شهردار منطقه 5 گفت: به منظور ترویج ورزش همگانی و تشویق شهروندان به انجام فعالیت های ورزشی در سال جاری 8 ایستگاه دوچرخه سواری در شهرک اکباتان راه اندازی شد.

سعید طلوعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به اولویت برنامه های سال 90 در حوزه ترافیک، در خصوص توسعه دوچرخه سواری و عزم جدی برای تامین زیر ساخت ایجاد مسیر دوچرخه در دستور کار قرار دارد.
شهردار منطقه 5 ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرک اکباتان و برخورداری از بسترهای مناسب در ایجاد مسیر دوچرخه ، 8 ایستگاه دوچرخه در این شهرک راه اندازی شد تا شهروندان برای رفع نیازهای حمل و نقل کوتاه مسیر خود، استفاده کنند.
وی تصریح کرد: با ایجاد و توسعه مسیرهای دوچرخه، راههای مواصلاتی شهرک اکباتان تا ایستگاه مترو صادقیه و مترو ارم سبز از طریق دوچرخه فراهم گردیده است.
شهردارمنطقه 5 اضافه کرد: علاقه مندان به دوچرخه سواری می توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر به طور رایگان از دوچرخه های موجود در خانه های دوچرخه استفاده کنند و ضمن در اختیار داشتن قفل وسایل جانبی، دوچرخه های خود را در ایستگاههای موجود مستقر کنند.
طلوعی با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از دوچرخه گفت: شماری از شهروندان برای استفاده از دوچرخه در مسیرهای کوتاه حمل و نقل خود به عضویت ثابت خانه های دوچرخه درآمده اند.
شهردار منطقه 5 در پایان خاطر نشان کرد: ساعت کارخانه های دوچرخه پایتخت، اغلب از 7 صبح آغاز شده و تا 19 ادامه می یابد./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار