دبیرکل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران از خداحافظی با ناوگان فرسوده این نهاد تاپایان نیمه نخست سال آینده خبرداد.

به گزارش

خبرنگارباشگاه خبرنگاران

ظاهر رستمی دیروزپیش از برگزاری جلسه شورای معاونان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اصفهانی اظهار داشت: با توجه به آمار و ارقام ارائه شده، استان‌های کشور از نظر کمک‌رسانی در زمان بحران و در طول دو سال اخیر به وضعیت خوبی دست پیدا کرده‌اند.

وی با تأکید براینکه طبق برنامه‌ریزی‌ تا پایان نیمه نخست سال 1391 با ناوگان فرسوده هلال ‌احمر خداحافظی می‌کنیم خاطر نشان کرد: در روز 21 اسفند ‌ماه سال جاری خبر‌های بسیار خوبی در مورد حوزه امداد و نجات داریم.

رستمی اظهار داشت: در دو سال اخیر هلال‌ احمر تمام مراکز استان‌ها به تاسیس موسسه‌های علمی و کاربردی اقدام کردندکه هم اکنون در 32 مرکز 4هزار نفر دانشجو در رشته‌های مورد نیاز هلال ‌احمرمشغول تحصیل هستند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت هشت مرکز اختصاصی بین‌المللی آموزش در کشور گفت: نخستین مرکز نیز در استان اصفهان تاسیس شده است.

وی تاکید کرد: امروز کشور‌هایی مانند عراق و لبنان نیز از این آموزش‌های امداد و نجات بهر‌ه‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه از نظر روابط امدادی بین‌المللی رشد 40 تا 50 درصدی داشته ایم، اظهار داشت: ایران در کشور‌هایی مانند پاکستان، ژاپن، ترکیه و موگادیشو فعالیت‌های امدادی گسترده‌ای داشته است.

رستمی با اشاره به ورود 13 فروند بالگرد امدادی در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در حال حاضر استفاده از این وسیله در 9 منطقه کشور امکان‌پذیر است.

وی بیان داشت: البته در صورت ایجاد شرایط مناسب برای جاده‌های کشور و پایگاه‌‌های استاندارد امدادی زمینی، نیاز آنچنانی به بالگرد نیز پیدا نمی‌کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: به طور حتم در صورت وقوع حادثه برای تهران که علاوه بر مدیریت بحران استان اصفهان، سایر استان‌ها مانند سمنان، مازندران و قزوین نیز مد نظر کمک‌رسانی قرار گرفته‌اند، از هر 13 بالگرد امدادی کشور استفاده می‌کنیم.

رستمی با اشاره به افزایش 36 درصدی بودجه هلال احمر استان اصفهان خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم این میزان به 135 درصد افزایش یابد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.