دانشنامه فرهنگي؛

عروسک های جان گرفته با هنر «مرضیه برومند»

مرضیه برومند هنرمند پیشکسوت،کارگردان،بازیگر و عروسک گردان کشورمان با 43 سال سابقه کار،با هنرش به عروسک های به یادماندنی زیادی جان بخشیده است.

به گزارش خبرنگار بخش تئاترباشگاه خبرنگاران؛مرضیه برومند هنرمند پیشکسوت،کارگردان،بازیگر و عروسک گردان کشورمان با 43 سال سابقه کار،با هنرش به عروسک های به یادماندنی زیادی جان بخشیده است.

                         
مرضیه بروند،هنرمند پیشکسوت سینما،تئاتر،رادیو و تلویزیون متولد 1330 تهران است.وی در عرصه بازیگری،کارگردانی و عروسک گردانی و عروسک گردانی سابقه ای دیرینه دارد و از سال 1347 فعالیت خود را آغاز کرد و"راضیه برومند"، گوینده، بازیگر و نویسنده و"احترام برومند" مجری و بازیگر،خواهران او هستند.
                       

تحصیلات مرضیه برومند،کارشناسی هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.
این هنرمند نقش های بسیار به یاد ماندنی و ارزشمندی را در عرصه تئاتر و تلویزیون به جا گذاشته و کارگردانی آثاری که تاکنون برعهده داشته است در ذهن ها مانده است.

                     
یکی از نکاتی که در رابطه با فعالیت مرضیه برومند حائز اهمیت است،مجبوبیت او برای همه اقشار سنی کودک،نوجوان و بزرگسال است عروسک گردانی های او،نوع کارگردانی اش و حتی صدایش بسیار ماندگار است و به نوعی می توان گفت؛وی از لحاظ کاری امضای خودش را دارد.

                     
برومند در فیلم شهر موش ها کارگردان عروسکی و هنری بود که هنوز هم محبوب و ماندگار است،برومند در فیلم تحفه ها،دایره مینا، پناهنده، سیب سرخ حوا، میکس و قطعه ناتمام ایفای نقش کرد و در فیلم میهمان ناخوانده-عروسک گردان، الو الو من جوجوام -نویسنده و کارگردان مربای شیرین -کارگردان ،دربه درها -تهیه کننده و دربه درهای -2 تهیه کننده ،مشاور کارگردان و مجری طرح بود.
برومند در مجموعه های تلویزیونی امشب از خود می سازیم،وای بر مغلوب،سفر خوش،سلطان صاحبقران،معصومیت از دست رفته،حادثه در شهر عروسک ها، دیو چو بیرون رود،مدرسه موشها، یک رو، قصه های تابه تا، خونه مادربزرگه، همه با هم، آرایشگاه زیبا، دخو در تهران، خودروی تهران 11،‌ هتل، ورثه آقای نیکبخت، کارآگاه شمسی و دستیارش مادام، کتاب فروشی هدهد، نشانی و همه بچه های من به عنوان کارگردان، عروسک گردان و بازیگر حضور داشته است.

                             
این هنرمند در حوزه تئاتر نیز تجربه های زیادی داشته که از آنها می توان به شهر کوچک ما، آدم آدم است، کدو قلقله زن و دیو آنتیگون،  دزد و رنگ قرمز،الدوز و کلاغ ها،داستان ضحاک،کلاه و شالواره، یک جفت کفش برای زهرا و افرا یا روز بر می آید اشاره کرد./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.