نرخ بيكاري ايتاليا ركورد زد

آمارهاي رسمي منتشر شده در روز پنجشنبه نشان مي دهد نرخ بيکاري ايتاليا در ماه ژانويه سال 2012 به رقم بي سابقه 9.2 درصد رسيد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ در حاليكه نرخ بيکاري ايتاليا در ماه دسامبر سال 2011، 8.9 درصد اعلام شده بود اين شاخص در نخستين ماه سال جديد ميلادي به 9.2 درصد افزايش يافت .

بر اساس اين گزارش ، اداره آمار ايتاليا در بيانيه اي اعلام کرد : نرخ بيکاري ماه ژانويه بالاترين نرخ بيکاري اين كشور از ژانويه سال 2004 تاكنون محسوب مي شود . همچنين شمار افراد جوياي کار در ايتاليا طي ماه ژانويه 2 ميليون و 312 هزار نفر بوده است که 2.8 درصد طي در ماه و 14.1  درصددر دوازده ماه افزايش نشان مي دهد. نرخ بيکاري در ميان جوانان بين 15 تا 24 ساله در ماه ژانويه به 31.1 درصد رسيد. اين رقم در ماه دسامبر31 و در ماه نوامبر سال گذشته 31.2درصد بود.

نرخ بيکاري ايتاليا همزمان با تشديد بحران بدهي و اقدامات رياضتي اين كشور از تابستان گذشته  رو به افزايش گذاشت . اقتصاد ايتاليا در سه ماهه سوم سال 2011، 0.2 دهم درصد و در سه ماهه چهارم 0.7 دهم درصد کاهش داشت که از ادامه رکود اين کشور در سال جديد ميلادي حکايت دارد.

اين گزارش مي افزايد ، " ماريو مونتي" نخست وزير ايتاليا اعلام کرد تا پايان ماه مارس قصد ترميم بازار کار را دارد که به گفته او به کاهش بيکاري در اين کشور کمک خواهد کرد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار