سمنان/

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان پایگاه امداد هوایی در سمنان ایجاد می شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از طرح ایجاد پایگاه امداد و نجات استان در سمنان خبر داد و گفت: طرح امداد هوایی نوروزی نیز از این پایگاه انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران 'محمدكاظم امیدیان' در نشستی خبری به خبرنگاران گفت: این پایگاه در زمینی به وسعت 10 هكتار در مسیر سمنان - دامغان ایجاد می شود و تاكنون برای ایجاد آن یك میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینكه سه میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای ایجاد این پایگاه دریافت شده است گفت: امداد هوایی نوروزی با استقرار یك فروند بالگرد از دوم تا هفتم فروردین از طریق این پایگاه برنامه امداد جاده ای را پشتیبانی می كند.

وی با بیان اینكه هلال احمر در ایام نوروز در قالب دو طرح امداد و نجات و راهنمایی مسافران فعالیت دارد گفت: این جمعیت برای ارائه این خدمات آمادگی كامل دارد و تمهیدات لازم را اتخاذ كرده است.

امیدیان گفت: ایجاد پایگاههای اسكان مسافران حادثه دیده در جوار بیمارستانها در شهرهای مختلف، ایجاد گشت امدادی خواهران، توسعه پایگاههای امداد و نجات، و ایجاد پایگاههای راهنمایی مسافران از مهمترین برنامه های این جمعیت در نوروز 91 است.

وی گفت: در قالب تفاهم نامه ای برای اولین بار و با هدف جلوگیری از موازی كاری پایگاههای مشترك با میراث فرهنگی در این استان فعالیت می كند و در این ارتباظ 14 پایگاه پیش بینی شده است.

وی گفت: برای اولین بار نقشه های كامل شهرها و استان سمنان نیز بین مسافران توزیع می شود و در این ارتباط بین 30 تا 40 هزار نقشه آماده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان تامین چهار ست اطفای حریق و استفاده از امكانات شهرداریها برای اطفای حریق در جاده ها نیز از اقداماتی است كه صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.