رييس حزب مردم سالاري گفت: حضور قدرتمند در عرصه بين الملل مشخصه مجلس هشتم در مقايسه با مجلس هفتم است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مصطفي كواكبيان ‌رييس حزب مردم‌سالاري در سومين نشست شوراي عمومي دفتر تحکيم وحدت با اشاره به ترکيب انقلابي مجلس هشتم و اظهار رضايت از اين ترکيب انقلابي گفت:‌ مجلس بايد از سلايق مختلف شکل گيرد و اينگونه نيست که فقط يک جريان خاص در مجلس حضور داشته باشد و ترکيب متنوع باعث وابستگي کمتر به دولت مي شود که اين امر در مجلس هشتم محقق شد.

كواكبيان با بيان اينكه حضور قوي تر در عرصه روابط بين الملل و سياست خارجي و مباحث مربوط به ديپلماسي امر ديگري بود که در مجلس هشتم محقق شد و نمونه آخر آن کاهش روابط ايران با انگليس در سطح کاردار بود، تصريح كرد: در مجلس هفتم چنين مصوباتي را نداشتيم و يا کمتر شاهد آن بوديم.

رييس حزب مردم سالاري تخصصي شدن و کارشناسانه شدن مجلس هشتم که به دليل افزايش سطح تحصيلات نمايندگان ايجاد شد را ويژگي ديگر اين دوره مجلس برشمرد و خاطرنشان كرد: براي مثال تصويب برنامه پنجم توسعه و قانون هدفمند کردن يارانه ها وقت بسياري را از مجلس گرفت ولي در کل نگاه کارشناسانه در مجلس هشتم افزايش يافت.

وي نمايندگان مجلس هشتم را منضبط تر از نمايندگان مجلس هفتم دانست و اظهار داشت:‌ نمايندگان مجلس هشتم از نظر انضباطي بهتر از نمايندگان دوره هفتم هستند و بيشتر در مباحث مجلس شرکت مي کنند.


کواکبيان در انتقاد از نحوه عملكرد اين دوره مجلس در ادامه بيان کرد:‌ نپرداختن به امور اساسي مانند ايجاد فرصت شغلي، عدم دفاع قاطع از جايگاه مجلس و حقوق نمايندگان نوعي جوزدگي و شعارزدگي مجلس هشتم و حضور کمرنگ در مسائل عمومي کشور از مسائلي بود که نقش مجلس در آن ناديده گرفته شد./گ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار