نکاتی که زنان باردار باید در مسافرت رعایت کنند

بارداری همراه با اتفاقات غیر قابل پیش بینی است که اگر دسترسی به دکتر سخت باشد مشکل آفرین می شود.

دکتر میر اسماعیلی متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت  درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زنان باردار حتی اگر در سفر نباشند، در خانه هم امکان یک اتفاق غیر قابل پیش بینی برایشان وجود دارد که فرزند خود را به دلیل خونریزی از دست بدهند به دلیل همین غیر قابل پیش بنی بودن امکان دارد.

وي افزود:در سفر ممكن است اتفاقی رخ دهد که شرایط دسترسی به دکتر و مراکز درمانی مشکل باشد که در این صورت می تواند برای مادر خطرناک باشد به همین خاطر توصیه می شود زنان باردار تا حد امکان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.
دکتر میر اسماعیلی در خصوص نکاتی که زنان باردار باید در سفر رعایت کنند، تصريح كرد: اگر زنان باردار قصد مسافرت با ماشین را دارند باید نکات ایمنی را رعایت کنند مانند اینکه کمربند ایمنی را حتما ببندند و به آهستگی رانندگی کنند تا تصادفی پیش نیاید چرا که اگر در دوران حاملگی اتفاقی بیفتد صدمات بیشتر است و به دو نفر آسیب می رسد.
وي اظهار داشت: علاوه بر این در مسافرت حتما سعی کنند پاهای خود را حرکت دهند تا خون در پاهایشان لخته نشود و تا حد امکان هر یک تا دو ساعت یکبار از ماشین پیاده شوند و قدم بزنند تا احتمال لخته شدن خون در پاها که احتمال آن در دوران حاملگی بیشتر است ، کمتر شود.
وی در ادامه در ارتباط با مسافرت های هوایی افزود: اگر مادر در 3 ماهه اول باشد ترجیحا نباید سفر هوایی بخصوص سفر هوایی خارجی داشته باشد چون اشعه هایی که در حین عبور از گیت ها وجود دارد ممکن است در 3 ماهه ی اول عوارض داشته باشد.
وی ادامه داد: بعد از 32 هفتگی نیز بهتر است مسافرت نروند چون احتمال زایمان زود رس وجود دارد و دراین شرایط ممکن است مراکز درمانی در دسترس نباشد با این شرایط بهتر است مادران باردار از سفرهای غیر ضروری خود داری کنند./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.