خبرگزاری رویترز گزارش داد: شمار کودکان فقير در آمريکا از سال 2000 تا سال 2010، 25 درصد افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز در گزارشی از واشنگتن به قلم "سوزان هیوی" با اشاره به گسترش فقر در جامعه آمریکا نوشت:‌ سالها کساد اقتصادی در آمریکا ، بیشترین قربانی را در میان کودکان آمریکایی می گیرد، به گونه ای که نتایج تازه ترین مطالعات در این کشور نشان می دهد در سال 2010 حدود هشت میلیون کودک در نواحی فقیر نشین زندگی می کردند و یک میلیون و ششصد هزار کودک نیز در فقر شدید بسر می برند.

آمار نشان می دهد شمار کودکان فقیر در آمریکا از سال 2000 تا 2010، حدود 25 درصد افزایش یافته است.

در گزارش پژوهشگران بنیاد آنی ایی. کیسی در این خصوص آمده است در سال 2000 میلادی، شش میلیون و 300 هزار کودک در آمریکا در فقر شدید زندگی می کردند.

حدود سه چهارم این کودکان در حالی دراین شرایط بسر می برند که دست کم یکی از والدین آنها کار می کند .

این یافته ها بازتابی از پیامدهای ناگوار وخامت اوضاع اقتصادی آمریکا در طول سالهای 2007 تا 2009 محسوب می شود که موجب شد روند پیشرفت های به دست آمده در دهه نود توقف شود .

لورا اسپیر یکی از کارشناسان این مرکز اعلام کرد این اطلاعات شاخصی کلیدی از تاثیر فزاینده و مستقیم فقر بر زندگانی این کودکان در سالهای آینده بشمار می رود .

وی افزود :‌ خانواده های این کودکان در تامین نیازهای اولیه فرزندانشان ، همچون مسکن و بیمه های درمانی و مراقبتهای بهداشتی با مشکلات بسیار روبرو هستند و کودکانی که در مدارس واقع در مناطق کم در آمد تحصیل می کنند ، با مسائل گوناگونی دست به گریبان هستند.

رکود اقتصادی وضعیت کودکان آمریکایی را که در معرض فقر قرار دارند، به مراتب تشدید کرده و به وضعیت تحصیلی آنان لطمه زده است و به اعتقاد کارشناسان این اوضاع قابل اصلاح و جبران پذیر نیست .

افزون بر آن نباید از تاثیرات متقابل و منفی محیط بر این کودکان و زندگی در محلات فقیر غافل بود.

کارشناسان با اشاره به تاثیر فقر در دوران کودکی بر کیفیت زندگی در دوران بزرگسالی می گویند باید اثرات این وضع بر نسل آینده کارگران و متعاقب آن چشم انداز رشد و شکوفایی کشور بررسی شود .

آمار و ارقام رسمی دولت فدرال آمریکا نشان می دهد بیشترین تعداد کودکان فقیر در ایالت های می سی سی پی، نیومکزیکو ،لوئیزیانا، تگزاس و آریزونا زندگی می کنند.

همچنین از میان پنجاه شهر بزرگ آمریکا، شهرهای دیترویت، کلیولند، میامی، میلوواکی، فرسنو و آتلانتا، بیشترین محلات فقیرنشین را دارند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار