معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر:

اجابت دعا در عمل به کار خیر و تواضع در برابر پرودگار است

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: صلوات یک دعای معمولی نیست و یک دعای عبادی سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خداکرم یزدان‌پناه در نشست مهدویت و ولایت در حاشیه نمایشگاه بزرگ کتاب استان بوشهر اظهار داشت: از آنجا که دشمنان برای سلب نام پیامبر از جامعه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کردند لذا خداوند در پاسخ به این حرکت صلوات را به میان آورد.


وی افزود: صلوات، این دعای سیاسی نام پیامبر را در همه اعصار بیش از پیش زنده و بر زبان‌ها جاری کرد.
یزدان‌پناه با اشاره به انکار معاد و نبوت یادآور شد: قرآن کریم بر منکرین معاد و نبوت عیب گرفته است و فرموده که شما دارای عقل و شعور هستید و باید در این خصوص تحقیق کنید.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به آیه 55 سوره مائده و آیه 59 سوره نسا ولایت و امامت حضرت علی (ع) را مورد تحلیل قرار داد.
وی تاکید کرد: حقانیت و برتری خاندان پیامبر در امامت و زمامداری جامعه امری واضح، روشن و کاملا به حق است.
یزدان‌پناه با اشاره به آیه 23 سوره شورا در ارتباط با فضیلت خاندان پیامبر گفت: به نقل از اهل سنت هر کسی در دوستی خاندان پیامبر بمیرد، شهید است و مورد غفران الهی قرار می‌گیرد و ملک‌الملوک بشارت بهشت را به او می‌دهند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به آیه 96 سوره مبارکه مریم خوشبختی از دیدگاه قرآن در دعاست.
وی اظهار داشت: دلیل اجابت دعا در عمل به کار خیر و تواضع داشتن در برابر پرودگار است.
یزدان‌پناه ادامه داد: برخی می‌گویند ما دعا می‌کنیم پس چرا مستجاب نمی‌شود، این اشخاص باید علت را در خودشان بیابند و موانع را بر سر راه استجابت دعا بردارند.
وی بیان کرد: مهم‌ترین راه استجابت دعا برطرف کردن ذمه خود از حقوق مردم است زیرا اگر حقى از حقوق مالى یا آبرویی مردم به گردن ما باشد هر چه هم دعا با سوز و گداز باشد مورد اجابت واقع نمی‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: چه خوب است که انسان همیشه اهل صلوات باشد چرا که پیامبر نیز دائم‌الصلوات بوده است.
یزدان‌پناه افزود: چه خوب است که همیشه زبان انسان مشغول ذکر صلوات باشد و فضای جامعه و محیط کار خود را معطر به صلوات کنیم./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.