم به دلیل ماندگی و کهنگی این فراورده ها توصیه نمی شود.

وی با اشاره به آموزه های اسلامی در خصوص مصرف گوشت گفت : در آموزه های دینی به مصرف منطقی گوشت توصیه شده مصرف گوشت هر 3 روز یکبار به عنوان مستحب و مصرف هر روزه آن بلااشکال و مصرف بیش از یکبار در روز ناپسند شمرده شده است ضمن اینکه در حدیثی از امام صادق ع ترک گوشت به مدت بیش از 40 روز نهی شده زیرا باعث دگرگونی خلق و رفتار آدمی می شود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار