فیلم داستانی 100 ثانیه ای «نگون فنگ» كه حمایت بشر دوستانه ایران در سومالی را به تصویر می كشد، امروز 4 اسفند در پردیس سینمایی آزادی اكران می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛"مصطفی آتش­مرد" كارگردان این فیلم كوتاه در گفت و گو با روابط عمومی جشنواره فیلم 100گفت:« نگون فنگ فیلم داستانی است كه در لابه­ لای نمایش دست پسركی كه مشغول نقاشی است، مخاطب صحنه­ هایی از جنگ و مردان اسلحه به دست را می­ بیند. پسرك نوك اسلحۀ سربازان را رو به پایین نقاشی می­ كند و در اصطلاح نظامی به این حركت «نگون فنگ» می­گویند. كه به نوعی بیانگر صلح و آتش­بس است.»

"آتش­مرد" افزود:«به دنبال قحطی در كشور سومالی و طی تفاهم­نامه­ ای كه با جمعیت هلال احمر امضاء شده بود، اواخر پاییز سال جاری به همراه "امیر قشلاقی" به عنوان دستیار كارگردان و صدابردار، برای ثبت و پوشش فعالیت­ های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به "موگادیشو" اعزام شدیم. و حاصل این سفر2 پروژۀ مستند 26 دقیقه­ای و یك فیلم داستانی 100 دقیقه­ ای بود.»

وی گفت:« این آثار روایتی مستند از زندگی قحطی زدگان سومالی هستند كه در حال حاضر در پایتخت این كشور (موگادیشو) در كمپ ­های جمعیت هلال احمر ایران سكونت دارند.»

"آتش­مرد" با بیان این كه دو مستند 26 دقیقه ای این پروژه در حال تدوین است گفت:« فیلم مستند "حافظۀ موگادیشو" زندگی پسر بچه ای را روایت می­ كند كه تمام روز خودش را سرگرم ساخت مجسمه­ های سفالی می­ كند. "حافظه موگادیشو" به زندگی مردم سومالی در كمپ­ های جمعیت هلال احمر ایران با محوریت این كودك می­پردازد.»

این آثار مستند با مشاركت جمعیت هلال احمر و حوزه هنری استان تهران و به سفارش خانۀ مستند ایران،برای پخش در شبكه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبكه IFILM تولید شده است./ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار