اراک/

اگر می خواهید در رژیم شکست نخورید اينجا را كليك كنيد

غذاهای فرآوری شده، کنسروها و فست فودها سریع آماده می شوند؛ ولی، کالری بیشتر و ارزش غذایی کمتری دارند. مصرف دست کم 3 تا 5 وعده میوه و سبزی را در هر روز توصیه می شود.

6 راهکار برای موفقیت در رژیم های کاهش وزن؛ به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛
* هر چه می خورید را یادداشت کنید برای 5 روز تا یک هفته، هر آن چه می خورید و می آشامید را یادداشت کنید. بیشتر مردم در آخر روز نمی توانند همه آن چیزهایی که خورده اند را به یاد بیاورند و همیشه مقداری از آن را جا می اندازند.. بسیاری از افراد می گویند که چیزی نمی خورده اند، چون می دانستند که مجبورند آن را یادداشت کنند. فایده بزرگ نوشتن آن چه می خورید، این است که متوجه می شوید چه قدر خورده اید و کجا زیاده روی کرده اید که باید آن را از رژیم غذایی تان حذف کنید.
* خیلی کم غذا نخورید رژیم هایی که کالری اندکی دارند، در کوتاه مدت باعث کاهش وزن می شوند؛ ولی، در طولانی مدت حفظ آن ها مشکل است. شما به تدریج خسته، عصبی و تحریک پذیر خواهید شد و برای انجام کارهای تان انرژی نخواهید داشت. صبحانه مهم ترین وعده غذایی است و کسانی که این وعده غذایی را سرسری می گیرند، در آخر روز با وعده های سنگین، پرخوری می کنند و کمتر به غذاهای سالم روی می آورند.
* نه پرخوری کنید و نه خیلی کم غذا بخورید صبحانه مهم ترین وعده غذایی است و کسانی که این وعده غذایی را سرسری می گیرند، در آخر روز با وعده های سنگین، پرخوری می کنند و کمتر به غذاهای سالم روی می آورند. دست کم 3 وعده غذا در روز بخورید. در واقع، شما باید مقدار غذای مصرفی خود را بین 6 وعده تقسیم کنید. این کار متابولیسم را فعال می کند و قند خون را بالا نگه می دارد و بنابراین، شما احساس گرسنگی نخواهید کرد.
*غذاهای تازه بخورید غذاهای فرآوری شده، کنسروها و فست فودها سریع آماده می شوند؛ ولی، کالری بیشتر و ارزش غذایی کمتری دارند. اگر نمی توانید هر روز برای درست کردن این نوع غذاها وقت صرف کنید، برای چند روز یکجا درست کنید.
*آب و مایعات فراوان بنوشید بیش از بقیه نوشیدنی ها آب بنوشید. ما روزانه به 8 تا 12 لیوان آب نیاز داریم. به بیان دیگر باید آن مقدار آب بنوشیم که ادرارمان شفاف و روشن باشد. نوشیدن آب فراوان، سموم را از بدن خارج می کند و پوست شما نیز درخشندگی خود را باز خواهد یافت.
*ورزش کنید، کمتر بخورید ورزش و رژیم غذایی دو جزو جدا نشدنی از رژیم کاهش وزن هستند؛ نوشیدن آب فراوان، سموم را از بدن خارج می کند و پوست شما نیز درخشندگی خود را باز خواهد یافت .هم این است که شما رژیم غذایی و الگوی ورزشی درستی را دنبال کنید که بتوانید همیشه و به طور پیوسته از آن ها پیروی کنید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.