در نشست نقد و بررسي فيلم "چك"؛

اكران "قلاده هاي طلا" به "چك" ترجيح داده شد

زماني كه همه شرايط براي اكران چك آماده بود متاسفانه سيد ضيا هاشمي اكران "قلاده هاي طلا" را به "چك" ترجيح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، نشست نقد و بررسي فيلم "چك" با حضور كاظم راست گفتار كارگردان، فرهاد آئيش، همايون ارشادي، مژگان بيات و نفيسه روشن بازيگر، هاشم عطار، مدير فيلمبرداري و نيما حسني نسب، مجري و منتقد شب گذشته در فرهنگسرا ارسباران برگزار شد.

كاظم راست گفتار كارگردان در اين نشست در خصوص ژانر مورد علاقه خود گفت: من به ژانر علمي و تخيلي به دليل روياپردازي علاقه بسياري دارم و فكر مي‌كنم اين نوع ژانر براي مخاطبان هم جذاب است اما متاسفانه شرايط ساخت براي اين ژانر وجود ندارد.

راست گفتار اظهار داشت: نقد فيلم بايد با توجه به مميزي هاي فيلم صورت بگيرد در اين فيلم 11 صفحه از پلان ها حذف شده است و مفهوم داستان را براي مخاطب مشكل كرده است.

وي در خصوص اكران فيلم "چك" خاطرنشان كرد: پروانه نمايش فيلم مرداد ماه داده شده بود و همه چيز براي اكران آماده بود و به اعتقاد سيد ضيا هاشمي اين فيلم به خاطر هم سطح بودن با فيلم "قلاده هاي طلا" اكران "قلاده هاي طلا" در اولويت قرار دارد.

همايون ارشادي بازيگر در اين نشست در خصوص حضور خود در فيلم "چك" گفت: اولين فيلمي بود كه در ژانر متفاوت طنز بازي مي‌كردم دليل اصلي حضور من در فيلم چك دعوت فرهاد ‌آئيش بود.

فرهاد آئيش بازيگر سينما و تئاتر در اين نشست گفت: متاسفانه در سينماي ايران بودجه اي كه صرف ساخت يك فيلم مي‌شود نسبت به فيلم هاي اروپايي در سطح پائين تري قرار دارد و كمبود بودجه روي كيفيت يك فيلم بسيار تاثير دارد.

وي در خصوص فيلم "چك" عنوان كرد: قصه فيلم "چك" يك كمدي سالم است اما به دليل اينكه فيلم كمدي در سينماي ما با نگاه تحقيرانه ديده مي‌شود به عنوان ابزار براي مديران فرهنگي مورد توجه است.

آئين ادامه داد: فيلم "چك" را دوست دارم چون فرم و محتواي يكساني دارد و فضاي كمدي را در كنار مضمون اجتماعي حفظ كرده است.

وي اظهار داشت: سينماي ايران بازيگران را به خاطر نقش هاي تكراري كليشه مي‌كند و خود من بيشتر نقش هاي متفاوت سنتي و دور از تصور را علاقه دارم.

مژگان بيات بازيگر در اين نشست گفت: فيلم "چك" هفتمين كار سينمايي بود كه بازي كردم و به خاطر حضور و ‌آرامش كاظم راست گفتار به عنوان كارگردان و همچنين روايت ساده داستان اين فيلم را دوست دارم.

وي در خصوص بازي خود در اين فيلم عنوان كرد: براي بازي در اين فيلم تمرين هاي بسياري انجام دادم و به مدت يك هفته براي نزديكي با نقش مسافركشي كردم.

نفيسه روشن بازيگر در اين نشست در خصوص حضور خود در اين فيلم گفت: فرصت كافي براي خواندن متن را نداشتم و داستان طوري بود كه حذف شخصيت نسترن لطمه اي به فيلم نمي‌زند اما براي جالب شدن و جذابيت فيلم لازم بود.

وي ادامه داد: از سال 85 به دليل بازي در فيلم بد مادر زن سلام از سينما فاصله گرفته بودم و حضور بازيگران بزرگ در فيلم "چك" موجب آشتي من با سينما شد.

نيما حسني نسبت منتقد سينما در اين نشست گفت: فيلم چك با توجه به كارنامه كاري كاظم راست گفتار در فيلم هايي چون پسر تهروني، زنان ونوسي و مردان مريخي، سطح بالاتري دارد و كارگردان براي ساخت اين فيلم ايده قبلي و انگيزه براي توليد داشته است.

وي ادامه داد: به طور معمول در سينماي ايران فيلم هايي كه متن مستقل، هنري و صنعتي داشته باشد كمتر ديده مي‌شود و اين فيلم در مجموعه توليدات جشنواره امسال قابل قبول و دفاع است.

حسني نسبت اظهار داشت: فيلم "چك" با توجه به محدوديت زما براي انتخاب بازيگران از تركيب مناسبي استفاده كرده است و در قابل يك قصه اين فيلم در مقايسه با فيلم هاي ديگر مي‌تواند معرف تهران معاصر باشد.

وي عنوان كرد: شرايط بازي صدا و فيزيك بازيگر موجب تكراري تلقي شدن نقش مي‌شود به طور مثال بازي هاي خسرو شكيبايي بزرگ سينماي ايران با تمام بازي متفاوتش يادآور فيلم هامون است./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.