معاون پارلمانی ریاست جمهوری:

کتابخانه ملی هویت اصلی کشور است

حجت الاسلام و المسلین محمدرضا میرتاج‌الدینی صبح امروز (سه شنبه 23 اسفند) در دیدار با دکتر اسحاق صلاحی گفت: کتابخانه ملی هویت اصلی کشور است و هرچه قدر تقویت شود، گامی در جهت حفظ میراث گرانبهای علمی و معنوی کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ج.ا.ا. معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: کتابخانه ملی باید در حد و اندازه ای باشد که همه کتاب ها از گذشته و حال در آن قابل جستجو باشد.

میرتاج الدینی افزود: کتابخانه هایی مانند آیت الله مرعشی و کتابخانه آستان قدس رضوی ممکن است، دارای منابع منحصر به فرد خطی و چاپی باشند، اما کتابخانه ملی است که می تواند در رشته های مختلف علمی منابع را برای خدمت به پژوهشگران فراهم کند و در اختیار آنها بگذارد.

وی ابراز امیدواری کرد گام های موثری در جهت پیشرفت و خدمت به پژوهشگران در کتابخانه ملی برداشته شود.

دکتر صلاحی نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و عملکرد سازمان گفت: بحث تاریخ شفاهی یکی از اولویت های سازمان است و فعالیت های خوبی در حوزه تاریخ شفاهی در حال انجام است تا کاستی اسناد در این زمینه جبران شود و تاریخ ایران به صورت درست ثبت و ضبط شود و در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

وی افزود: با حمایت هایی که دولت محترم انجام داده، قرار است تا دو سال آینده در 21 استان مراکز سازمان اسناد و کتابخانه ملی راه اندازی شود که قطعاً حمایت های بیشتر دولت را می طلبد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ارتقاء رتبه کتابخانه ملی به مکان چهارم دنیا را نوید داد و اضافه کرد: اگر منابع مالی برای تهیه و خرید کتاب و اسناد مورد نیاز فراهم شود تا سه سال آینده و با رساندن حجم منابع به 13 میلیون، می توانیم رتبه چهارم دنیا را بدست آوریم.

وی به فعالیت کمیته ملی حافظه جهانی نیز اشاره کرد و گفت: 6 اثر مربوط به شهدای دوران قبل از انقلاب، انقلاب و دفاع مقدس به تازگی در کمیته ملی حافظه جهانی به ثبت رسیده است./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار