زاهدان/

جنگل های حرا، جاذبه منحصر به فرد چابهار عكس

جاذبه های فراوان تجاری و تفریحی منطقه آزاد چابهار باعث شده است كه این شهر بندری به عنوان یكی از مقاصد اصلی گردشگران برای سفر به سیستان و بلوچستان مطرح باشد كه در میان این جاذبه ها، جنگل های حرا یكی از نقاط ویژه گردشگری و منحصر به فرد آن است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان،  مدیر كل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: جنگل های حرا یكی از انواع اكوسیستم مانگرو در سواحل خطه جنوب كشور هستند كه به طور پراكنده از تنگه هرمز به سمت شرق اقیانوس هند در سواحل عمان كشیده شده است.
خسرو افسری افزود: نام علمی حرا به نام دانشمند بزرگ ایرانی ابوعلی سینا نامگذاری شده و از خصوصیات بارز این درختان تبدیل آب شور دریا به آب شیرین برای تغذیه از آن است.
وی بیان كرد: ارتفاع این درختان گاهی تا چهارمتر و قطر تنه آنها تا 30 سانتی متر نیز می رسد و دارای رگ های بیضوی شكل و كشیده با قاعده انتهایی بسیار باریك هستند.
وی اظهار داشت: این جنگل ها نه تنها در سطح ملی حائز اهمیت است، بلكه دو عنوان جهانی ذخیره گاه زیست كره و تالاب بین المللی دارد.
افسری افزود: این جنگل ها با محیط زیست پویا و ساز و كارهای پیچیده، پرندگان نادر، آبزیان غیر متعارف كاركردهای مختلف و ارزش ها و زیبایی های سحر انگیز خود پدیده های شگفت انگیزی را رقم زده كه برای طیف گسترده ای از مردم جذابیت های خاصی به همراه دارد.
وی با بیان اینكه جنگل های حرا كانون دیدنی های غیرمتعارف و حیرت آور است، گفت: دیدن ماهی خزنده، پرندگان نادری همچون اگرت بزرگ، گیلانشاه خالدار و حواصیل هندی در كنار عقاب ماهیگیر و نوك قاشقی، پلیكان ها و فلامینگو ها همیشه امكانپذیر نیست اما جنگل های همیشه بهار دریایی حرا همه این دیدنی ها را یكجا به بازدید كنندگان خود سخاوتمندانه عرضه می كنند./س

جنگل های حرا، جاذبه منحصر به فرد چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.