رئیس بورس منطقه ای آذربایجان شرقی از افزایش حجم خرید و فروش اوراق بهادار توسط کارکارگزاران در تالار بورس این استان خبر داد و گفت: بیش از 1202 میلیون سهم توسط سهامداران خریداری و 956 میلیون سهم به فروش رسیده است.

به گزارش

خبرنگارباشگاه خبرنگاران

، عابدینی با اشاره به معاملات 11ماهه گذشته سال جاری افزود: امسال در تالار بورس تبریز دو میلیارد و 158میلیون و 763 هزار و859 سهم وحق تقدم به ارزش بیش از هفت هزار میلیارد و 370ملیون ریال معامله شده است.

وی اظهار داشت: این معاملات از نظر ارزش ریالی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 63 درصداو از نظر حجم خرید و فروش 39 درصد افزایش را نشان می دهد.

عابدینی همچنین افزود: تعداد خریداران در همین مدت 129 هزار و 739 نفر بوده که در مقایسه با سال قبل 50 درصد افزایش داشته است و در طی 11ماهه گذشته نیز چهار هزار و 308 کد معاملاتی در این تالار ایجاد شد که در مقاسه با مدت مشابه سال قبل حاکی از رشد 13 درصدی دارد.

رئیس بورس منطقه ای استان افزود: در این مدت دوره های آموزشی تالار بورس تبریز در دو قالب کلی دوره های آموزشی ترمیک و کارگاههای آموزشی برگزار شد .

عابدینی اضافه کرد: دوره های آموزشی ترمیک به صورت دوره 20ساعته برگزار و در نهایت به افراد شرکت کننده گواهی حضور در دوره،اهدا شد که بر اساس نیاز شرکت کنندگان به صورت رایگان طراحی واجرا می شود که امسال بیش از 3900 ساعت آموزش برای 1579نفر برگزار شده است. علاوه بر این تالار ،دوره های ویژه بازدید از مدارس و دانشگاه ها،سازمان ها و ارگان های مختلف را نیز بر گزار می نماید. با توجه به هدف تالار مبنی بر گسترش فرهنگ سرمایه گزاری ، توجه به دوره های ویژه مدارس ودانشگاهها را ییش از پیش مد نظر قرار داده است.

وی در ادامه اظهار داشت: بازار سرمایه و بورس در سالهای اخیر توانسته است نقش تاثیر گذاری در جهت دهی دارایی های مالی مردم ایفا کند چرا که جذابیت و بازدهی این بازار همراه با افزایش شناخت و آشنایی روز افزون مردم از ویژگی های بازار سرمایه سبب افزایش تمایل سرمایه گزاران به حضور در بازار بورس شده است.

عابدینی افزود: گسترش تنوع ابزارهای مالی از جمله قراردادهای آتی ، صندوقهای مشترک سرمایه گزاری ، اوراق مشارکت و صکوک باعث ارتقاء معاملات بورس شده است که البته نقش اجرای اصل 44 قانون اساسی ، پذیرش بنگاه های جدید در بورس را نیز باید به این عوامل افزود.

وی گفت: رسالت بورس اوراق بهادار فراهم آوردن بستر مناسب برای سرمایه گزاران است ، بورس بازاری متشکل و خود انتظام است و اوراق بهادار در آن توسط کارگزارن و معامله گران مورد داد و ستد قرار می گیرد.

عابدینی با تاکید بر اینکه تضمین سود در بورس اوراق بهادار با ماهیت آن سنخیت نداشته و از وظایف این مجموعه نیست، تصریح کرد: اما سهامداران می توانند با استفاده از ابزارهای مالی موجود از جمله قراردادهای آتی ، صندوق های سرمایه گزاری مشترک، صکوک و سایر ابزارهای مالی نسبت به ریسک سرمایه گزاری خود اقدام نمایند که این ابزارها با ایجاد تنوع سرمایه گزاری امکان کنترل ریسک و بازده احتمالی سرمایه گذاران را فراهم می کند.

وی گفت: بورس اوراق بهادار از طریق برگزاری دوره های عمومی وتخصصی در جهت بسط و افزایش نگرش های علمی به بورس و بازار سرمایه اقدام می کند که هدف از اجرای این مهم افزایش دانش مالی سرمایه گزاران ، ناشران، کارگزاران و سایر فعالان بازار بورس است.

رئیس بورس منطقه ای آذربایجان شرقی ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار نیز نسبت به ارائه مجوز مشاوره و سبد گردانی با توجه به قوانین مربوطه برای شرکتهای واجد شرایط سعی در گسترش تحلیلهای علمی در بازار سرمایه دارد.

عابدینی از افزایش حجم خرید و فروش سهام اوراق بهادار توسط کارکارگزاران در تالار بورس اوراق بهادار استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 1202میلیون سهم توسط سهامداران خریداری و 956 میلیون سهم به فروش رسیده است /س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.