ميرتاج‌الديني مطرح كرد؛

دو پيشنهاد دولت برای رفع مشکل زمان ارائه بودجه

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد طرح یک فوریتی اجازه دریافت و پرداخت‌های دولت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۱ گفت: دولت با کلیات این طرح موافق است اما دو پیشنهاد دارد که امیدوار است مورد تصویب مجلس قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمدرضا میرتاج‌الدینی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۱ اسفند) خانه ملت با بیان اینکه هر تأخیری را نباید به عنوان قانون گریزی تعبیر کرد، اظهار داشت: همیشه اینطور نیست که در ظرفیت زمانی مقرر کاری را بتوان انجام داد و در بسیاری مواقع انجام یک کار امکان پذیر نمی‌باشد و اما اصل این است که بودجه به موقع به مجلس ارائه شود.

وي با بیان اینکه در دوره های گذشته نیز لایحه بودجه در بسیاری مواقع در آذرماه ارائه نشده است گفت: این موضوع دلیلي نمی‌شود که دولت های گذشته را به قانون گریزی متهم کنیم.

ميرتاج‌الديني با بیان اینکه باید آئین‌نامه مجلس مبنی بر ارائه لایحه بودجه در آذرماه مورد تجدید نظر قرار بگیرد، افزود: باید تصمیمی گرفته شود که بودجه دو سالانه نوشته شود زیرا تدوین لایحه بودجه در دولت حدود ۵ ماه وقت نیاز دارد و مجلس نیز نیازمند دو ماه زمان است تا با آرامش بودجه را بررسی کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: تقاضای ما از رئیس مجلس این است که کمیته ای تشکیل شود تا تصمیمی برای رفع مشکل مذکور ارائه کند.

وی با بیان اینکه دولت با کلیات این ماده واحده موافق است، عنوان کرد: دولت دو پیشنهاد در این زمینه دارد؛ یکی اینکه ۲۲ هزار میلیارد تومان به ۲۳ هزار میلیارد تومان ارتقاء یابد و ۱۰ درصد افزایش نیز به ۱۵ درصد برسد تا دست دولت باز باشد.

گفتنی است در حین سخنرانی معاون پارلمانی رئیس جمهور، رئیس مجلس نسبت به وی تذکر داد و گفت: دولت‌های گذشته در آذرماه لایحه بودجه را ارائه ندادند اما مانند دولت دهم در بهمن ماه نیز لایحه بودجه به مجلس ارائه نشده است.

علی لاریجانی اظهار داشت: متأسفانه دولت دهم در دی ماه نیز از ارائه لایحه بودجه خودداری کرد و بودجه ۹۱ در بهمن ماه به مجلس ارائه شد./س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار