یادی از هنرمندان فقيد عرصه موسیقی در سال 1390؛

ذوالفنون،آخرين برگ خزان موسيقي در سال 90+ تصاویر

عرصه موسیقی در سال 1390، 6 تن از بزرگان خود همچون موسی بلوچ، خسرو رحیمیان، پرویز منصوری، ماشاالله بامری، شنبه نوایی و فریدون زرین بال را از دست داد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران، عرصه موسیقی در سال 1390، 7 تن از بزرگان خود همچون موسی بلوچ، خسرو رحیمیان، پرویز منصوری، ماشاالله بامری، شنبه نوایی، فریدون زرین بال و در روزهاي پاياني سال استاد جلال ذوالفنون را از دست داد.

از جمله هنرمندان عرصه موسیقی که در سال 1390 نعمت حضور آن ها را در عرصه موسیقی کشورمان از دست دادیم می توان به بزرگانی چون موسی بلوچ اشاره کرد که وی دونلی نواز برجسته بلوچستانی بود و 22 دی 90 بر اثر سانحه رانندگی در گذشت.

خسرو رحیمیان نوازنده سابق ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران نیز 16 آبان 90 درگذشت.

همچنین پرویز منصوری نیز از پیشکسوتان و مدرسان قدیمی موسیقی 25 آذر به دلیل نارسایی قلبی در سن 87 سالگی در کشور اتریش بدرود حیات گفت.

ماشاالله بامری نیز خواننده و مقام دان بلوچ پس از طی دوره بیماری سرطان 31 تیر در سن 60 سالگی دار فانی را وداع گفت.

همچنین شنبه نوایی از نوازندگان مطرح سرنا و کرنا 23 مرداد در سن 70 سالگی در منطقه ممسنی، بدرود حیات گفت.

فریدون زرین بال نیز، نوازنده قدیمی ساز ویولا که سابقه نوازندگی در ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران را در کارنامه هنری خود داشت 13 تیر ماه به دیار باقی شتافت. فریدون زرین بال در هنرستان موسیقی ملی تحصیل کرده و پس از دریافت دیپلم فعالیت خود را به طور حرفه ای در ارکستر ملی قدیم و رادیو آغاز کرد.

این نوازنده قدیمی ویولا از دهه 40 در ارکسترهای مختلفی همچون ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک به عنوان آهنگساز و نوازنده به طور فعال حضور داشت و در اواخر عمر نیز بیشتر وقت خود را به تدریس اختصاص می داد.

و در واپسین روزهای اسفند 90 استاد جلال ذوالفنون نوازنده سه تار دار فانی را وداع گفت.

 

جلال ذوالفنون که حدود دوهفته پیش عمل جراحی قلب را با موفقیت پشت سر گذاشته بود، عصر روز یکشنبه 28 اسفندماه به علت خونریزی داخلی در بیمارستان البرز کرج درگذشت./م/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار