کرمان/ مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد؛

رتبه بندی خبرنگاران در سال آینده

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : آیین نامه کار حرفه ای روزنامه نگاری ،مقرر کرده ، با کمیسیونی مرکب از نخبگان رسانه ای تشکیل شود و خبرنگاران رتبه بندی شوند.

پدرام پاک آیین در گفتگو با

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

افزود : بر اساس این رتبه بندی ،کارت خبرنگاری برای خبرنگاران صادر می شودکه این کارت مبنای حمایت ها و ارایه تسهیلات بر آن است.

وی تصریح کرد : آیین نامه کار حرفه ای روزنامه نگاری بزودی از طریق این وزارتخانه ابلاغ می شود.

پاک آیین با اشاره به ساماندهی حرفه خبرنگاری ، که یکی از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده خاطرنشان کرد .شغل خبرنگاری یکی از شغل های تخصصی و شریف است.

وی اظهار داشت : لازم است هویت خبرنگاران فعال رسانه ای بر اساس آثار ، سوابق ، تحصیلات ، مهارت ها ، و توانمندی های آنان احراز شود.

پاک آیین افزود : تسلط به زبان های بین المللی ، دریافت جوایز از جشنواره های معتبر رسانه ای ، میزان تحصیلات ، میزان سابقه مستمر حرفه ای ، حجم و میزان آثار از عوامل رتبه بندی خبرنگاران مانند سایر مشاغل دارای ضوابط منسجم می شوند.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد : راهکارهای صیانت از فضای سالم رسانه ای در انتخابات این است که ، مطا لبی را که از افراد عنوان می شود به نقل قول و مستند باشد .

وی اظهار داشت : رسانه ها و مطبوعات باید به گونه ای رفتار کنند که به اعضا جناح سیاسی تبدیل نشوند.

پاک آیین از برنامه ریزی های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تاسیس واحد هایی برای خبرنگاران که آن ها بتوانند به طور مستقل فعالیت های حرفه ای خود را پیگیری کنند و با تاسیس این واحد ها می توانند تولیدات خبری خود را به عنوان محصول فرهنگی وارد عرصه رقابت کنند.

وی از هدیه روز خبرنگاران یادآور شد : فهرستی از مجموعه خبرنگارانی که در سامانه سمان ثبت نام کرده اند تهیه ودر اختیار نهاد ریاست جمهوری گذاشته شده است ./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.