لاريجاني در نشست خبري قم:/‌١

دغدغه‌هاي برخي رجال سياسي، مايه تاسف است

رييس مجلس شوراي اسلامي در نشست خبري صبح امروز(يكشنبه) خود در قم، گفت: تخريب‌ها تبديل به سرگرمي سياسي شده در صورتي كه مردم مشكلات زيادي مانند گراني و اشتغال دارند و مايه تاسف است كه برخي افراد نام رجال سياسي بر خود مي‌نهند، ولي دغدغه‌هايشان فرسنگ‌ها با خواست مردم فاصله دارد

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران، رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تخريب‌هاي صورت گرفته در ايام تبليغات، اظهار داشت: فتنه مساله‌اي شده كه عده‌اي با آن كاسبي به راه انداخته‌اند و بر مركب فتنه سوار شده‌اند، شب‌نامه مي‌دهند و بداخلاقي مي‌كنند.

*** توزيع شب‌نامه در شأن فرهنگ ايراني و اسلامي نيست

نماينده قم درباره تخريب‌ها انتخاباتي اظهار داشت: عزت و ذلت دست خداوند است، ولي چرا برخي با چنين كارهاي موهني خودشان را ضايع مي‌كنند، مقام معظم رهبري چندين بار توصيه كرده‌اند كه تخريب و توهين نكنيد ولي چرا كساني كه خود را ولايي مي‌دانند اين اشتباهات را انجام مي‌دهند. توزيع شب‌نامه بدون امضا در شأن فرهنگ ايراني و اسلامي ما نيست.

رييس مجلس شوراي اسلامي درباره قضاوت‌هاي انجام شده در مورد اجراي قوانين از سوي دولت گفت: من در اين قضيه افراط و تفريط مي‌بينم. برخي مي‌گويند دولت قوانين مصوب مجلس را اجرا نكرده و برخي ديگر هم مي‌گويند تماما اجرا كرده است. من معتقدم دولت در نظام اسلامي بايد قوانين مصوب مجلس را كه در شوراي نگهبان تصويب مي‌شود بدون حتي يك تخلف اجرا كند كه البته دولت بسياري از اين قوانين را اجرا كرده و در برخي موارد تخلف داشته است.

*** مجلس مستقل به نفع مردم است

لاريجاني درباره ويژگي‌هاي مجلس شوراي اسلامي هم گفت: مجلس بايد از حاشيه‌پردازي بپرهيزد و به مشكلات اصلي مردم يعني رفع گراني و بيكاري بپردازد. مجلس بايد مستقل باشد چون مجلس مستقل به نفع مردم است، البته مقصود از استقلال مجلس، نزاع نيست بلكه هر چه به نفع مردم است بايد از آن دفاع كنيم، ولي مجلس زيرمجموعه قوه ديگري هم قرار نگيرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي كه اگر به مجلس راه نيابيد، چكار مي‌كنيد گفت: من طلبكار كسي نيستم، توان مختصري دارم كه اگر اراده مردم به اين تعقل گرفت كه در مجلس باشم خدمت خواهم كرد و اگر نشد، مجال براي خدمت در عرصه‌هاي ديگر كم نيست. 

*** حضور سلايق مختلف در مجلس، نماد فكر منبسط جامعه است

لاريجاني در پاسخ به سوالي در مورد تركيب احتمالي مجلس نهم گفت: قضاوت درباره آن قدري سخت است، چون شرايط سياسي سيال است، ولي به هر حال مجلس از افرادي با ديدگاه‌هاي مختلف فكري تشكيل خواهد شد، و اين براي مجلس مفيد است كه افرادي با سلايق مختلف حضور داشته باشند و نماد فكر منبسط در جامعه باشند.

وي درباره نقش جامعه مدرسين در روند انتخابات مجلس تصريح كرد: جامعه مدرسين همواره مورد احترام امام(ره) و رهبري بوده‌اند و من هم براي آن‌ها احترام قائلم و به نظر آن‌ها وفادارم.

رييس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به خبرنگاري كه از وي خواست درباره ميزان مشاركت مردم در انتخابات «پيشگويي» كند نيز تصريح كرد: پيش‌گويي مربوط به رجال‌الغيب است و به درد مردم نمي‌خورد. من اين هنر را ندارم كه پيش‌گويي كنم بلكه بايد ببينيم تكليف مجلس چيست و چه كاري به درد مردم مي‌خورد.

*** بداخلاقي‌هاي سياسي، مردم را مايوس مي‌كند

وي با بيان اين‌كه غربي‌ها و جريانات موذي در منطقه دنبال اين هستند كه از انتخابات بر ضد ملت ايران استفاده كنند، تاكيد كرد: برخي كارها مانند بداخلاقي سياسي، مردم را مايوس مي‌كند و مردم فكر مي‌كنند انتخابات بازي است در حالي كه انتخابات يك رفتار جدي سياسي است.

لاريجاني ادامه داد: حضور پرشور مردم فارغ از اين‌كه به چه كسي راي مي‌دهند، در پس زدن حريف بسيار برجسته است و فرهيختگي مردم را به رخ دشمن مي‌كشد.

*** قطع صادرات نفت به انگليس و فرانسه درست بود

لاريجاني هم‌چنين در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد قطع صادرات نفت به انگليس و فرانسه تاكيد كرد: تحريم را خود اروپاييان شروع كردند و موضع‌گيري مجلس اين بود كه بايد با كشورهاي زورگو برخورد جدي شود و اقدام وزير نفت هم در تحريم اين دو كشور درست بود./س2



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار