افزایش نرخ ارز به نفع صنعت گردشگری است

افزایش نرخ ارز سبب گسترش توریست ورودی به کشور و بهبود اوضاع گردشگری می‌شود.

مهرداد عباسیان کارشناس گردشگری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با این مطلب گفت: رشد گردشگری تمهیدات و برنامه ریزی های و پیش بینی های خاص خود را می طلبد در مرحله نخست نیاز است مسئولان برنامه های مدون، جامع برای توسعه گردشگری داشته باشند اما شرایط مهم تر از برنامه عزم و انگیزه قوی و ملی برای توسعه این صنعت باشد .

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده بدون وجود این عزم و انگیزه برنامه های ملی نیز ناتمام مانده و غیرقابل اجرا خواهد ماند با طرح ریزی و نظارت دقیق بر حسن اجرای آن می توان زیرساخت های مادی و معنوی لازم را ساخت و آنگاه ورود گردشگران و متعاقبا کسب درآمدهای ارزی را به انتظار نشست.
عباسیان گفت: در حال حاضر با شرایط افزایش نرخ ارز میزان خروجی‌ها از کشور کاسته می‌شود و کمتر کسی تن به سفرهای خارجی می‌دهد. و از سوی دیگر این افزایش نرخ ارز باعث میزان گردشگران ورودی به کشور می‌شود اما به شرطی این افزایش ورود گردشگر خارجی به کشور برای فعالان عرصه گردشگری مطلوب خواهد بود که افزایش نرخ ارز باعث افزایش نرخ زیرساخت‌های مورد نیاز برای گردشگری از جمله هزینه گازوئیل و بنزین، آب، برق و... نشود.
این کارشناس تصریح کرد: ورود ارز به کشور بسیار مطلوب است اما اگر قرار است یک هتل‌دار چند برابر ارزی را که از توریست دریافت می‌کند بابت هزینه‌های جاری مورد نیازخرج کند سودی برایش ندارد.
وی افزود: باید یک تعادلی ایجاد شود تا فعالان عرصه گردشگری با نفعی که می‌برند برای ورود توریست بیشتر به کشور سرمایه‌گذاری کنند./ک


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار