ساماندهي ترافيك ميدان بسيج

با اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهيد شوشتري، بار ترافيكي ميدان و محور بسيج به شكل چشمگيري كاهش مي يابد و معضل ترافيكي جنوب شرق تهران مرتفع مي شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، موسوي معاون شهرسازي منطقه 15 در ادامه ياد آور شد: عمده ترين كار منطقه در اين راستا اجراي تقاطع امام رضا (ع) و اتصال رمپ هاي ورودي و خروجي به بزرگراه شهيد شوشتري است كه با اتصال بزرگراه امام رضا (ع) به بزرگراه شهيد شوشتري، بار ترافيكي ميدان و محور بسيج كاهش مي يابد.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري منطقه 15 با تاكيد بر اينكه اجراي عمليات تقاطع امام رضا (ع) در فاز يك و دو و اتصال به بزرگراه شهيد شوشتري تسريع پيدا مي كند گفت: اميدواريم در سال جاري اتصال محور ياد شده و عمليات بزرگراه شهيد شوشتري تا پل هاي هجرت به اجرا در آيد.
در ادامه علي سمناني مسئول اداره املاك شهرداري منطقه 15 ياد آور شد: در مسير بزرگراه دولت آباد تعدادي معارض وجود دارد كه مساله اي جدي بر سرراه اجراي طرح محسوب مي شود كه انشاالله منطقه نسبت به رفع اين معارضان اقدام مي كند.
سمناني در ادامه از آزادسازي اراضي معارض با طرح بزرگراه امام رضا ع خبر داد و افزود: با توجه به اينكه بزرگراه امام رضا (ع) به عنوان ورودي شرقي شهر تهران از اهميت بسزايي برخودار است از جمله اولويت هاي اين اداره براي تملك املاك معارض قرار گرفت كه با رفع معارضان به ويژه در ضلع شمال ميدان ثامن الحجج طرح مذكور اجرا شد.
* محلات منطقه 15 صاحب سراي محله مي شوند
معاون اداره اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 15 از شتاب گرفتن تكميل سرانه هاي فرهنگي درمنطقه خبرداد و گفت: براساس تدبير شهردار تهران و با هدف ارتقاء سرانه ها در منطقه تا پايان سال 90، محلات بيستگانه منطقه داراي سراي محله مي شوند.
ابوالفضل رفيعي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به اين مطلب افزود: در حال حاضر 12 محله منطقه 15 شامل محلات شوش، طيب، ابوذر، كيانشهر شمالي و جنوبي، بروجردي، مشيريه، اسلام آباد و والفجر، قيامدشت، افسريه شمالي، مسعوديه و مطهري داراي سراي محله هستند.
معاون اداره اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 15 با اشاره به اينكه در مجموع حدود 12 هزار متر مربع سراي محله در منطقه در حال بهره برداري است گفت: سراي محله ي محلات رضويه و اتابك و مينابي درمنطقه احداث شده است و در محله هاشم آباد نيز در حال تملك هستيم.
ارسلان رمضاني جانشين معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 15 نيز در ادامه تصريح كرد: در راستاي تحقق اهداف مديران ارشد شهرداري وتوجه ويژه به كاهش فاصله مناطق شمالي و جنوبي و تامين سراي محله در محلات مظاهري، خاورشهر، ولي عصر و افسريه جنوبي نيز در بودجه سال 90 منطقه قرار گرفته كه تا پايان سال جاري تكميل و مورد بهره برداري شهروندان منطقه قرار مي گيرد.
رمضاني در پايان ياد آور شد: در بخش تكميل سرانه هاي منطقه برابر دستورالعمل شهرداري تهران تلاش مي كنيم تا سرانه هاي منطقه ارتقاء پيدا كند و فاصله شمالي و جنوبي كاهش پيدا كند.
* شبكه حمل و نقل عمومي در منطقه 15
منطقه 15 با دارا بودن 23 خط اتوبوسراني، 36 خط تاكسيراني، دوخط سامانه اتوبوسهاي تندرو و همچنين ميني بوسراني داراي گسترده ترين شبكه حمل و نقل عمومي در سطح مناطق 22 گانه است.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، سهروز رضايي قائم مقام شهرداري منطقه 15 با بيان اين مطلب ياد آور شد: منطقه با وجود گستردگي و مساحت بال، به لحاظ سيستم حمل و نقل عمومي بسيار غني مي باشد و با شروع به كار خط شش مترو در منطقه اين شبكه تكميل تر خواهد شد.

قائم مقام شهردار منطقه 15 افزود: با اين شرايط شهروندان منطقه با طي حداكثر 300 متر پياده روي در محدوده مي توانند به نزديكترين حمل و نقل عمومي دست يافته و از آن نقطه به صورت منطقه اي و فرامنطقه اي به ديگر نقاط سطح شهر تهران دسترسي يابند.

در ادامه سيدجلال حسيني معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به احداث خط 6متروي تهران در حد فاصل بزرگراه آزادگان تا ميدان سپاه گفت: چند ايستگاه از اين خط نيز از منطقه 15 عبور مي كند و ايستگاه هاي تقاطعي اين مسير با خطوط7، 2و 4 متروي تهران باعث وسيع تر شدن شبكه حمل و نقل عمومي منطقه مي شود.

حسيني خاطر نشان كرد: در حال حاضر ايستگاه هاي مورد نظر خط 6 مترو در اين منطقه تحويل شركت مترو شده و در حال حاضر در حال احداث ايستگاه ها در طول مسير هستند و اميدواريم بزودي دستگاه هاي حفاري ايستگاه دولت آباد و نصب و حفاري از ضلع جنوب به سمت شمال شروع شود.

*تكميل سرانه ورزشي 18 محله منطقه 15

سرانه ورزشي 18 محله از 20 محله منطقه 15 تا پايان سال جاري تكميل مي شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مجتبي يزداني شهردار منطقه 15 با بيان اين مطلب اظهار داشت: براساس سياست هاي شهردار تهران مبني بر كاهش فاصله مناطق شمالي و جنوبي و تأمين سرانه هاي ورزشي، فرهنگي، بوستان و ميدان ميوه و تره بار در سطح محلات، اقدامات منطقه در جهت تكميل سرانه ها شتاب بيشتري به خود گرفته و در سال جاري شاهد ارتقاء سرانه ها در منطقه خواهيم بود.

شهردار منطقه 15 در ادامه تصريح كرد: منطقه 15 داراي 44 زمين چمن مصنوعي و طبيعي در سطح منطقه است.همچنين علي خسروي مسئول واحد ورزش شهرداري منطقه 15 با اشاره به اينكه منطقه با داشتن 84 هزار متر مربع زمين چمن داراي بالاترين سرانه زمين چمن است گفت:‌ براساس برنامه ريزي انجام شده اين تعداد بايد به 60 قطعه زمين افزايش يابد.

خسروي در ادامه از احداث زمين چمن استاندارد شهيد نباتي در سطح محدوده منطقه خبر داد و افزود:‌ افتتاح زمين چمن مذكور گامي ديگر جهت افزايش سرانه فضاهاي ورزشي منطقه محسوب مي شود كه در خدمت ورزش همگاني خواهد بود.

وي خاطر نشان كرد: زمين چمن نباتي داراي آخرين استانداردهاي بين المللي و به ابعاد 65 در 104 تكميل و مورد بهره برداري شهروندان و به ويژه قشر جوان و نوجوان قرار گرفته است.

*بزرگترين آبشار جنوب تهران در منطقه 15

معاون اداره خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 15 از احداث بزرگترين آبشار جنوب تهران در بوستان كوهسار اين منطقه خبر داد.

ساسان مسعودي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب هزينه احداث اين آبشار را بالغ بر 700 ميليون ريال اعلام كرد و افزود: اين آبشار در ابعاد 13 در 40 متر احداث شده و هم اكنون در محله رضويه در اختيار شهروندان تهراني است.

معاون اداره خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 15 با اشاره به استقبال چشمگير شهروندان از فضاي زيباي اين آبشار منحصربه فرد تصريح كرد: با توجه به سنگي بودن كوهسار سعي شد از سنگهاي طبيعي استفاده كنيم تا جذابيت طبيعي اين آبشار را حفظ كنيم.

در ادامه نادر لطفي رييس اداره خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 15 اظهار داشت: همچنين دو دسترسي در ضلع هاي شرقي و غربي اين آبشار به صورت پلكاني ايجاد كرديم تا شهروندان راحت تر مسير تپه و طول آبشار را طي كنند.

لطفي در ادامه از نور پردازي زيباي اين طرح خبر داد و گفت: با نورپردازي كه با استفاده از لامپ هاي ال اي دي در محيط اين آبشار انجام شده نسب هاي اين آبشار را بسيار دلنشين كرده است./ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.