اجرا در تلوزيون سرآغاز ظهور يك سوپراستار

شهاب حسيني ورود خود را به عرصه هنر با اجرا در برنامه هاي تلوزيوني آغاز كرد و نقطه اوج خود را در عرصه سينما با فيلم هايي مثل درباره الي، محيا و سوپراستار پيدا كرد.

به گزارش

خبرنگار سينما باشگاه خبرنگاران

، سيد شهاب الدين حسيني تنكابني در سال 1352 در تهران متولد شد، اولين فرزند خانواده است و يك برادر و دو خواهر دارد تحصيلات دانشگاهي او در رشته روانشناسي دانشگاه تهران بود كه آن را به قصد مهاجرت به كانادا ناتمام گذاشت؛ سال 1373 ازدواج كرد و در سال 1382 پسرش محمد امين و سال 1390 دومين فرزندش به نام امير علي متولد شدند.

از همان دوران كودكي به بازيگري علاقه داشت و شخصيت هاي دوران كودكي او را مي‌توان زيكو و زورو نام برد.

با اينكه پدرش معلم بود ولي فرزند درسخواني نبود و بالاخره تصميم گرفت در طلاسازي در يك كارگاه در لاله زار كار كند.

در دوران نوجواني براي بازي در فوتبال به تيم پاس پيوست اما به دليل آسيب پا آن را رها كرد.

فعاليت كاري خود را با تئاتر دانشجويي و سپس گويندگي راديو آغاز كرد سپس در برنامه اي به نام اكسيژن در تلوزيون ظاهر شد در چند برنامه ديگر هم مانند برپا برپا، به رنگ صبح، سايه روشن، به عنوان مجري حضور داشت و با سريال پس از باران در سال 1379 پا به عرصه بازيگري گذاشت.

در همان سال با فيلم رخساره امير قويدل سينما را تجربه كرد. در سال 1380 كارش را با مجموعه تلوزيوني پليس جوان، سيروس مقدم ادامه داد و در فيلم سينمايي آدمكها به كارگرداني علي قوي تن بازي كرده و در سال 1381 در سه فيلم واكنش پنجم به كارگرداني تهمينه ميلاني و اين زن حرف نمي‌زند به كارگرداني عليرضا اميني و زهر عسل به كارگرداني ابراهيم شيباني ايفاي نقش كرد.

دو فيلم شمعي در باد ساخته پوران درخشنده و الهه زيگورات ساخته رحمان رضايي و مجموعه تلوزيوني شب سرد را در سال 1382 بازي كرد. سال 1384 را شهاب حسيني با بازي در دو فيلم قتل آن لاين ساخته مسعود آب پرور و پيشنهاد 50 ميليوني ساخته مهددي صباغ زاده سپري كرد.

در سال 1385 فيلم سينمايي بچه هاي ابدي به كارگرداني پوران درخشنده فيلم سينمايي غير منتظره به كارگرداني محمد هادي كريمي و سريال زيباي مدار صفر درجه و فيلم تلوزيوني اوهام ايفاي نقش كرد.

در سال 1386 نيز در فيلم هاي دلشكسته علي روين تن و محيا به كارگرداني احمد خواجويي و فيلم تلوزيوني تنهايي به كارگرداني حجت قاسم زاده اصل و تنگنا ايفاي نقش كرد.

ترافيك كاري او در سال 1387 با فيلم هاي سوپر استار تهمينه ميلاني، درباره الي اصغر فرهادي، در حوالي اتوبان، سياوش اسعدي ،‌‌آناهيتا عزيز الله حميدنژاد، سايه وحشت عماد اسعدي مي‌توان نام برد.

در سال 1388 در فيلم پرسه در مه ساخته بهرام توكلي ايفاي نقش كرد؛ جدايي نادر از سيمين ساخته اصغر فرهادي در سال 1389 و همچنين يكي مي‌خواد باهات حرف بزنه به كارگرداني منوچهر هادي در سال 1390 آخرين آثار او به حساب مي‌آيد.

آخرين بازي به ياد ماندني او را در نقش عباس بابايي در سريال شوق پرواز مي‌توان ديد.

بيشترين دستمزد او مربوط به سريال شوق پرواز است و بازي در اين سريال را نقطه عطف كارنامه‌ بازيگري خود مي داند او در عرصه موسيقي نيز به فعاليت پرداخته است و همراه با برادرش سيد مهدي حسيني گروه موسيقي هفت را تاسيس كردند كه تاكنون 4 مجموعه آهنگ از اين گروه منتشر شده است و شهاب حسيني در آن دكلمه و خوانندگي كرده است.

مدار صفر درجه به كارگرداني حسن فتحي و سريال شوق پرواز ساخته يدالله صمدي و همچنين سرزمين كهن به كارگرداني كمال تبريزي از ديگر آثار تلوزيوني او به حساب مي‌آيد.

او در حضور چند ساله اي خود در سينما توانست ديپلم افتخار بهترين بازيگر نقش اول مرد در بيست و ششمين فيلم فجر را براي فيلم محيا و همچنين سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد را در بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر براي فيلم سوپراستار كسب كند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار