دانشنامه//

عبدالرضا شيخ الاسلامي كيست؟

شيخ الاسلامي 12 مرداد امسال با راي اعتماد مجلس، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي شد.

باشگاه خبرنگاران-

عبدالرضا شیخ الاسلامی در سال 1346 در شهر چالوس به دنیا آمد.

وی متولد کجور نوشهر مازندران و دارای دکترای مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران این دانشگاه است.

 

 

وي تا پيش از وزارت مدتي استاندار هرمزگان بود كه پس از انتخاب احمدي نژاد به عنوان شهردار تهران، رئيس دفتر وي شد و در دوران رياست جمهوري احمدي‌نژاد نيز تا پيش از انتصاب اسفنديار رحيم مشايي سمت مسئول دفتري رئيس جمهور را بر عهده داشت.

شيخ الاسلام در زمان تصدي استانداري استان هرمزگان، رتبه نخست استانداران كشور در انجام پروژه‌هاي عمراني را نيز به دست آورد.

 

سوابق اجرایی

1.دانشجوی نمونه کشوری در گروه فنی و مهندسی
2.بیش از 15 سال سابقه تدریس در دانشگاه
3.نگارش بیش از 35 مقاله علمی و پژوهشی
4.معاون عمرانی استانداری هرمزگان
5.استاندار هرمزگان
6.رئیس دفتر رئیس جمهور
7.رئیس گروه مشاوران جوان رئیس جمهور
8.دستیار ویژه رئیس جمهور در سازماندهی نیروی انسانی

 

 

وزارت

روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۸، با ارائهٔ پیشنهاد وزارت توسط محمود احمدی‌نژاد به مجلس شورای اسلامی، این پیشنهاد به رأی گذاشته شد و از مجموع ۲۸۶ رأی گرفته شده، با ‪۱۹۳‬ رای موافق، ‪ ‪ رأی ممتنع، ۶۳رای مخالف موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس وزیر کار و امور اجتماعي شد

عبدالرضا شيخ‌الاسلامي در حالي كه سكان وزارت كار را بر عهده داشت، 25 ارديبهشت امسال با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت رفاه منصوب شد تا اقدامات لازم براي ادغام دو وزارتخانه كار و رفاه انجام شود.

 

پس از اعلام ادغام وزارتخانه ها در مجلس شيخ الاسلامي گزينه جدي براي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي بود.

وي در مراسم دفاع از برنامه هاي خود براي تصدي اين وزارتخانه گفته بود: بازنگری در قوانین و مقررات، اصلاح نظام بیمه بیکاری،‌ اصلاح قانون بیمه بیکاری و برقراری نظام حمایتی برای بیکاران جویای کار از جمله برنامه‌های ما است.

امروز با افتخار اعلام می‌کنم که به همه وعده‌هایی که در هنگام تصدی رای اعتماد برای وزارت کار و امور اجتماعی دادید، عمل کرده‌ایم یا آنها را تحقق بخشیده‌ایم یا همچنان در دست اجرا داریم.

 

 

 

 

 

وي 12 مرداد سال 1390 با 204 رای موافق، 31 رای مخالف و 10 رای ممتنع وزیر وزارتخانه جديد التاسيس شد.

 

/ع2

 

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار