غضنفری در جمع خبرنگاران:

راهكار مقابله با افزايش قيمت خودرو را بررسي مي كنيم

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره افزایش قیمت خودرو گفت: با توجه به نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت برخی کالا‌ها، تولیدکنندگان خودرو خواستار تعدیل در قیمت خودرو‌ها هستند اما قرار شده که جلسه‌ای با دوستان برگزار و راهکارهای مقابله با افزایش قیمت خودرو را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ مهدی غضنفری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خيرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص تدابیر اندیشیده شده برای تامین کالای شب عید گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها و مراکز عرضه کالا برای شب عید به اندازه کافی در کشور تشکیل شده است.

 

وی درباره افزایش قیمت خودرو و تدابير اين وزارتخانه دراين خصوص گفت: با توجه به نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت برخی کالا‌ها، تولیدکنندگان خودرو خواستار تعدیل در قیمت خودرو‌ها هستند اما قرار شده که جلسه‌ای با دوستان برگزار و راهکارهای مقابله با افزایش قیمت خودرو را بررسی کنیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از خودروسازان داخلی انتظار می‌رود با توجه به بالا بودن تعرفه واردات خودروهای خارجی و مناسب بودن بازار داخلی، از سفته‌بازی در بازار خودرو جلوگیری کنند و اجازه ندهند که با دلالی، قیمت خودرو افزایش یابد. آنها باید نیاز بازار خودرو را تامین کنند.

 

غضنفری در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تولید 85 درصد قطعات خودروها در داخل کشور، همراه با نوسان ارز، قیمت خودرو نیز بالا می‌رود؟ اظهار داشت: بسیاری از قطعات خودروها در داخل تولید می‌شود اما باید دانست که مواد اولیه این تولیدات از خارج وارد می‌شود.

 

وی در خصوص این سوال که آیا ارز دولتی به واردکنندگان داده می‌شود؟ اضافه كرد: ‌در صورت ثبت سفارش، دلار به قیمت دولتی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد اما با توجه به در اولویت بودن واردات کالا‌های اساسی، ممکن است این دلار با تاخیر به دست آن‌ها برسد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به در نظر گرفتن سبد کالا برای کارمندان، با توجه به نزدیک بودن عید نوروز خاطرنشان كرد: سبد کالا برای کارمندان، با استفاده از منابع بخش رفاهی دستگاه‌ها تهیه می‌شود. برخی دستگاه‌ها اعلام کردند که در این زمینه با کمبود منابع مواجه هستند و قرار شده است تامین وجوه در این زمینه صورت گیرد.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار