موهاي نازک و کم پشت نشانه کمبود ويتامين است

عوامل تغذيه اي از مهمترين عوامل تأثيرگذار بر سلامتي موها است که در اين ميان انواع ويتامين ها تأثير بيشتري بر موها مي گذارند.

عماد معصومي، متخصص تغذيه ، با بيان اينکه موهاي نازک و کم پشت نشانه کمبود ويتامين و برخي از مواد معدني است در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، تأکيد کرد: ويتامين هاي B، E، A و C به ترتيب از مهمترين ويتامين هاي تأثيرگذار در سلامتي و شادابي موها هستند.

وي با اشاره به اينکه غلات سبوس دار، گوشت، شير، ميوه هاي تازه، ماهي و تخم مرغ مهمترين منابع غني ويتامين B هستند، يادآور شد، در واقع اين گروه از ويتامين ها موجب افزايش جريان خون در پوست سر شده و از اين طريق به شادابي و سلامتي موها کمک مي کند.

* عناصر معدني براي رويش و سلامتي موها بسيار مفيد هستند

سجاد محمدزاده، متخصص تغذيه در ادامه گفت:‌ عناصر و مواد معدني يکي از ريزمغزي هاي تأثيرگذار در وضعيت سلامتي بدن است و کمبود آن ها در بيشتر موارد موجب بروز بيماري يا نارسايي در بدن مي شود.

وي، با بيان اينکه روي، منيزيم و مس سه عنصر اصلي در سلامتي پوست و موها است، افزود: اين عناصر براي رويش و سلامتي موها بسيار مفيد بوده و براي جلوگيري از نازک شدن و حتي کم پشتي موها نيز مفيد هستند.

محمدزاده، اظهار داشت: مس يک ترکيب بسيار مهم در رنگدانه هاي پوست مو به نام ملانين است و در پيشگيري از سفيد شدن زودرس موها بسيار تأثيرگذار است.

وي خاطرنشان کرد: گوشت، تخم مرغ، غلات، حبوبات، جگر، ماهي، گردو، سويا، گندم، برنج، کنجد و برخي از ميوه ها مانند موز از مهمترين منابع غني عناصر معدني به ويژه روي، منيزيم و مس هستند.


*عوامل ژنتيكي و هورموني نقش مهمي در طاسي سر دارند

در ادامه پيمان عزيز محمدي فوق تخصص غدد و متابوليسم با اشاره به اينكه ريزش مو و طاسي سر دلايل فراواني دارد افزود: بيشتر مطالعات نشان مي دهند كه عوامل ژنتيكي و هورموني نقش مهمي در طاسي سر دارند.

وي با بيان طاسي يك نوع مهم ريزش مو بوده كه در مردان و زنان به صورت هاي متفاوتي بروز مي كند تصريح كرد: اين نوع ريزش مو در مردان در سنين 20 تا 50 سالگي و در زنان در سنين بالاي 40 سالگي بيشتر رخ مي دهد كه عوامل ارثي و هورموني خطر بروز اين مشكل را افزايش مي دهد.

عزيزمحمدي در مورد عوامل هورموني ريزش مو و طاسي سر گفت: حساسيت بيش از اندازه پياز مو به هورمون هاي مردانه به ويژه در زنان موجب طاسي مي شود به طوريكه با كاهش اين هورمون ها ريزش مو نيز به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد.

وي خاطرنشان كرد: طاسي سر در مردان در پيشاني و گيجگاه بيشتر ديده مي شود در حاليكه در زنان اين مشكل از ناحيه فرق سر شروع شده و به تدريج به ديگر نقاط سر سرايت مي كند.

*كمبود پروتئين موجب خشكي و تغيير رنگ موها مي شود

سپهر كامياب متخصص پوست و مو در ادامه گفت: خشكي و تغيير رنگ موها يكي از مشكلات شايع در بين مردم است كه در نتيجه آن وضعيت ظاهري انسان بسيار نامناسب شده و فرد مبتلا دچار مشكلات روحي و رواني زيادي مي شود.

وي با اشاره به اينكه كمبود برخي از مواد مغذي به ويژه پروتئين ها موجب خشكي و تغيير رنگ موها مي شود خاطرنشان كرد: كمبود ويتامين ها به ويژه نوع A آن نيز مي تواند در بلند مدت و حتي كوتاه مدت موجب كاهش شفافيت موها شود.

*ضعف ريشه مو با كم خوني بدن در ارتباط است

در ادامه ابوالفضل وفايي نژاد متخصص غدد و متابوليسم تصريح كرد: ضعف ريشه موها يكي از مشكلات بسيار شايع در بين مردم است كه مي تواند موجب ريزش زودرس موها شود.

وي با بيان اينكه ضعف ريشه موها در بيشتر موارد به دليل اختلال دروني و برخي از بيماري هاي زمينه اي ايجاد مي شود يادآور شد: كم خوني بدن مي تواند موجب ضعف ريشه موها شود كه البته اين مشكل با مصرف مواد غذايي حاوي آهن به ويژه گوشت و ماهي و رعايت برخي از نكات كه توسط پزشك تجويز مي شود تا حد زيادي برطر مي شود.

*كمبود ملانين عامل سفيدي موها است

مهرداد افشاريان متخصص پوست و مو در ادامه گفت: فرآيند سفيد شدن موهاي سر در روزنه هاي عميق پوست سر كه فوليكول نام دارند صورت مي گيرد كه اين حالت در سنين پس از 35 سالگي بيشتر اتفاق مي افتد.

وي تصريح كرد: ملانين يك ماده مهم دربدن است و سلول هاي رنگدانه اي مو براي ساخت اين ماده به آنزيم هاي خاصي نياز دارند.

افشاريان با بيان اينكه كمبود ملانين عامل سفيدي موها است تاكيد كرد: سفيدي موها هميشه به دليل افزايش سن ايجاد نمي شود بلكه عوامل ديگري مانند استعمال سيگار، رژيم غذايي سخت، افزايش گلبول هاي سفيد و كم خوني با اختلال در عملكرد آنزيم هاي توليد كننده ملانين، موجب سفيدي زودرس موها مي شوند.

افشاريان خاطرنشان كرد: هرچند كه سفيدي زودرس موها مي تواند به دليل عوامل ژنتيكي و برخي از اختلالات غير قابل پيشگيري ايجاد شود اما با تغذيه مناسب از جمله مصرف با پوست ميوه هايي همچون سيب، گلابي و هلو و همچنين مصرف غذاهاي حاوي عناصر معدني مانند مس، روي، منگنز و آهن و پرهيز از استعمال سيگار مي توان تا حد زيادي از سفيدي زودرس موها پيشگيري كرد.

*راديكال هاي آزاد سلامت موها را به خطر مي اندازد

اعظم قاجاني متخصص پوست و مو در ادامه تاكيد كرد: التهاب سلول ها و اختلالات هورموني در برخي از موارد موجب ايجاد راديكال هاي آزاد درسطح و درون پوست مي شود كه اين راديكال هاي آزاد در بيشتر موارد مضر بوده و سلامت عمومي بدن را تحت تاثير قرار مي دهد.

وي با بيان اينكه راديكال هاي آزاد سلامت موها را به خطر مي اندازد افزود: رژيم غذايي نامناسب و فاقد اسيدهاي چرب امگا3 و امگا6، استعمال سيگار و آلودگي هوا از مهمترين دلايل فعال شدن راديكال هاي آزاد و به خطر افتادن سلامت موها است.

*لوازم آرايشي گران قيمت بهترين راه زيبايي موها نيست

در ادامه حميدرضا خياطي متخصص پوست و مو گفت: متاسفانه استفاده از لوازم و مواد آرايشي در كشورمان به ويژه در بين جوانان به يك عادت تبديل شده است اما بسياري از استفاده كنندگان اين مواد از عوارض جانبي لوازم و مواد آرايشي آگاه نيستند.

وي با بيان اينكه بسياري از مردم براي حالت دادن به موها از انواع محصولات آرايشي و به اصطلاح بهداشتي مانند انواع واكس، كرم مو، ژل و ساير مواد نفتي مانند پارافين و روغن هاي مضر استفاده مي كنند افزود: بر خلاف بسياري از تصورات لوازم آرايشي و بهداشتي گران قيمت بهترين راه زيبايي و حالت دادن به موها نيست چراكه اين مواد و لوازم مي توانند موجب آسيب موها از جمله ضعف ريشه مو و ريزش موها شود.

خياطي با بيان اينكه تغذيه مناسب و رعايت بهداشت فردي تاثير بيشتري بر روي زيبايي موها دارند تاكيد كرد: براي زيبايي و حالت دادن به موها بهتر است از روغن هاي گياهي حاوي اسيدهاي چرب ضروري مانند امگا3 استفاده كرد چراكه اين روغن ها به سلامتي پوست و موها كمك بزرگي مي كند./ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام من هم خیلی موهای نازک دارم بی حد نگرانم چه کار کنم نمیدانم بی موهایم شدید می‌ره خیلی نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام،،،دوستان ،،كم خوني واسترس ديگه هيچ دليل ديگه نداره البته براي اوناي كه باباشون نرخته باشه كه ديگه اون ميشه إرثي ،،،،اين كم خوني و استرس من اين دوتا بود الان ديگه نميرزن وناركم نيست ،،،يادتون نره
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۱۲:۳۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سلام من ۱۷ سال دارم موهام پرپشت بودن بعد ریزش پیدا کردن دوباره خوب شده بودن نسبت به قبل ولی چند روزه دوباره همون طوری شدن البته بلغم هم دارم و به خاطر بلغم یه سری چیزها و دارو های گیاهی و دمنوش اینجور چیزا میخورم که اون از بین بره ولی موهام نمی‌دونم چرا کم پشت شدن خیلی پر بودن به سختی میشد ببندیشون لخت و پر پشت و بلند بودن الان شدن یه دم باریک بلند می‌خوام مثل قبلنا بشن چکار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۵۷ ۱۳ تير ۱۴۰۰
منم موهای نرم ونازک دارم که جلوی موهام خیلی کمه که پوست سرم سفیدمیزنه،چیکارکنم؟کجابرم؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی زرکش
۱۸:۳۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
موهام کم پشت شده کف سرم دیده میشه موهام نازک هست ریزش هم داره اما توی فامیل ارثی نداریم که اینجوری باشه میشه راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
اگر موهاتون لب هاش خشک و مرده و تغییر حالت شده حتما نوک روغن ژیتون بزنین
Iran (Islamic Republic of)
علای
۱۷:۰۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
علت ریزش مو استفاده از مرغ ماشینی غذاهای باموادنگهدارنده و استرس وشامپوهایه نامناسب و کم خونی
Iran (Islamic Republic of)
ای نور
۰۰:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایا کیست تخمدان باعث ریزش مو یا کم پشت میشود

تروخدا جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. احتمالا با تغییرات هورمونی و افزایش تستوسترون خون باعث افزایش ریزش مردانه بشه
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۰:۲۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
درود وخسته نباشید.من مدتیه موهام نازک و کدر وخشک شده و شروع به سفید شدن کردن.لطفا راهنمایی کنید چه کاری لازم انجام بدم؟با تشکر....
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۱۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام
من 27 سالمه و چهار پنج ساله ک موهام ب شدت میریزه، خیلی کم پشت شدن موهام کف سرم کاملا پیداس
علاوه بر این ریشه موهام همیشه درد دارن
دوستان من پنج ساله دکترای مختلف و درمان های مختلف انجام دادم هیچ تاثیری نداشت،متاسفانه چیزیه ک شده و اینم از بخت بد خودمونه
Iran (Islamic Republic of)
وحیدریسی
۱۷:۴۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام دوستان ریزش موهام خیلی زیاد شده لطفاً کمکم کنید ی راه حل پیدا ش حتی همه شامپوهارو استفاده کردم اما جوابی نگرفتم..روغن زیتون روغن بادام تلخ هم استفاده کردم جوابی نگرفتم ؟
سرم خارش هم میده.خیلی ناراحتم
نمی‌دونم از کم خونی اینجوری هستم
یا کمبود ویتامین
Iran (Islamic Republic of)
Ahms
۱۲:۰۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام وقت بخیر ۱۷ سالمع هر وقت موهام بلند میشه نه اونقد ک ب ابروهام برسه سرشون موخوره میزنه دوستام میگن موهات سوخته برا همین ۳ هفته یبار میرم آریشگاه یبار حتی کچل کردم آیا کمبود ویتامینه یا ارثیه تو خانواده ما ک هیشکی اینجوری نیس لطفا جواب دید رهکاری داره یا برم دکتر بااااااا تشکر ❤
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۲۲ ۲۸ دی ۱۳۹۸
سلام. خسته نباشید
من ۱۷ سالم هست و موهای فرفری و البته کم پشت دارم. من از مدل فر موهام راضی هستم و میپسندمشون، ولی کم پشتی اونها خیلی عذابم میده. جوری ک وقتی موهام بلند میشه و فر میخوره پوست سرم خیلی تو دیده و همین موضوع اعتماد ب نفسمو اورده پایین.کم خونی هم دارم. در رابطه با عوال ژنتیکی باید بگم وضعیت من جوریه که پدرم موی خیلی کم پشت و نازکی داره اما عموهام همشون موهاشون پرپشته!من الان نمیدونم کم پشتی موهام فقط به ژنتیک پدر و مادرم بستگی داره یا نه به پدر بزرگ و مادر بزرگ هم وصل میشه؟این یک
دوم اینکه اگر عامل ژنتیک توی این موضوع واسه من موثره،، امکان داره که موهام ب حدی از پرحجمی و پر پشتی و ضخامت برسن که دیگه من کاملا موهای پر پشتی داشته باشم؟لطفا راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
سلام من ۵۳ سالم هستم موهام چند وقته میریزه در واقع کم مونده کجل شوم ترا خدا کمکم کنید از موهام خیلی نازک شده موهام سفیده وهر ماه رنگ میزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام ریشه موهام یعنی پیازه موهام خیلی ضیفه هیچ تغذیه رو قبول نمیکنه چکار باید کنم خواهشا راهنماییم کنید
Singapore
یاس فرنام
۱۳:۴۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
دارویی گیاهی درست کرده ام که مو رو از ریشه سیاه میکنه به سن وجنسیت هم ربط نداره بعداز چند بار استفاده جواب میده عکس قبل وبعد افراد رو دارم دارو کاملا بی ضرر هستش و لی نمیدونم که چطوری ثبتش کنم
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۲:۵۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
میان دوستان خانمی هست که کاشت مو‌انجام داده باشه و از نتیجه کار راضی باشه؟ اگه راضیه لطف کنه اسم دکترش رو هم بنویسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام من 15سال سن دارم و به دکتر هم مراجعه کردم مشکلم رو ولی موهام هرروز میریزه و کم پشت شده چه چیزهایی مصرف کنم که ریزش موهام قطع شه ویتامین بدنم خیلی کمه
Iran (Islamic Republic of)
Esmaeil
۱۳:۲۹ ۲۴ تير ۱۳۹۸
سلام.من۱۶سال ین دارم و خیلی وقته موهام بدحالت شده یعنی وز وزه انواع روغن زدم طب گیاهی و.. ولی نتیجه نداد مردم میگن موخوره است ولی نمیدونم موهام بعضی از نقاطش ضخیم ه ولی در بعضی از جاها نازک میشه نمیدونم چیکار کنم لطفا کمکم کنید.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۹ تير ۱۳۹۸
ریزش و سفیدی مو مشکل بسیاری از جوانان است.
Iran (Islamic Republic of)
سایه
۱۳:۵۷ ۰۳ تير ۱۳۹۸
سلام من موهای پرپشتی داشتم اما به مدت یکسال از چسب مو استفاده کردم بعد از اون موهام حالت اصلی اش رو ازدست دا د و خیلی هم دکتر رفتم انواع قرصها رو هم خوردم اما نتیجه نداد و موهام حالت سوخته و وز شده گرفته با اینکه کوتاهم میکنم اما بازم موهای دراومده وز میشه نمیدونم چیکار کنم از طرفی هم میگن کراتین نکنید برای مو ضرر داره واقعا خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام دوستان من داره 40سالم میشه شاید 25 سالی میشه که باکم مویی دست وپنجه نرم میکنم شاید چون ارثی هست باناامیدی درمانهای مختلف انجام دادم الان به این نتیجه رسیدم مشکل ریزش موی ارثی درواقع مزاج گرمی هست که به ارث بردیم اگه کف سرتون رو لمس کنید ومتوجه گرمای زیاد بشید یعنی مزاج صفراویادم دارید این نوع ریزش از نوجوانی شروع میشه اکثر این ادما مثل خود من درکودکی موهای پرپشتی داشتند امابعدازبلوغ که گرمای بدن بیشتر میشه درگرم مزاجها ریشه مو براثر گرمای زیاد میسوزه نشانه دیگه ریزش مو براثر گرم مزاجی اینه که اینا ادمای باهوشی هستن اکثرا مثل من وخونوادم سردرد میگرن دارن که باخوردن گرمیجات بیشتر میشه وهمینطور زود عصبی میشیم درمان همه اینا حجامت سرهست باورکنید خودتون رواذیت نکنین پیش متخصص طب اسلامی برید وزیر نظرش چندحجامت سرانجام بدین والبته ازداروهای گیاهی برای متعادل کردن مزاجتون استفاده کنین یبوست نداشته باشین اگه این مشکل ارثی هست از سنین بلوغ هرسال یکی دوبار حجامت کنین واصلاح مزاج اگه سرد مزاجید وموهاتون میریزه اصلاحجامت نکنید موهاتون روبااب نمک دریابشوری تا سردی از سرتون بره در کل اصلاح مزاج کنید بااستفاده از طب سنتی واسلامی
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۷:۲۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
دقیقا این منم
Iran (Islamic Republic of)
S
۱۲:۵۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
عوامل موثر در ریزش مو و لک شدن پوست
1)تغذیه از مواد غذایی استفاده کنید که گزدش خون و بالا ببره و اکسیژن ب سلولهای پوستتون برسونه ریشه مو در پوسته و به خون متصل پس اول از همه باید از درون تقویت شوید سبوس برنج و موز من خوردم موثر بوده
2)عامل خیلی مهم استرس و فشار روانی هستش
با مشکلاتتون چطوری برخورد میکنید از اونا کوه میسازید یا با حفظ خونسردی ب دنبال بهترین راه حل میگردید؟؟
مهارت های مقابله با استرس رو بیاموزید
زندگی تلخی ها و شیرینی های خودش و داره برای تلخی ها آمادگی کسب کنید ک استرس سمی است که همه ی بدن و نابود میکنه و میتونع روی پوست و مو هم اثر بگذاره
روانشناس
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۳:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
سلام
به نظر من کپسول ویتامین ای رو از داروخانه بخرید بعد ۳ تا یا ۲ تا دونشو سوراخ کنید بریزید داخل یه ملاقه با یه ق چ روغن بادام تلخ و یه ق چ روغن کرچک و یه ق چ روغن رزماری مخلوط کنید یه کم گرمش کنید روغنا رو نه زیادا که انگشت رو بسوزونیدا یه کم گرم بشه بعد با دستتون بمالید به پوست سرتون خوب ماساژ بدین حدود یه ربع ماساژ بدین بعد ۲ ساعت سرتون رو بشورید با اب ولرم نه داغ باشه نه سرد.با شامپوتون بشورید.در هفته دو بار استفاده کنید.هزینه روغنا میشه ۶ تومن و ویتامین ای هم ۷ تومن میشه.روغنارو از عطاری یا داروخانه ها بخرید.من که خریدم روغنارو هر کدوم ۲ تومن بودن شیشه کوچیکا بودنا.واقعا هم نتیجه گرفتم.امیدوارم شما هم بهتون بیفته و موهاتون هم تقویت بشه هم رشدش سریع و پر پشت بشه.بعد از دو هفته مصرف زود نا امید نشینا.بعد از یه ماه اثرشو میبینید.انتظار یه هفته و چند روزه رو نداشته باشید.نا امید و مایوس نشید.
Iran (Islamic Republic of)
یه شخصی
۲۲:۳۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام من در چند ماه پیشخیلی موهام نازک ونرم بود ودچار سفید شدم مو بودم ورفتم دکتر دکتر هم برام 8تا آمپیول ویتامین Bنوشت الان مو هام هم خیلی پرپشت شده تازه مو هام دیگه سفید نشدن وبهترین جنس مو رو دارم درضمن میتونین از روغن کنجد هم برای رشد خوب موها استفاده کنین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۲۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
داداش دکترت کجاست ادرسش
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۷:۲۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
آمپول ب آکتو و ب پکتو رو احتمالا نوشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
سفیدی موت ارثی بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
Tara
۲۰:۳۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
سلام...من بیشتر نظرارو خوندم ولی هنوزم نمیدونم باید چیکار کنم...موهام از بچگی تارهاش نازک بود و الان یه سالی میشه ک ریزش شدیدی دارم با اینکه 14 سال بیشتر سنم نیس...اسم یه شامپورو میگین ک هم ریزش و قطع کنه و هم تارهارو محکم...اگه ریزش همینجوری ادامه داشته باشه دیگه مویی تو سرم نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۱۷:۱۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
عزیز اگه موهات چرب و نازکه سرکه سیب رو با آب مخلوط کن هر وقت میری حموم به موهای خیست بزن. ده دقیقه باشه بعد دوباره بشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
به نظر من به یه متخصص مراجعه کن
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۱:۰۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
دوستان خواهش میکنم به من کمک کنید من مطمعنم ریزش موهای هیچ کدوم از شما ها اصلا مثل مال من نیست من الان سی دوسالم هست از سن پانزده سالگی کل موهام ریخت که ریخت شاید باور نکنید من دوتا تار شوید تو سرم هست ایقد افسرده روانی شدن که به هم میپرم اصلا حوصله هیچی ندارم کل زندگیم مختل شده هیچ دارویی هم برام موثر نبود کاشت مو هم بهم جواب نمیده خواهش میکنم بگید چکار کنم جالب موهام کلا با ماشین زدم بعد ی سانت که بلند شده حالت وز شکننده درهم برهم رشد کرده
Iran (Islamic Republic of)
منا
۱۷:۱۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
مهسا جان منم الان سی و دو سالمه و از ۱۸ سالگی بدلیل سو تغذیه شدید و کمخونی موهام ریزش پیدا کرد خیلی وحشتناک چند سال پیش از پودر ۲۰ گیاه مصرف کردم بعلاوه روغن املا و قرص های مکمل هر کی منو میدید میگفت چکار کردی موهات بهتر شده‌ ولی من دیگه ادامه ندادم تا الان که یه ماهیه خودم ترکیبات ۲۰ گیاهو خریدم و ترکیب کردم چندتا هم گیزم نیومد چندتا هم خودم اضافه کردم و الان دوباره همه میگن موهات داره پرتر میشه. فقط خواستم بهت بگم منم فکر میکردم باید دنبال معجزه باشم ولی خوب ک نگاه میکنم میبینم چقدر درمانها جبوی چشممونه و ما چون مشکلمون رو خیلی بزرگ میبینیم تو اسمونها دنبال جواب میگردیم اول علتشو پیدا کن دوم درمانش کن سوم صبور باش چهارم صبور باش تا زماتی ک افسرده باشی و احساست بد باشه نتیجه نمیگیری رها باش بگو تا الان که اینطوری بوده از الان با امید دنبال درمانش باش مطمئن باش جواب میگیری
Iran (Islamic Republic of)
سما
۰۷:۳۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
سیب زمینی رنده کن .یه روز در میان بزن به پوست سرت بعد از دوسه ساعت با آب خالی بشور.سریع ریزش قطع میشه و بعد از یکماه هم موها رشد میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
سلام من رشد موهام عالی بود و خیلی هم پر پشت. ولی حدودا سه ساله که خیلی کم پشت و نازک شده. دلیلشم کم کاری تیروئید هست. مشکلی که اکثر خانوما دارن. پیشنهاد میکنم حتما آزمایش تیرویید بدین و ریزش مو رو با خوردن قرص تیرویید با تجویز پزشک کنترل کنید خیلی تاثیر گذار هست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی صادقی
۱۳:۲۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
سلام من الان ۲۰سالمه دوساله که دارم ماینوکسیدیل میزنم دیگه از همه چی خسته شدم دیگه دارم دیونه میشم دیگه یه امید دارم اونم خداست....که اونم فکر نکنم جواب بده به همه کسایی که مشکل من رودارند توصیه میکنم بیخیال شید این از تقدیرتخمی ماست
خدااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
برو مو بکار
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۱۹:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
سلام دوستان منم كم مو هستم حتي خجالت ميكشيدم برم ارايشگاه..خجالت ميكشيدم برم عروسي...حتي موهامو بالا ميبستم و شونه نميكردم كه كم پشتيم ديده نشه...تا اينكه ديدم يكي نوشته بود دنبال ترفند باش به جا غصه خوردن رفتم موهامو رنگ كردم پيش بهترين ارايشگاه و موهام خيلي بهترشد غصه هام كمتر شدالبته هنوزم كم پشته و كف سرم خيلي كمه ولي رنگ كه كردم خيلي بهتر شد اميدوار تر شدم دنبال ترفندباشين ..حالا دنبال اينم كه همينم كه دارم از دست ندم ميخوام پودر دانه شنبليلع استفادع كنم شنيدم ميگن معجزه ميكنه...حتي تا يه حدي رسيدم كه موهامو ميبافم خودمو اميدوار ميكنم هر كي هم كه بپرسه ميگم من از بچگي همينطور بودم نميذارم با احساساتم بازي كنن ميگم مادرم اينا همينجورن...در صورتي كه موها پرلشتي داشتم مجبورم دروغ بگم كه ازم نخندن اينم يه ترفنده..اميدوارم يه راهي برامون پيدا بشه و هممون موهامون خوب بشه...
France
مونا
۲۱:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
سلام دوستان من کارم طب سنتیه.میخوام بهتون بگم که خودمم ده ساله این مشکل رو دارم و تغذیه مهمترین علت ریزش و نازکی موهاست.از وقتی برنج سفید بدون سبوس و گندم بدون سبوس جایگزین حبوبات و سبوس شده این مشکل پیش اومده.بعدشم قدیمی ها با شوینده های طبیعی سرشونو میشستن.و نکته ی مهم تر اینکه قدیم ها هرکی سرش شپش میزد موهای زخیم تری داشت.این یعنی جریان خون خیلی مهمه.مشکل من با سبوس و زالو درمانی روی سر و حجامت سر حل شد.البته مراقب باشید راهکارهای درمانی ریزش موی صفراوی با ریزش موهای طبع های دیگه فرق داره.تخم کدو رو هم فراموش نکنید.
Germany
Nilofar
۲۲:۴۸ ۱۱ تير ۱۳۹۷
سلام به همه دوستانی که ریزش مو دارند اینکاری که میگم انجام بدید فرق نمیکنه چه سنی یا چه جنسیتی دارید من نیازی به دعا هم ندارم تجربه کردم خودم نتیجه گرفتم و به دیگران هم گفتم نتیجه عالی بوده روغن زرده تخم مرغ ، گلیسیرین ، کرچک، زیتون، بادام ، از هرکدام یک قاشق غذا خوری ،سرکه یک ق چایخوری ، یک زرده تخم مرغ همه را مخلوط کنید موها که تمیز هست به پوست سر بزنید کمی اهسته ماساژ بدهید بعد یک کیسه فریزری بزرگ را روی سر بکشید سی دقیقه صبر کنید انرا بشویید از این زمان به حقیقت عدم ریزش مو پی میبرید البته باید هفته ای سه مرتبه تکرار کنید تا سه الی چهار هفته بعد میتوانید هفته ای یکبار و بعد هرماه یکبار بزنید البته توجه داشته باشید این زحمت که میکشید فقط قطع ریزش مو هست رویش ندارد ولی بنظر من همین هم خوبه دوستان خوبم انجام بدهید واز اینکه توانستم شادتان کنم خبرم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۱۰ تير ۱۳۹۷
تو رو جون جد و آباد و عزیزاتون کلا به هرچی مقدساته اعتقاد دارین تا اسم ماینوکسیدیل رو شنیدین کلا ۱۰ بار بگین خدایا توبه توبه!!! تموم بدبختی من زیر سر این سم کشنده س!! خانهما توجه کنن قرص فیناستراید یه وخ گول نخورید بخوریدا !!! نازایی میاره و .... بیا و بدو دنبال دارو درمان!هرچی داروعطاری وطب سنتی و شیمایی و گیاهی بگین زدم رو سرم از پودرنخود و زرده تخم مرغ محلی و انواع روغنها و از ۷ گیاهش تا ۴۰ گیاهش.. هرشب حنا گذاری و و...و... تا مرحله آخر که رفتم prp کردم یک میلیون تومن. از پلاکت های سانتریفیوژ شده خون بدنم رو به کف سر تزریق کردم با تزریق ویتامین سی( خدا اون روزو نداره از شدت درد ...) که خوشبختانه این راه هم به سرنوشت قبلی ها منجر شد!! الانادیگه واقعا زدم ب بی خیالی خیلی بهتره والا! همین 4تا تارمو رو محض دلخوشی یه بار میبافم یه بار مدل میدم تازه گذاشتم اندکی بلند بشن رنگ میزنم!! حداقل کار لذت بردن از داشته هاس... حرف هیچ بنی بشری دیگه ناراحتم نمیکنه حتی شوهرم.. میگم خدا رو شکر که موهای صافی دارم همین که وز نیس تا درگیر صاف کردنش باشم هزاربار شکر.. با همین ۳-۴ تا تار بسنده کردن حداقل اینا قهر نکنن برن پیش دوستاشون!
Afghanistan
نصرالله
۱۳:۳۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
سلام من هم ۲۲ سال دارم مجرد موهام خیلی ضعیف موی ریزی هم دارم با هر شامبو که شستم نتیجه نداد لطفا یه راهی برام نشان بدهید
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۲:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
اگه میخوای از شر موهای ضعیف رها بسی فقط با صابون بشور اگه صابون زیتون باشه عالیه یا صابون سنتی برای زبری هوار گل سر استفاده کن.
Iran (Islamic Republic of)
Sajjad
۱۶:۰۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
انجیر بخورید روزی ۷ عدد چون ریزش مو را متوقف و آن را میرویاند. رسول اکرم ص
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Fatemeh
۰۵:۱۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام منم خیلی موهای سالم و پری داشتم اما بعد از سه چهار سال به دلیل استرس،تغذیه نامناسب،و مشکلات هرمونی موهام به شدت نازک شد و کف سرم مشخص میشد،هیچ چیزی نتونست موهای منو بهتر کنه جز اینکه مرتب کوتاه کنید و اجازه ندید موخوره بزنه در ثانی موهاتونو هر هفته حنا بذارید،و دیگه اینکه با یک رنگ موی مارک خوب بدون دکلره رنگ تیره کنید واقعا ضخامت موتونو زیاد میکنه .این هم از تجربه من
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۲۰:۴۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
التماستون میکنم یه راه حل به من بدیدحدود۲سال ریزش موی شدیددارم طوری که روزی ۱۵۰تارموهاموازدست میدم هرویتامینی هم مصرف کردم ‌آزمایش هم دادم هیچ مشکلی نداشتم اماعنوزریزش موداررم دارم داغون میشم چه خاکی بریزم سرم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام الناز جان برید دکتر و بگید ک آزمایش برای ویروس حصبه رو براتون بنویسه.اگر مثبت بود مطمئن باشید عاملش همین بوده. بسیاری از مردم این ویروس رو دارن اما خودشون بی خبرن.بعدش ان شاالله با داروهایی ک خود دکتر بهتون میده رفع میشه.
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۷:۲۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
عزیز شما نگفته معلومه مشکل از استرسه آروم باشید تا موهاتون نترسن و در نیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
عزیزم من الان هشت ساله موهای سرم میریزه بعد زایمان اینطوری شدم الان دیگه کف سرم دید داره من نمیدونم چکار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۲۰:۴۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
التماستون میکنم یه راه حل به من بدیدحدود۲سال ریزش موی شدیددارم طوری که روزی ۱۵۰تارموهاموازدست میدم هرویتامینی هم مصرف کردم ‌آزمایش هم دادم هیچ مشکلی نداشتم اماعنوزریزش موداررم دارم داغون میشم چه خاکی بریزم سرم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام من خیلی موهام پور پشت بود دوران نوجوانی الان که سنم رفته بالا سی سال موهام ریزش پیدا کرده رفتم داروخانه بهم پیشنهاد کرد که دارو زد ریزش طلسم بزنم ولی دو سه روز اول زدم دو یا سه هزار تار مو از سرم ریخت و دارو را به داروخانه بردم نه دارو را پس گرفت بلکه گفت باید دوره را کامل کنم و من گفتم تضمین میکنید گفت نه ولی تمام موهات میریزه بعد مجددا رشد میکنه منم ترسیم ادامه بدم تا میزنم پانصد تا از موهام میریزه کسی میدونه چی کار باید بکنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام .آدرس قزوین الوند خیابان امام روبه روی پارک پیرمردها عطاری کرمانشاهی .100در صدد انشالله نتیجه میگیرید به حرفم اعتماد کنید و برام دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
سلام دوستان من قبل از ازدواج موهام از کمرم رد میشدتارموهام نازک بود ولی پرپشت وسالم هرکس موهام رو میدید حسرت میخورد بعد ازدواج سه تا سقط داشتم و باعث شد کم خونی بگیرم و دچار ریزش مو بشم هنوزموهام بلندهست ولی کم پشت چون هیچ وقت کم خونی درست نمیشه ودلیلش هم تغدیه است چون میترسم چاق بشم کم میخورم تنها دلیل ریزش مو کمبودویتامین هست
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۴۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
سلام.دوستان متاسفانه من هم طی دوسال موهای پرپشتم تبدیل شد به موهای کمپشت.دکترهم هیچ جوابی نداد چونکه اصلا مشکل ویتامین هورمون کمخونی ندارم.الان به سمت طب سنتی رفتم.حکیم ضیایی برای ریزش مو ورویش مجدد مو میگه که ازروغن کندش استفاده کنید.یک مقدار کندش بخرید خودتون آسیاب کنید به اندازه یک قاشق غذا خوری در۵۰۰گرم روغن زیتون حل کنید،اونو روی شعله ملایم تانیم ساعت بزارید تبدیل میشه به روغن کندش دوساعت قبل حمام استفاده کنید،بعدبشورید.میگه که تاشیش ماه سفیدی کف سرتون برطرف میشه امیدوارم ازاین طریق همه نتیجه بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۲۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
من که دیگه کچل شدم افسرده شدم ناراحتم زندگیم مختل شده خدایا خودت کمکم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
سلام عزیزان من به پسر 25 ساله هستم موهام خیلی نازک و کم پشت بود وقتی رفتم باشگاه کراتین واسه بدنسازیم استفاده کردم واقعا طوری موهام ظخیم و پرپشت شد که خودم ازش لذت میبردم قبلا هم شنیده بودم کراتین واسه موها عالیه.
Germany
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
سلام به هــــمه دوستان گرامی،،من ۲۴سالمه،موهایی داشتم ضخـــیم،پر پشت و لخت دقیقا مثل کلاه گیس،کل اقوام و حتی هر ارایشگاهی میرفتم تعریف موهامو میکردن،متاسفانه از وقتی که به سن بلوغ رسیدم و نوجوان شدم،موهام شروع کرد به چرب شدن،و من خیلی دیر(هفته ای یبار حمام میرفتم)،از طرفی چربی شدید موهام و از طرفی بهم ریختن تعادل هورمون های بدنم که با بالغ شدن بوجود اومد باعث شد از اون موهای پر و لخت هیچی باقی نمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
با سرکه سیب درمان کن موهای چربت رو ریزشش برطرف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ثمين
۱۷:۴۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
دوستان حنا بذاريد سرتون ريزش موتون قطع ميشه هر هفته يه بار (تا٣هفته)
اگه با رنگش مشکل داريد حناي بي رنگ بذاريد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
بهترین درمان برای آقایان

روزی یک عدد
مولتی ویتامین
آهن
زینک پلاس
Iran (Islamic Republic of)
زینب..
۰۹:۴۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
سلام

حتما حتما از حنا استفاده کنید
اگرم مثل من از رنگش بدتون میاد از حنا بیرنگ استفاده کنید و طول درمانش و که ۸ هفته ست حتما ادامه بدید..
خیلی تأثیر داره
در ضمن موهاتونم اصلا محکم و سفت نبندید
با یه کلیپس شل ببندید

بعداز حمامم موهاتونو با حوله محکم خشک نکنید٬ اینکار باعث ریزش شدید میشه

اصلا زیر دوش و تو حمام و زمانی که موهاتون خیسه ٬ شونه نکشید ..

روغن زیتونم گرم کنید و کف سرتون و باهاش ماساژ بدید.. .
موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
زینب..
۰۹:۴۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
سلام

حتما حتما از حنا استفاده کنید
اگرم مثل من از رنگش بدتون میاد از حنا بیرنگ استفاده کنید و طول درمانش و که ۸ هفته ست حتما ادامه بدید..
خیلی تأثیر داره
در ضمن موهاتونم اصلا محکم و سفت نبندید
با یه کلیپس شل ببندید

بعداز حمامم موهاتونو با حوله محکم خشک نکنید٬ اینکار باعث ریزش شدید میشه

اصلا زیر دوش و تو حمام و زمانی که موهاتون خیسه ٬ شونه نکشید ..

روغن زیتونم گرم کنید و کف سرتون و باهاش ماساژ بدید.. .
موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
seeu30gmilcom
۲۰:۳۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
سلام دوستان پیشنهاد من اینه توی فضای مجازی و اینترنت دنبال درمان نباشید اولین فرصت ب دکتر متخصص مراجعه کنید
طاسی معمولا ارثی هست ارثیه فکر کلاه گیس یا کاشت مو باشید
اگ هم غیر ارثیه ک کچل نمییشین همش ارثیه
Iran (Islamic Republic of)
تارا
۱۸:۵۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
سلام من یه تجربه ای دارم که ممکنه به دردتون بخوره.... من از وقتی که یادمه موهام ضخیم و مشکی و پرپشت بود همه حسرتشو میخوردن ..... هیچ نگرانی بابت موهام نداشتم و با کش های خیلی سفت موهامو میبستم و سشوار میکشیدم و کلی به موهام میرسیدم ..... تا اینکه احساس کردم موهام از قسمت شقیقه هام داره خالی میشه و ریزش مو گرفتم.... به هزار جور دکتر مراجعه کردمو نتیجه نگرفتم ..... از اون موقع که حدودا میشه دوسال پیش موهامو با کلیپس های خیلی شل میبندمو هر هفته یه بار وقتی دارم میرم حموم یه دونه تخم مرغ رو هم میزنم، میریزم رو سرم ماساژ میدم بعد نیم ساعت میشورم از اون موقع هم شثیقه هام پر شده هم موهام عین قبلنا شده یا شایدم خیلی بهتر از اون ....... امیدوارم مفید بوده باشه
Iran (Islamic Republic of)
Ramtin
۰۶:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام من پسری 15ساله هستم.از 14سالگی موهام ریزش کرد.قابل توجه اونایی که رژیم میگرن بگم که سره خود نباشه وگرنه مطمعن باشن که ریزش موهاشون بزودی شروع میشه.من خودم یه سال کامل رژیم گرفتم و همین رژیم گرفتن کار دستم داد.به زور درس شد.هر روز باید سه وعده غذا رو کامل بخوری تا درس بشه.
Iran (Islamic Republic of)
Ramtin
۰۶:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام من پسری 15ساله هستم.از 14سالگی موهام ریزش کرد.قابل توجه اونایی که رژیم میگرن بگم که سره خود نباشه وگرنه مطمعن باشن که ریزش موهاشون بزودی شروع میشه.من خودم یه سال کامل رژیم گرفتم و همین رژیم گرفتن کار دستم داد.به زور درس شد.هر روز باید سه وعده غذا رو کامل بخوری تا درس بشه.
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۷:۲۵ ۲۸ تير ۱۳۹۶
سلام
میه روش خوب براتون دارم اگه هنوز مویی براتون مونده از شامپو سیستین ب6 یا اکوفن استفاده کنید قرصشم هست بخرید و استفاده کنید تا دو دوره بعد ریزش متوقف میشه قرص ب کمپلکس و مولتی مینرال استفاده کنید با یه شامپوی ملایم مثل فولیکا آیروکس یا هر چیزی که موهاتونو تحریک نمیکنه من داشتم کچل میشدم استفاده کردم به پیشنهاد یه دوست موفق شدم انشالله شما هم موفق بشید ولی قبل از استفاده از داروها حتما آزمایش هورمون بدید چون اگه اختلال هورمونی داشته باشید اول باید اونو کنترل کنید بعد سیستین بخرید اگه جواب گرفتید صلوات بفرستید.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۱:۵۴ ۲۴ تير ۱۳۹۶
سلام .واقعا ناراحت شدم نظرات رو خوندم و اینو بگم کاملا درک میکنم
خودمم مشکل کم پشتی و نازکی مو دارم . از کودکی همینجور بودم .هرجا رفتم یکی یه چیزی گفت. آرایشگاه رفتم همه میگفتن وایییی چقدموهات کمه .تو مهمونی روسریمو درمیاوردم همه میگفتن وایییی چقد موهات کمه . خلاصه هرجا رفتم و نرفتم یکی یه نظری درباره موهام صادر کرد
کاش میفهمیدیم کسی ک موهاش انقدر کمه دیگه گفتن نداره .خودش میدونه .با گفتن این حرفای تلخ فقط باعث میشیم طرف دلش بشکنه و دیگه اون اعتماد به نفسی رو که باید داشته باشه از دست بده .
Iran (Islamic Republic of)
پاترا
۱۰:۰۴ ۲۳ تير ۱۳۹۶
من نظرات تک تک دوستان رو خوندم تنها و تنها راه برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو استفاده از این دو روشی هست که واسه موی چرب و خشک و موی رنگ شده و اسیب دیده میگم، منم مشکل شما رو داشتم و به هر دری زدم ج نداد تا اینکه از این روش استفاده کردم
برای موی چرب: از سفیده تخم مرغ محلی و عسل طبیعی و روغن زیتون طبیعی ( حدودا با 150 هزار تومن تهیه میشن ) مخلوط کنید و به سر بزنید حدود چند ساعت، به طرز معجزه آسایی ریزش قطع میشه و موهای جون میگیرن، من الان 9 ماهه استفاده میکنم عاااااالیه
برای موی خشک: ی نصف استکان آب، ی قاشق روغن زیتون و زرده تخم مرغ فوق العاده است.
فقط روغن و عسل باید اصل باشه نه اونایی که از بازار تهیه میشه تخم مرغمم محلی باشه، تهیه اش یکم مشکله اما واااااقعااااا ارزش داره ، چون با ریزش و کم پشتی خداحافظی میکنی و موهاتون پرپشت و خوش حالت میشه و تار مو ضخیم میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۲ ۲۰ تير ۱۳۹۶
سلام.. ما خانوادگی موهامون پرپشته براهمین تازگیا جنس موهام یهو نازکترشده ومیریزه.30 سالمه دکترگف نگران نباش کچل نمشی وقرص فیناستراید و یدونه لوسیون وشامپو نوشت.. کسی ازداروی فیناستراید استفاده کرده؟اثری داره؟؟قرار نیس ک هرچیزیو دکتر تشخیص بده .
Iran (Islamic Republic of)
صبوری
۱۴:۳۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
سلام ازفیتناستراید اصلا استفاده نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۲۳:۳۴ ۱۷ تير ۱۳۹۶
سلام دوستان,کسی تا حالا چیزی درمورد میکرواسکالپ شنیده؟پرکردن جاهای خالی سر با رنگدانه های طبیعی
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۲۲:۲۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
سلام شما برا ميكرواسكالپ تحقيق كردين؟منم ميخوام بدونم چطوره
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۱۶ ۰۶ تير ۱۳۹۶
سلام
من 26سالمه
موهام نازک هستن و از ناحیه فرق سر داره کم پشت میشه
از نظر روانی خیلی باهاش مشکل پیدا کردم....کابوس شده
با وجود اینکه از سال دوم دبیرستان موهام کم پشت بودن اما چند وقته به شدت برام استرس زا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
من ویتامین هیر ویت چند ماه هستش که دارم میخورم معجزه کرده ولی قطع بشه ریزش پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۰۱:۲۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
دوستان من موهام به شدت نازک شد و ریزش داشت الان سه ماهه که دارم محلولی به نام طلسم استفاده میکنم و ریزش موهام قطع شده.خواستم انتقال بدم بهتون دلم سوخت واقعا ریزش مو تحملش خیلی سخته.ایشالله ک شما هم جواب بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۲:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
سلام من بچه که بودم دوهفته که نمیرفتم ارایشگاه اینقدر موهام بلند میشدن که درست کردنشون مشکل میشد همیشه ولی الان که 19 سالمه خیلی رشدش کم شده و کلا جلوش کم پشت شده با این که اصلا اهل سیگارو ژل و تافت نیستم فقط علتش جوش و استرس و فشار عصبی و تنها درمانش ارامش مطلقه
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۲:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
سلام من بچه که بودم دوهفته که نمیرفتم ارایشگاه اینقدر موهام بلند میشدن که درست کردنشون مشکل میشد همیشه ولی الان که 19 سالمه خیلی رشدش کم شده و کلا جلوش کم پشت شده با این که اصلا اهل سیگارو ژل و تافت نیستم فقط علتش جوش و استرس و فشار عصبی و تنها درمانش ارامش مطلقه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۷:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
شامپو ویتامن ای کاپوس (حجم نمیده ولی باعث خشکی مو نمیشه و کاهنده ریزش)
استرانگ پاور نیوا ( حجم دهنده و کاهنده ریزش)
مولتی ویتا گلرنگ (کاهنده ریزش)
کلیر هدنشولدرز رو فراموش کنید اگر ریزش مو دارید.
قرص مینرال ایرانی و زینک اینها تا آخر عمر باید مصرف بشه تا موها محکم باقی بمونه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۱۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام ب همگی.ریزش مو2دسته اس 1.اونایی که هم ریزش مو دارن وهم سرشون داغ میشه ریزش موهاشون صفرایی هست.وباید حجامت سرکنن.حجامت ساعت و روزخاص داره وپیش فرد خبره ومتخصص برید2.اونایی ک سرشون داغ نمیشه ازسودا وبلغمه واز سردی سرریزش مودارن آب نمک بزنن ب موهاشون این سردی سرشون برطرف میشه نمک خیلی زود جذب میشه.
Iran (Islamic Republic of)
parsa khorami
۰۱:۵۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
سلام من ۱۷ سالمه و پسر هستم موهام هم کمپشته هم نازک شده البته ریزش هم ندارم فوقش روزی ۱۰ تار مو اما من محصولی میخوام که بتونه موهام رو پرپشت کنه یعنی موی جدید توی سرم دربیاد لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۸:۱۲ ۱۵ دی ۱۳۹۷
قرص اکوفن عالیه قیمتش بالاست ولی اگه بتونی تهیه کنی واقعا موثره
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۰:۱۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
راستش من به خاطر كم بشتي موهام افسردا شدم روم نميشه شالم در بيارم يا مهموني برم همه دكتري هم رفتم فايده نداره خدا كنه برا كاشت مشكلي نداشته باشم ميخوام برم كاشت اكه نشد هم اكستنشن ميكنم و به همه افسردكيام خاتمه ميدم
Iran (Islamic Republic of)
مانا
۰۸:۱۵ ۱۵ دی ۱۳۹۷
اکستنشن انجام نده عزیزم چون موی جدید رو باید به موی خودت وصل کنه و باعث میشه به موهات فشار بیاد و موهای خودت رو از دست بدی
Iran (Islamic Republic of)
ميلاد
۰۳:۳۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
مهمترين عامل اينكه موهاي سرتون نازك ميشه و شده
كم خوابي(شبها از ساعت ده بخوابيد تا هفت صبخ)
نخوردن صبحانه
مشكلات عصبي(حرص نخوريد عصباني نشيد )
كمبود ويتامين در بدن(قرص ب كمبلكس بخوريد قرص ويتامين E و C و A مصرف كنيد)
كم خوني(قرص اهن قطره اهن و يا سويا مصرف كنيد)
ورزش (جوري ورزش كنيد كه سرتون عرق شديدي بكنه اين واسه موها خيلي مفيده)
كارهايي كه نبايد بكنيد(گول اسم شامپو ها را نخوريد بهترين شامپو واسه موها شامپو سير پرژكه هفته اول فكر ميكني موهات داره ميريزه اما درست ميشه موهاتون ضخيم و عالي ميشن "ژل مو واكس مو چسب مو كلن هر چي حالت دهندست نزنيد به موهاتون درسته خوشگل ميشيد اما در واقعيت موهاتون را نابود ميكنيد با دست خودتون"سشوار و لخت كردن مو ممنوع"تراشيدن مو ممنوع باور غلطيه كه ريشه موها را ضخيم ميكنه مو را از جاش ميكنه تيغ اين كار را نكنين" درمان هاي گياهي خوبه اما كسي كه موهاش چربه بدتر ميشه و جواب نميده"اگه موهاي جلو سرت نازكه و بلنده با قيچي نوك مو را بچينيد كه موخوره نشين
ماينوكسيديل و قرص زينك استفاده نكنين بدتر ميشين
Germany
r
۰۸:۵۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
g
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۳:۰۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
یاخدا ملت همشون از ریزش مو رنج میبرن،
یکیش هم خود من
Iran (Islamic Republic of)
Elahe
۰۰:۴۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
منم مشكل نازك و كم پشتي مو دارم ي راه حل خوب ميخوام
Iran (Islamic Republic of)
somaye
۱۹:۲۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
خانومهایی ک ریزش مو دارین از عرق رازیانه استفاده کنید
بابونه رو بزارین جوش بیاد از س
صافی ردش کنید و با حنای بی رنگ رو موهاتون بزنید
کمتر از شامپو استفاده کنید یا اگه نمیتونید از شامپو بچه استفاده کنید و بجاش از صابون های محلی استفاده کنید
مسیر زندگیمونو ببریم به سمت قدیمیا همه چی درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
نریمان اهوازی
۰۳:۰۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
راستی اینم یادم رفت بگم که از سبوس برنج هم استفاده کنید ، سبوس برنج رو از عطاری تهیه کنید ، سبوس برنج قهوه ای پودر شده ، و هر روز یه قاشق غذا خوری با شربت یا مایعات دیگه و یا در انواع غذاها استفاده کنید ، شماها رشد مو بدردتون نمیخوره ، باید از چیزی استفاده کنید که سبب رویش موجدد موهایتان بشه و سبوس برنج این کارو رو انجام میده با کمی صبر
Iran (Islamic Republic of)
نریمان اهوازی
۰۳:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
دو نکته ی بسیار مهم برای بهتر شدن مو ، استفاده ی هفته ای یکبار از آب پیاز بر روی سر و دومی شامپوی مناسب برای مو ، شامپوی نامناسب باعث میشه که منافذ موهاتون بسته بشه و موها به خوبی رشد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
راه حل
۲۳:۳۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
سلام

بهترین راه حل اینه که برین یه آزمایش کامل بدین هم خون هم ادرار هم سونو

من سال ها خودمو درگیر شامپو و قرص و .... کردم آخر سر تو آزمایشم مشکل کمبود آهن. و کمبود ویتامین دی داشتم و رفتم همون قرصاشو خوردم

مشکل منم ریزش شدید مو و شوره و خشکی مو نازکی مو بود
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۹:۴۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
من پسر یک نام ساله دارم ک کسی ربطش مو دارد وموهایش کم پشت ونازک است ویه تار مویش سفید شده چه شامپویی باید استفاده کنم وچه ميوه ایی باید بیشتر بدم
Iran (Islamic Republic of)
عباس‌سلطانی
۰۲:۰۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
باسلام‌دوستان‌علت‌ریزش‌وکم‌حجمی‌اکثردوستان‌نرسیدن‌خون‌ب‌ریشه‌موهامیباشدوهرکس‌درشبانه‌روزبایدب‌مدت‌ی‌ربع‌ماساژپوست‌درکل‌ناحیه‌سرانجام‌دهدویاویتامینه‌انجام‌دهد
Iran (Islamic Republic of)
فرزین
۱۶:۳۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
سلام من 16سالمع چند وقت بود موهامو زیاد رنگ کرده بودم خلاصه بگم الان موهام نازک شده رشدشم خیلی ضعیفه البته رشدش از اول ضعیف بود الان بد تر شده من ن ریزش مو دارم ن هیچ دلایل دیگه ای و جای نگرانی هم ندارم چون فقط موهام نازکع و حجمش کم شده همان طور ک گفتم رشدش ضعیف شده لطفا اگه راهی دارین بگین
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۲:۱۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
سلام من 18 سالمه موهام خیلی پر پشت بودن.الان خیلی کم شدن ریختن بیشترشون.نمیدونم ب چ دلیلی.کمبود ویتامین ندارم.موهامم لختن.نمیدونم چرا میریزن اصن کلا ی شکست بزرگه واسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۵
با سلام براى كسانى كه مشكل كم مويى دارن ميخوام بگم اگر مورثى باشه خيلى دوستانه بگم بهتون، بهتره خودتونو خسته نكنيد و بيخودى روحيتونم از دست نديد و مهمتر از همه پولتونم با دكتر رفتن ها دور نريزيد،تو بازار بريد و از اين تاپيك ها بخريد كه هر رنگى هم متناسب با موهاتون داره به كف سرتون بزنيد و بعدش بريد ازين موهاى مصنوعى كه با مدل هاى مختلف اومده بازار و خيلى هم طبيعى و قشنگه و الانم همه هنرپيشه هاى خانم معروف هاليوودم استفاده ميكنن بخرين كه هم روحيتون به كل عوض ميشه و هم خوشگل ميشيد.موفق باشيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
سلام ،خیلی ریزش مو دارم البته از بچگیم موهام نازک بود ولی پوست سرم الان کاملا پیداس غصه کم موی شب وروزمو یکی کرده مخصوصا به یه جشنی که دعوت میشم موندم مو ندارم چیکارکنم ،این پر پشت کننده که میگین اسمش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۱ تير ۱۳۹۵
سلام من 14 سالمه.و میخواستم بگم که مو های من کم پشته ولی اصلا از جلو سرم از بغل ها اصلا نریختن موهام فقط مشکل کم پشتی رو دارم بنظرتون از کدوم دارو گیاهی یا دارو ها باید استفاده کنم ؟ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
منم مثل خیلی از دوستان که مشکل ریزش مو داشتن منم همینطور هستم تلبته الان دیگه ندارم هر چند که کم پشت هم شدن ولی توصیه کلی من به عزیزانی که مشکل ریزش مو دارن اینکه هر کاری میکنید فقط اینقدر خودتونو درگیر ریزش مو نکنید و همش جلو آیینه نرید که دیگه از خوتون و زندگی متنفر بشید قبل از هر اقدامی سعی کنید با خودتون کنار بیاید و فشار عصبی رو از خودتو دور کنید،اینو دارم دوستانه بهتون میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام.ازسن 15سالگی تاالان که 26سالمه تاجایی که یادمه ریزش بسیارشدید داشتم.الانم موهام بسیارکم پشت کم پشته.شقیقه هام رفتن.جلوی سرمم خالیه..هردواوکوفتی بگین زدم نتیجه ده سال استفادم این بود:اولاهردارویی تازمان استفاده موثره دوما اثرگذاریشون محدوده...تنهاراه ماینوکسیدیل وفیناسترایده ..درحال حاضرفقط فیناستراید چون ماینوکسیدیلهای ایرانی کلاپودرشون تقلبی شده..هم پاک دارو.هم مینا وبقیشون..واین یعنی تمام شدن همه چیز..باورتون میسه این همه خرج وهزینه وپول.واین همه دارویخارجی وگرون....بوده که هزارتاموتوروزمیریخت ازسرم..یعنی اتفاق وحشتناک..بعدازده سال الان ریزشم صفره.صفر...بخداهیچ کاری نکردم فقط داروودرمانم اینه:مولتی ویتامین مینرال الحاوی+ب کمپلکس داروپخش+مخمرابجو..همین ..الان ریزشم صفرصفره ولی چه فایده چون موهام کم کمن.ای کاش ده سال پیش این راه روپیدامیکردم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
شوهرم موهای پر پشت ومشکی داشت درده سرش تاس میشه چکار کنه که خوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
سلام دختر من 6سالشه ولی بااین حال موهاش کم پشتن و رشدشونم خیلی کمه به هر دریم زدم ولی فایده نداره اگه کسی میتونه راهنماییم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
من هر شب سرمو پس از شستن با آب خالی از مخلوط سرکه و قهوه سر به مدت 1دقیقه رویه سرم تقویت می کنم .مو درآوردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
به نظر من هیچ کاری فایده نداره اینا ارثیه بستگی به شانس داره .من بدبخت یه روزایی زیباترین موهارو داشتم موهای طلایی وخیلی خوشگل .الان فوق العاده کم شده وزندگیمو نابود کرده من تا الان هزارتا دکتر رفتم .مویی که بریزه دیگه در نمیاد تنها راهش کاشت مو هس اونم مصنوعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
سلام.من 20سالمه.موهام توی دوره ی نوجوونیم به شدت ریزش پیدا کرد.قبلش من بخاطر موهای مشکی و پر پشتم معروف بودم:| البته الان دیگه ریزش ندارم اما خب تراکم موهام به نسبت گذشته خیلی کم شده:(( در حال حاضر تارهای موهام خیلی نازک شدن بخصوص این نازک شدن هرچی از ریشه ی مو فاصله میگیره بیشتر میشه و سر موهام به طرز عجیبی نازکه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۵ دی ۱۳۹۴
B
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۴ دی ۱۳۹۴
سلام دوستان عزیزموهای من یه ساله پیش شروع کرد به ریزش و نازک شدن.. من حدود یه ساله جوانه گندم و ماش و جو مصرف میکنم با هلیله سیاه که آسیاب کردم و شبی نصف قاشق مصرف میکنم موهای من خیلی پر پشت شده اصلا خودمم تعجب میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
این چیزایی که شما مصرف کردید کاملا جوابگو هستش برای هر نوع مویی و برای هر مشکل مو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۲۲ دی ۱۳۹۴
من دخترم الان 20 سالمه از 16 سالگی موهام شروع کرد به ریختن
جلوی سرم خیلی کم پشته ولی پشت سرمم پرپشت نیست
موهام زبر و خشکه
هیچ قرص و محلولی اثر نکرد
لعنت به این زندگی که اسمش این باشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
از شامپوهای حجم دهنده استفاده کن (مثل شامپوی پنتن که رنگ طلایی یا قهوه ایش که مخصوص موهای اسیب دیده است) و برو یه ارایشگر حرفه ای تا موهاتو خوب کوتاه کنه این جوری موهات پرپشت تر به نظر میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۱ دی ۱۳۹۴
برای ریزش مو حنا و زرده تخم مرغ هم خیلی خوبه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
من از 18 سالگی ریزش مو داشتم دلیلش هم مشخص نشد. انواع داروها و درمانها رو امتحان کردم ولی اثرش فقط 6 ماه بود طوری که حیت بعد از 6 ماه دیگه داروها هم اثری نداشت. هیچ مشکل کم خونی و ویتامین هم ندارم ولی استرس کاریم زیاده ... پیشنهاد میکنم اگه مشکل فشار خون ندارید از دم کرده گیاه دم اسبی استفاده کنید .. تا حالا به هرکی پیشنهاد دادم استقبال کرده و مشکلی هم براش پیش نیومده. خودمم استفاده می کنم و تاثیرشم دیدم
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۱:۴۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
گیاه دم اسبی چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
سلام دوستان همه یک مشکلی دارن زیاد خودتوتا اذیت نکنید دارو هم جوابگو نیست فقط تغذیه مهمه من خودم مشکل مو را دارم پیشنهاد میکنم ماهی زیاد مصرف کنید خدافظی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۴
سلام دختر منم 3سالو نیم ش هست ولی موهاش خیلی کم پشت وضعیفه.لطفا راهنمایی کنید ک چیکارش کنم.تا بحال هم از زمانی ک ب دنیا اومده اصلا موهاشو نزدم.راهنمایی لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۴
سلام
دو سال پیش موهایم شروع کرد به ریزش و روزی یه ب کمپلکس و زینک ویتامین c خوردم و روزی 3 لیوان شیر و چسبیدم به ورزش بدنسازی بعد از 6 ماه کاملا مشکلم حل شد
آلآن 7 ماه هست که ورزش ول کردم و قرص نمیخورم و شیر هم نمیخورم باز موهایم ضعیف و کم شدن
بهترین راه به نظر من همین قرصا و شیر و ورزش هست که به من خوب ج داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
سلام توروخدا کمکم کنيد
حدودا 17 سالمه. از 12 سالگى موهام کم پشت شد اما يه سالى هس که خيلى بدتر شده.
هرچى ميخام بش فکر نکنم نميشه.
از اينکه ازدواج کنم ترس دارم، کم کم دارم تصميم ميگيرم اصن ازدواج نکنم.
دکتر هم رفتم اما فايده اى نداشت
من از وقتى وارد دبيرستان شدم شبا ديرموقه ميخوابم
توروخدا جواب بدين دارم کلافه ميشم
۱۲
آخرین اخبار