12 ميليون آلماني در فقر

مدیر گروه خدمات اجتماعی آلمان گزارش داد: دوازده میلیون نفر از مردم این کشور در فقر زندگی می کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، "اولریش اشنایدر" مدیر گروه خدمات اجتماعی آلمان با بیان اینکه 14،5 درصد از جمعیت این کشور فقیر هستند، درباره خطر بروز ناآرامی های اجتماعی در آلمان هشدار داد.

گزارش جدید این گروه نشان می دهد سطح فقر در آلمان در طول شش سال اخیر بیش از 14 درصد بوده است و با وجود نوسانهای اقتصادی شدید از جمله چند دوره رشد اقتصادی چشمگیر، نرخ فقر در طول این شش سال حتی یک درصد هم کاهش نیافته است.

بر اساس این گزارش رشد فقر بویژه در دو ایالت برلین و راین وستفیلای شمالی چشمگیر بوده است.

نرخ فقر در برلین از 17 درصد در سال 2006 به 19،2درصد در سال 2010 رسید.

حتی در بزرگترین شهرهای آلمان نیز فقر بیداد می کند. شهر هانوفر، ایالت برمن و شهر دورتموند به ترتیب با نرخ 21.3، 21.1 ، و 19.7 درصدی فقر رو به رو هستند. این مسئله نشان می دهد که نرخ فقر در شرق آلمان بسیار بیشتر از سطح متوسط است.

اولریش اشنایدر، رئیس گروه خیریه "خدمات اجتماعی" که این گزارش را رسماً منتشر کرد، علت این امر را رشد بخش شغلهای کم درآمد در آلمان می داند.

این گروه در گزارش خود با ابراز نگرانی درباره کاهش نیافتن نرخ فقر در آلمان حتی در دوره هایی از جمله سالهای 2006، 2007، 2010 که این کشور با رشد سریع اقتصادی رو به رو بود، اعلام کرد رشد کلی اقتصاد کشور هیچ تاثیر مثبتی بر درآمد طبقه های فقیر جامعه نگذاشته است.

همچنین در این گزارش به اختلاف شدید طبقاتی در ایالتهای مختلف آلمان اشاره شده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار