افزایش پوشش معاینات سلامت شغلی كارگران ساختمانی تا 30 درصد

رييس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: پوشش معاینات سلامت شغلی كارگران ساختمانی تا پایان امسال به 30 درصد می رسد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دكتر رضا عزتيان در نخستین همایش بهداشت حرفه ای و ایمنی در كارگاه های ساختمانی ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: پیش بینی، شناسایی و ارزشیابی حوادث هنگام كار، كنترل عوامل زیان آور محیط كارگران ساختمانی و كنترل سطح سلامت شاغلان این بخش از جمله اهداف اداره خدمات بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت به شمار می رود.
وی تهیه بسته های آموزشی برای كارگران ساختمانی و صدور كارت مهارت فنی را از جمله اقدامات وزارت بهداشت برای حفظ سلامت كارگران برشمرد.
رييس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت تصريح كرد:‌ در اين همايش دو روزه قوانين و مقررات و دستورالعمل هاي موجود و مرتبط با بهداشت حرفه اي و ايمني در کارگاه هاي ساختماني، بهداشت حرفه اي در کارگاه هاي ساختماني و ايمني در کارگاه هاي ساختماني بررسي مي شود.
بر اساس اين گزارش، پروین نصیری دبیر نخستین همایش بهداشت حرفه ای و ایمنی در كارگاه های ساختمانی نیز در این همایش گفت: صنعت ساختمانی دارای كارگران زیادی در سراسر كشور است و ماهیت این صنعت، شاغلان این بخش را با مخاطرات و مسایل ایمنی متعددی مواجه كرده است.
وی افزود: 80 مقاله به این همایش ارسال شد كه 32 مقاله آن به صورت سخنرانی و بقیه بصورت پوستر در این همایش ارائه می شود.
گفتني است: نخستین همایش بهداشت حرفه ای و ایمنی در كارگاه های ساختمانی تا فردا 15 اسفندماه در سالن همایش های بین المللی رازی ادامه دارد./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار