استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: ظرفيت‌هاي بالقوه بسياري براي توسعه روابط و همكاري‌هاي متقابل ميان ارزروم و تبريز وجود دارد و این ظرفیت‌ها در حال شكوفايي است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران، بيگي ديروز در آیین هم‌نوایی ارزروم و تبريز در تبریز با اشاره به زمینه‌های مناسب برای گسترش همكاري‌هاي آذربایجان شرقی با شهرهاي مختلف كشور تركيه خاطرنشان کرد: توسعه مناسبات دوجانبه در راستاي هم‌افزايي قابلیت‌ها و استفاده از ظرفيت‌هاي دو طرف به طور جدی در حال پيگيري است.

وی با اشاره به مشتركات متعدد بين مردم ايران و تركيه اظهار داشت: زبان، دين، فرهنگ و تاريخ مشترك دو ملت كمك مي‌كند تا روند توسعه مناسبات تسريع شود.

بیگی با ابراز خرسندي از سفر مقامات عالي‌رتبه، نخبگان و چهره‌های فرهنگی ارزروم به تبريز، خواستار تقويت و گسترش روابط دوجانبه شد.

استاندار آذربايجان‌شرقي در بخش دیگری از سخنان خود به جوسازي رسانه‌اي غرب و آمريكا عليه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: آمريكا در حالي ما را به حمايت از تروريسم و خشونت متهم مي‌كند كه جمهوری اسلامی یکی از قربانیان اصلی تروریسم جهانی بوده و عامل اصلی این جنایت‌ها نیز خود آمریکا بوده است.

وی تاکید کرد: گسترش همکاری‌های اقتصادي با كشورهاي دوست و همسايه و سفر گروه‌هاي مختلف خارجی به ايران، زمينه‌ساز آشنايي هرچه بيشتر كشورها با واقعيت‌هاي موجود در ايران است که تبلیغات مسموم رسانه‌های غربی را خنثی می‌کند.

بيگي ترور‌ دانشمندان هسته‌اي کشورمان را نمونه بارز ددمنشي و خشونت‌طلبي غرب و آمريكا برشمرد و افزود: افكار عمومي جهان با وجود تبليغات منفي غرب بر عليه ايران، واقعيت‌هاي موجود را مي‌بينند و هيچ‌گاه تحت تأثير اين جوسازي‌ها قرار نگرفته‌اند.

وي همچنين با بي‌اثر خواندن تحريم‌هاي آمريكا و هم‌پيمانان غربي او در روند پيشرفت و اقتدار ايران اسلامي، خاطرنشان کرد: اين تحريم‌ها زمينه‌ساز اقتدار و خودباوري ملي ايرانیان است و برخلاف تصور آمريكا و غرب، ايران اسلامي امروز نه تنها به خاطر تحريم‌ها، منزوي و تضعيف نشده؛ بلكه با عبور از تحريم‌ها خود به عامل تحريمي براي اروپا و آمريكا تبديل شده است.

بیگی افزود: تصمیم اخیر جمهوری اسلامی به تحريم نفتي فرانسه و انگليس، زمينه‌ساز بروز مشكلات متعدد در اين كشورها شده است و امروز اين ايران است كه سياست‌گذار اصلي در این ماجرا به شمار مي‌رود.

شهردار تبريز نیز از برنامه‌ريزي جدي شهرداري براي برگزاري هفته فرهنگي تبريز در ارزروم تركيه در سال آينده خبر داد.

قائم‌مقام شهردار ارزروم تركيه نیز در این آیین گفت: طي سه روز حضور در تبريز، اين شهر را شهري در حال بازسازي، زيبا، توسعه يافته و مدرن ديديم و علاوه بر اين با مردمان خونگرم و مهمان‌نواز اين شهر نيز روزها و لحظات خوبي را سپري كرديم.

ايوب تاولاش اوغلو از آمادگي كامل شهرداري ارزروم و ديگر مسوولان محلي اين شهر براي توسعه و گسترش روابط دوجانبه ميان اين شهر و تبريز در قالب تفاهم‌نامه خواهرخواندگي خبر داد./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.