اذعان خبرنگار الجزيره به حضور پرشور مردم ايران در ساعات اوليه پاي صندوق‌هاي رأي

شبکه تلويزيوني الجزيره با اشاره به اين که راي دهندگان ايراني انداختن آراء خود به صندوقهاي اخذ راي را با وجود تحريم تشکل هاي اصلاح طلب آغازکردند، اعلام کرد ميزان مشارکت مردم در نخستين ساعات آغاز انتخابات قابل قبول است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ گوينده الجزيره با اشاره به تصوير پس زمينه خبرنگار اين شبکه در تهران گفت به نظر مي رسد ميزان مشارکت با توجه به اين که در نخستين ساعت انتخابات هستيم قابل قبول به نظر مي رسد؟

ملحم ريا خبرنگار اعزامي اين شبکه در تهران گفت: بله همينطور است، اکنون حدود چهل و پنج دقيقه از زمان آغاز راي گيري مي گذرد. انتخابات در ساعت هشت صبح آغاز شد و تا ساعت هشت شب ادامه خواهد يافت و احتمال تمديد آن نيز وجود دارد.

الجزيره افزود: در اين انتخابات بيش از سه هزار و چهارصد نامزد به رقابت مي پردازند.


"ملحم ريا" گزارشگر شبکه تلويزيوني الجزيره در تهران درگفتگويي زنده از حسينيه ارشاد در پاسخ به اين سئوال که آيا مي توان اين انتخابات را همه پرسي درباره سياست خارجي ايران توصيف کرد؟ گفت: قطعا مي توان؛ حدود چهل و هشت ميليون شهروند ايراني حق شرکت در انتخابات امروز را دارند و نظام ايران به مشارکت بالاي مردم دل بسته است. ميزان مشارکت مردم در حکم همه پرسي جديدي براي نظام اسلامي خواهد بود. آيت الله علي خامنه اي رهبر انقلاب ايران که صبح امروز راي خود را به صندوق انداخت به روشني به همين مسئله اشاره کرد. با توجه به شرايط حساس ايران و فشارها بر اين کشور بر سر برنامه هسته اي آن و تغيير نقشه سياسي در ايران و کشورهاي عربي همسايه آن، امروز را مي توان روز همه پرسي درباره نظام توصيف کرد. ايران منتظر روشن شدن نتايج انتخابات است تا از طريق آن پيام هايي براي داخل و خارج ازکشور بفرستد.


خبرنگار الجزيره سپس به تشريح مراحل راي گيري در داخل مرکز راي گيري حسينيه ارشاد پرداخت و افزود: بيش از چهل و هفت هزار صندوق راي در سراسر کشور توزيع شده است و در حدود چهارده استان نيز براي نخستين بار راي گيري به صورت الکترونيکي انجام خواهد شد.گوينده خبر الجزيره در ادامه به گروههاي شرکت کننده در انتخابات اشاره کرد و بعد در ارتباط زنده با خبرنگار شبکه در تهران درباره حضور مردم در انتخابات سوال کرد.

تلويزيون الجزيره تأکيد کرد راي دهندگان ايراني راي دادن را وظيفه ملي و شرعي خود مي دانند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار