تاکید ایران و ترکیه بر گسترش همکاری های علمی منطقه ای و بین المللی

دکتر ارسلان قربانی، قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل و رییس مرکز همکاری های علمی بین المللی این وزارتخانه با سفیر جمهوری ترکیه در تهران دیدار و گفتگو کرد .



به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، در این دیدار دو طرف با اشاره به سوابق و مشترکات فرهنگی، تاریخی، ژئوپولتیک و دینی دو کشور ایران و ترکیه، گسترش همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری دو کشور را بیش از پیش مورد تاکید قرار دادند.
درادامه این دیدار دکتر قربانی در سخنانی با اشاره به توانمندی ها و قابلیت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف علمی، تحقیقاتی و فناوری، رتبه چشمگیر تولید علم کشورمان را در سطح منطقه و جهان یادآور شد و این همکاری ها را زمینه ساز وحدت و توسعه همکاری ها در سایر زمینه ها دانست.
گفتنی است انعقاد برنامه اجرایی "کمیته مشترک علمی و آموزشی ایران و ترکیه"، ارزیابی مدارک تحصیلی دانشگاه های ایران و ترکیه از جمله تایید مدارک صادره از دانشگاه پیام نور، موضوع " تشکیل دانشگاه مشترک ایران و ترکیه"، راه اندازی" رشته زبان ترکی استانبولی" و "کرسی ترکیه شناسی" در دانشگاه تهران، همکاری های مشترک سه جانبه ایران-ترکیه- آذربایجان، از موارد مطرح شده در این دیدار بود./ع


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.