زنجان/

زنجان رتبه سوم را در کیفیت نان دارد

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان گفت: استان زنجان با فاصله‌ای اندک نسبت به دو استان سمنان و آذربایجان غربی رتبه سوم را در کیفیت نان‌های تولیدی کسب کرده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛پرویز خالقی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به نخستین سالگرد راه‌اندازی سامانه سکنی اظهار داشت: بیشترین آمار شرکت کنندگان در نظرخواهی کیفیت تولید نانوایی‌های استان از شهر زنجان، و کم‌ترین آمار شرکت کنندگان از شهرستان ایجرود بوده‌اند.
وی با اشاره به انتخاب 10 نانوای برتر استان افزود: از بین این 10 نانوایی برتر پنج نانوا از شهرستان طارم بوده‌اند.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان اضافه کرد: پنج نانوای برتر دیگر استان به ترتیب دو نانوا از شهرهای زنجان و خدابنده و یک نانوا هم از شهر ابهر بوده است.
وی با اشاره به اینکه نانوایان برتر کشوری هم انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: از بین 60 هزار نانوای کشوری شرکت کننده در سکنی، یک نانوای طارمی مقام نخست را کسب کرده است.
خالقی تاکید کرد: نمره کیفیت نان استان زنجان با یک دهم اختلاف نسبت به رتبه نخست که سمنان و آذربایجان غربی است، موفق به کسب رتبه سوم شده است.
وی نان‌های با کیفیت بر اساس نظر خواهی از مردم را نان لواش، بربری، سنگک و تافتون اعلام کرد.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه در حدود 52 درصد از نانوایی‌های استان زنجان در ارزیابی صورت گرفته شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: این درصد در حدود 600 تا 700 نانوایی را شامل می‌شود.
وی از اجرای یک طرح علمی با نام طرح نظارت و بازرسی از نانوایی‌های فعال استان زنجان خبر داد و گفت: در این طرح به صورت اتفاقی نان‌هایی از نانوایی‌ها انتخاب و از لحاظ نمک، رطوبت و جوش شیرین مورد آزمایش‌ قرار می‌گیرند.
خالقی اضافه کرد: میزان رطوبت گندم‌های تولیدی استان نرمال بوده و از لحاظ استفاده غیر مجاز از جوش شیرین و نمک فقط دو نانوایی تا کنون تخلفاتی داشته‌اند که به مقامات ذی‌ربط گزارش شده است.
وی با اشاره به رقابت به وجود آمده پس از هدفمندی یارانه‌ها در بین نانوایی‌ها و همچنین کارخانه‌های تولید آرد گفت: صاحبان کارخانه‌های آرد سازی با صرف هزینه‌هایی اقدام به تجهیز و نوسازی خطوط تولید خود کرده‌اند.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان همچنین از ارائه 120 ساعت آموزش به نانوایی‌های شاغل در استان پس از هدفمند سازی یارانه‌ها خبر داد.
وی در پاسخ به درخواست سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت برای ارائه موجودی گندم استان زنجان با اشاره به استراتژیک بودن آمار و ارقام موجودی گندم گفت: آمار موجودی استان به استحضار مسئولان ارشد استان می‌رسد.
خالقی تاکید کرد: موجودی گندم استان نسبت به استان‌های دیگر در وضع بسیار مطلوبی است به طوری که اجازه حمل گندم به سایر استان‌ها داده شده است.
وی با اشاره به ضرورت ارائه گزارش روزانه موجودی گندم استان به مرکز کشور تصریح کرد: همه استان‌ها موظف به این کار هستند.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان تاکید کرد: استان زنجان طی سال گذشته اقدام به وارد کردن گندم با کیفیت و مخلوط کردن آن با گندم تولیدی استان برای افزایش کیفیت آرد کرده است./س
 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.