فراخوان هفته تصويرگري براي برگزاري از 23 تا 28 بهمن‌ماه در خانه هنرمندان ايران،منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مراسم هفته تصويرگري با هدف بررسي و معرفي عرصه‌ها و زمينه‌هاي مختلف هنر تصويرگري، افزايش انسجام حرفه‌اي و معنوي اعضاي انجمن، شناسايي و معرفي تصويرگران مستعد و جوان عضو انجمن و فراهم کردن زمينه شناخت بهتر هنر تصويرگري براي مسئولان فرهنگي و هنري، جامعه هنري و هنردوستان در قالب نمايشگاه‎ها، نشست‎ها و کارگاه‎هاي تخصصي تصويرگري برگزار خواهد شد.

در متن فراخوان اين نمايشگاه آمده است:«انجمن تصويرگران از کليه اعضاي خود دعوت مي‌کند تا با ارسال جديدترين آثار خود در نمايشگاه ساليانه انجمن تصويرگران به عنوان بخش اصلي اين مراسم شرکت کنند.»

اين نمايشگاه در برگيرنده بخش‌هاي اصلي و جنبي مي‌شود كه در بخش اصلي برگزاري نمايشگاه ساليانه آثار تصويرگران عضو انجمن پيش‌بيني شده است.

بخش جنبي نيز به بزرگداشت فرشيد مثقالي، پرويز کلانتري و منوچهر درفشه اختصاص دارد.

همچنين برپايي سه نمايشگاه از آثار اين سه هنرمند تقدير شده در بخش جنبي اين نمايشگاه پيش‌بيني‌ شده است.

برگزاري جلسه آزاد «ديدار با استاد» براي هر يک از سه استاد تقدير شده نيز در حاشيه اين نمايشگاه برگزار مي‌شود.

برگزاري نمايشگاه کميک استريپ با عنوان « نگاهي به روند کتاب‎هاي کميک‎استريپ از پيش از انقلاب تا کنون در ايران» و برگزاري كارگاه آزاد کميک استريپ در طول جشنواره براي آشنايي عملي علاقه‎مندان با روند تصويرسازي اين گونه کتاب‎ها به همرا پخش فيلم روند توليد و برگزاري نشست‌هاي تخصصي تصويرسازي از ديگر بخش‌هاي اين فراخوان است.

بر اساس فراخوان، هر عضو پيوسته و وابسته انجمن تصويرگران مي‌تواند تا سه اثر که ترجيحا در طول يکسال گذشته آفريده شده را به دبيرخانه‌ جشنواره ارسال کند.

ابعاد آثار نبايد بزرگ‌تر از 40×60 باشد. همچنين به همراه اصل آثار بايد يک CD حاوي اسکن همان آثار با فرمت TIF و با رزوليشن 350 dpi نيز به دبيرخانه‌ انجمن تحويل داده شود.

براي آثاري که به شيوه ديجيتال اجرا شده‌اند بايد علاوه بر CD حاوي آثار، پرينت با کيفيت آنها نيز ارائه شود.

آثار دريافتي پس از بررسي توسط شوراي هنري انجمن به نمايشگاه راه خواهند يافت.

آخرين مهلت براي دريافت آثار توسط دبيرخانه‌ انجمن روز شنبه ـ اول بهمن‌ماه ـ به نشاني تهران، خيابان شريعتي، بين چهارراه قصر و پل سيدخندان، روبه روي وزارت ارتباطات، نبش خيابان جهاد پلاک 838، طبقه سوم خواهد بود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار