گروه C و جنگ سكانداران سرشناس خارجي

تيم هاي گروه C رقابت هاي ليگ برتر كه متشكل از تيم سپاهان اصفهان، النصر امارات، لخويا قطر و الاهلي عربستان است را مي توان صحنه اي براي مبارزه مربيان سرشناس خارجي دانست، مربياني كه از نقاط مختلف جهان براي هدايت و سكانداري تيم هاي حاضر در حاشيه خليج فارس دانش خود را در اختيار اين تيم ها قرار داده اند و حال بايد ديد در مصاف آن ها با هم چه نتايجي نصيب اين تيم ها مي شود و كدام يك مي تواند سر بالايي موفقيت را با سرعت بپيمايد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، تيم سپاهان اصفهان كه به واسطه قهرماني اش در دوره گذشته ليگ برتر به عنوان نماينده نخست فوتبال كشورمان در مسابقات ليگ قهرمانان 2012 آسيا محسوب مي شود در گروه c قرار گرفته است و در هفته نخست اين رقابت ها نيز موفق شد تيم النصر امارات را در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان شكست دهد.
* تيم سپاهان اصفهان
تيم سپاهان اصفهان كه نخستين نماينده آسيايي فوتبال كشورمان در اين دوره از رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا محسوب مي شود در حالي راهي اين مسابقات شده است كه با هدايت زلاتو كرانچار در مسابقات داخلي باشگاهي كشور نيز در شرايط خوبي به سر مي برد.
سپاهان براي هشتمين بار است كه به صورت متوالي در مسابقات آسيايي حضور پيدا مي كند.
طلايي پوشان اصفهان امسال در شرايطي راهي مسابقات آسيايي شده اند.
كه خاطره تلخ دور گذشته را از ياد نبرده اند.
هنگامي كه به علت بازي دادن به بازيكن دو اخطاره همه برنمه ريزي هاي تيم نقش بر آب شد و در آستانه فينال و قهرماني، موفقيت در اين تورنمنت مهم آسيايي را از دست دادند.
تيم سپاهان اصفهان همواره به عنوان يك تيم دفاعي قوي شناخته مي شده است كه ديوارهاي دفاعي خوبي دارد و نفوذ به اين ديواره دفاعي امري دشوار است به ويژه اينكه بازيكنان اين تيم مدت ها با هم همبازي بوده اند و آمادگي خوبي دارند.
بطور مثال حضور محسن بنگر و سيد جلال ح سيني در خط دفاعي اين تيم فضاي امني را براي خط دفاعي اين تيم بوجود آورده غاست اگر چه اشتباهاتي نيز در برخي از موارد از آن ها شاهد هستيم.
بازيكنان سپاهان مهره هاي توانمندي هستند و هر يك به درستي به وظايف خود اشراف دارند.
برونو سوزار درخط حمله سپاهان در ديدار گذشته توانست گل برتري تيمش را به ثمر برساند.
* الاهلي عربستان
الاهلي عربستان ديگر تيمي است كه در گروه C قرار دارد و كارل ياروليم از چك سرمربي گري اين تيم را بر عهده دارد.
الاهلي بعد از الاتحاد دومين تيم برتر جده است.
اگر چه در فصل گذشته در ليگ ششم شد و با استفاده از قهرماني درجام جذفي توانست سهميه آسيايي كسب كند ولي مي تواند به عنوان حريفي خطرناك براي طلايي پوشان محسوب مي شود.
تيم هاي عربي همواره براي كسب نتايج بهتر دست به دامات ستاره هاي خارجي شده اند و الاهلي علاوه بر سرمربي خارجي، چندين بازيكن خارجي را نيز جذب خود كرده است كه از آن جمله مي توان به كاماچو برزيلي اشاره كرد ، ويكتور سيموئز نيز گران قميت ترين بازيكن اين تيم است.
گفتني است تيم الاهلي در فصل قبل در مجموع 26 بازي به 37 امتياز دست پيدا كرد و به رتبه ششم رسيد.
النصر امارات
تيم النصر امارات يكي ديگر از تيم هاي گروه C ليگ قهرمانان آسيا است.
النصر به عنوان يكي از پرطرفدارترين تيم هاي دبي شناخته مي شود، والتر زنگا ايتاليايي هدايت اين تيم را برعهده دارد.
زنگا اواسط فصل پيش از النصر عربستان جدا شد و به النصر دبي پيوست و اين تيم را راهي رقابت هاي آسيايي كرد تا در قدم اول صلاحيت و شايستگي خود را به رخ ديگران بكشد.
النصر نيز بنا به سنت ديگر تيم هاي عربي بازيكنان خارجي زيادي به تركيب اصلي خود دعوت كرده كه مهمترين آن ها لوكا توني است.
توني مهاجم سابق تيم ملي ايتاليا و باشگاه يوونتوس است، البته النصري ها در ديدار هفته اول رقابت ها مقابل سپاهان اصفهان حتي با اين ستاره خود نيز راهي از پيش نبردند.
النصري ها در فصل گذشته ليگ خود، در مجموع 22 بازي به 35 امتياز رسيده اند و سوم شدند.
لخويا قطر
چهارمين تيم گروه C تيم الخويا قطر است كه قديمي ترين تيم باشگاهي قطر مي باشد.
لخويا قهرمان فصل گذشته ليگ قطر مي باشد و تحت هدايت جمال بلهاجي از الجزاير راهي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا شده است.
لخويا تركيبي از بازيكنان خارجي بي شماري است كه به عنوان مهره هاي اصلي اين تيم عربي بشمار مي روند.
تيم لخويا در فصل گذشته در 22 بازي، 48 امتياز كسب كرده است و به رتبه اول رسيده است و در اين دوره قصد دارد با بلهاجي در ليگ قهرمانان آسيا حرفه هاي خود را در مستطيل سبز به نمايش بگذارد.
پس از پايان هفته اول رقابت هاي 4 تيم در چارچوب مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، در روز چهارشنبه 2 فروردين ماه الاهلي ميزبان سپاهان خواهد بود و لخويا نيز مهمان النصر امارات مي شود.
در روز سه شنبه 15 فروردين ماه نيز سپاهان ميزبان لخويا قطر و النصر ميزبان الاهلي عربستان است.
در روز چهارشنبه 30 فروردين ماه نيز لخويا و سپاهان در ورزشگاه الغرافه دوحه هم مي روند و الاهلي نيز ميزبان النصر امارات مي شود.
در روز سه شنبه 12 ارديبهشت نيز النصر امارات درخانه خودش به مصاف سپاهان مي رود و الاهلي ميزبان لخويا قطر است.
در روز سه شنبه 26 ارديبهشت نيز سپاهان ميزبان الاهلي و النصر مهمان لخويا قطر خواهدبود./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار