رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي اظهار داشت: روستاهاي شگفت آذربايجان شرقي جلوه ای متفاوت از قدمت و قدرت معماري زيبا و منحصر بفرد را در معرض ديد گردشگران قرار مي دهند.

به گزارش

خبرنگارباشگاه خبرنگاران

، تراب محمدی افزود: روستاهاي كندوان و اشتبين با تلاش مضاعف سازمان میراث فرهنگی برای اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب در خصوص این مناطق گردشگرپذیر آماده بازديد نوروزي گردشگران هستند.

محمدي با تاكيد بر اينكه کندوان همیشه مورد توجه گردشگران بوده است، گفت: امکانات و زیرساخت های گردشگری در کندوان و اشتبين براي نوروز سال 91 افزایش یافته كه عامل مهمي برای جذب گردشگران نوروزی داخلی و خارجی خواهد بود.

وي تصريح كرد: گردشگران علاوه بر بازدید از محیط طبیعی منحصر به فرد این دو روستا و نحوه زندگی مردم ساکن در آن، می توانند از آب و هوای مطبوع و بهاری آنها و همچنين آب درمانگر كندوان بهره بگیرند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان همراهی مردم ساکن در روستاها برای تسهیل حضور گردشگران را از عوامل موثر در جذب و ماندگاری و سفر دوباره آنان دانست و گفت:با اقدامات فرهنگی و تبلیغی سازمان، فرهنگ گردشگرپذيري و مهمان نوازي به خوبي در اين دو روستاي شگفت انگيز آذربايجان شرقي همه گير و نهادينه شده است.

محمدي با اشاره به ديگر جاذبه هاي گردشگري اشتبين و كندوان يادآور شد: نمایش و عرضه آثار و تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی بومی و سوغات كندوان و اشتبين، سفر گردشگران نوروزی به این دو روستاي زیبا، خوش آب و هوا و تاریخی را غنی تر مي كند.

وي افزود: سفال، چاپ باتیک به عنوان هنر منحصر به فرد منطقه اسکو، ابريشم مرغوب اشتبين، بافته های داری مانند قالی و گلیم و ورنی، شیشه گری سنتی، سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، غذاهای محلی و خشکبار ، همراه با عسل بسیار مرغوب کندوان و همچنين رب انار ، میوه های باغی و محصولات جالیز اشتبین از جمله سوغات اين دو روستا به شمار مي روند.

محمدي تاكيد كرد: خانه‌های صخره ای و مخروطی یا کله قندی شكل كندوان به عنوان يكي از سه روستاي شگفت انگيز دنيا و همچنين معماري پلكاني خانه هاي روستاي اشتبين اين دو روستا را به مناطق ويژه هدف گردشگري آذربايجان شرقي تبديل كرده اند/س

 

 


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.