ضعف قوانين سلاح گرم در انگليس/ 435 هزار قبضه اسلحه در دست شهروندان انگليسي

ناكارآمدي قوانين امنيتي انگليس در اعطاي مجوز حمل سلاح گرم به شهروندان عادي هر ساله فجايع دردناكي از قتل عام و جنايت در اين كشور به وجود مي آيد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ كشف اجساد چهار عضو يك خانواده انگليسي كه توسط سلاح گرم يك بيمار رواني به قتل رسيده بودند بار ديگر موج نگراني در خصوص فقدان نيروي بازدارنده قانوني در جمع‌آوري تسليحات گرم از دستان افراد با سابقه پزشكي مشكوك را افزايش داده است.

در قوانين امنيتي انگليس آمده است فروش سلاح گرم به افراديكه سابقه كيفري و جزايي نداشته باشند مجاز اعلام شده است حال آنكه بسياري از جنايت ها و قتل عام هاي در اين كشور توسط بيماران رواني صورت گرفته اند كه بدون هيچ منع قانوني به سلاح هاي گرم دسترسي داشتند.

بررسي سوابق پزشكي خريداران سلاح هاي گرم فقط در صورت در خواست پليس صورت مي گيرد و همين امر موجب شده هر شهروندي با هر نوع بيماري روحي و رواني در انگليس قادر به خريد انواع سلاح مي باشد.

گفته مي شود، 435 هزار قبضه سلاح در دست شهروندان انگليسي قرار دارد كه بالاترين ركورد تاريخ اين كشور محسوب مي شود.

در اين ميان پليس انگيس ساليانه در حدود يك درصد از گواهي حمل سلاح شهروندان را لغو مي كند كه در اين آمار بالا تقريبا هيچ محسوب مي شود./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار