خشکی پوستی که به سراغ کودکان می رود

درماتيت اتوپيك و خشكي شديد شايع ترين مشكل پوستي كودكان است که بعد از 3 ماهگی ممکن است بروز کند.

دكتر الهام بهرنگي متخصص بيماري هاي پوست، با بيان اينكه درماتيت اتوپيك شايع ترين بيماري پوستي در سنين نوزادي و كودكي است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌درماتيت اتوپيك (اگزماي سرشتي) با خشكي شديد و پوسته ريزي بعد از 3 ماهگي مشخص مي شود و با پيشرفت بيماري قرمزي و خارش، دانه هاي آبدار و اگزماي حاد ايجاد مي شود كه ممكن است با عفونت ثانويه بر روي محل خشكي پوست همراه باشد.
وي اظهار داشت: در بعضي موارد درماتيت اتوپيك با درگيري هاي تنفسي همراه است كه علائمي مانند حملات آسم، رينيت آلرژيك (تب يونجه) و آبريزش بيني يا چشم دارد.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران خاطر نشان كرد: درماتيت اتوپيك در نواحي صورت و گونه ها، داخل آرنج، دست ها، پشت زانو و پاها ديده مي شود و در اكثر موارد تا سن 12 سالگي بهبود مي يابد.
اين متخصص به والدين توصيه كرد از تماس بيماران با مواد محرك جلوگيري و در طول روز و خصوصا پس از استحمام از كرم هاي نرم كننده براي كودكان استفاده كنند.
بهرنگي تصريح كرد: اگر بيماري درماتيت اتوپيك درمان نشود باعث آزار، مشكلات خواب و كاهش رشد كودك مي شود و در بزرگسالي ممكن است به شكل اگزماي دست ادامه پيدا كند بنابراين بهتر است با داروهاي خوراكي و موضعي نسبت به رفع اين مشكل اقدام كرد./ط

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار