یک کارشناس فناوری اطلاعات اعلام کرد:سرعت اولین و مهمترین مولفه موفقیت یک سایت نیست بلکه عوامل دیگری از جمله کارایی سایت در آن دخیل هستند.

مهندس محمد عادلی کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه در اکثر تبلیغات اینترنتی شاهد فروش هاست(میزبانی وب) با قیمت های خیلی پایین هستیم به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:اکثر این تبلیغات اشاره به سرعت بالای سرور دارند که کاربر با هر نوع سرعتی میتواند وبسایت مورد نظر خود را مشاهده کند و این در حالی است که تمام بحث سرعت به سرور مربوط نبوده ،بلکه کدها و استانداردهای صفحات طراحی شده کاربر ،میزان بازدید و یا نوع کارایی سایت از عوامل مختلف تاثیرگذار در این زمینه هستند.

 

وی با اشاره به اینکه صرفا سرعت خوب دلیل بر کیفیت خوب نبوده و برای نگهداری سایت عوامل مهمتر دیگری نیز وجود دارند ،گفت:

سرعت میتواند یکی از عوامل موفقیت باشد ولی اولین نیست چون کارایی سایت مهمتر است ؛مثلا کاربر میتواند یک سایت را که فقط شامل یک جمله است با سرعت بسیار بالا بارگذاری کند و این دلیل بر موفق بودن آن نیست.

 

این کارشناس فناوری اطلاعات محتوای سایت ،کیفیت برنامه نویسی و کارایی ،رنگ بندی ،امنیت ،بروز رسانی و سادگی کار برای کاربر را از جمله عوامل موثر در موفقیت یک وبسایت اعلام کرد وبیان داشت:

نگهداری یک وبسایت خوب صرفا داشتن سرعت خوب هاست (میزبانی وب)نیست بلکه امنیت و پشتیبانی و همچنین کیفیت سرورهای میزبان و دیتا سنتر نیز نقش بسزایی دارند.

 

مهندس عادلی در پاسخ به این سوال که کسانی که قصد داشتن سایتی با سرعت مناسب و تعداد بازدید بالا را دارند باید از چه سرورها و هاستنینگ هایی استفاده کنند به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:چنین سایت هایی معمولا با هاست های اشتراکی به مشکل برمیخورند مگر اینکه تعداد اشتراک هاست بنا به صلاحدید مدیر سرور برای سایت های پر بازدید تنظیم گردد که این نوع سایت ها بهتر است از سرورهای مجازی یا اختصاصی بنابر نیاز خود استفاده کنند.

 

وی افزود:همچنین از ابزارهای مخصوص سایتهای پرمصرف نظیر کش سرورها یا وب سرویس های مخصوص سایتهای پربازدید استفاده نمایند.

 

این کارشناس فناوری اطلاعات در پایان تاکید کرد:بهتر است کاربران سرویس های خود را از مراکز معتبر بگیرند و به خاطر ارزان بودن متحمل ضرر نشوند چرا که یک وبسایت فقط مبلغ هاست و دامنه نیست بلکه آرشیوهای با ارزش که با صرف وقت به دست آمده ارزش بالایی دارند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار