شرکت نفت انگليس ملزم به پرداخت غرامت 7.8 ميليارد دلاري شد

تنها چند روز پیش از برگزاری دادگاه تعیین مسئول خسارت نشت نفت در خلیج مکزیک، شرکت نفت انگليس (بی‌پی) اعلام کرد که موفق شده با شاکیان این پرونده به توافق برسد و دستکم مبلغی معادل ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار به شاکیان این پرونده پرداخت کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، شرکت بی. پی پس از حادثه نشت نفت درخلیج مکزیک مسئولیت پاکسازی و جبران خسارت‌های آن را پذیرفت و پیش بینی کرده بود که مجموع هزینه‌های این حادثه به ۴۳ میلیارد دلار برسد.

همچنین این شرکت اعلام کرده بود که برای جبران خسارت‌های شرکت‌ها و افراد آسیب دیده از نشت نفت، شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار کنار گذاشته است.

پیش‌تر دادگاه تعیین مسئول خسارت‌های نشت نفت آمریکا از یک هفته تاخیر در برگزاری این دادگاه خبر داده بود تا طرف‌های دعوا بتوانند به توافق دست یابند.

مسئول رسیدگی به این شکایت قضایی که از سوی مقامات ایالات متحده آمریکا مطرح شده اعلام کرده که این توافق باید به برای رسیدگی به دادگاه ارسال شود.

فروردین ماه سال گذشته، انفجار سکوی نفتی (دیپ وا‌تر هورایزون) تحت مسئولیت شرکت نفت انگليس سبب شد ۱۱ کارگر جان خود را از دست بدهند و بیش از ۴ میلیون بشکه نفت وارد دریا شود./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار