گلوبال ریسرچ در مقاله ای با انتقاد از سیاست اشتباه و ضعیف سردمداران کاخ سفید در تأمین امنیت داخلی مردم آمریکا به اشغال این کشور توسط شبکه ها و کارتل های تبهکاری و گانگستری و ناامنی داخلی آن پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ در این مقاله آمده است ؛ با شروع بحران اقتصادی ، هر روز بردامنه عضو گیری و فعالیت های غیرقانونی گروه های تبهکار و گانگستر در آمریکا افزوده می شود . هیچ مقام و یا نهاد امنیتی ، پاسخگوی مردم در قبال جنایت های این گروه ها نیست . دولت آمریکا با صرف میلیاردها دلار پول ، از مردم این کشور جاسوسی می کند و آنها در فرودگاه ها به بهانه بازرسی لخت می کند اما در برابر گروه های تبهکار اراده ای برای مقابله ندارد.

در این گزارش آمده است، بیش از 1.4 میلیون گانگستر در آمریکا وجود دارد . ارتش تا بن دندان مسلحی که با ارتکاب جنایات زیادی در همه شهرهای آمریکا حضور دارند . درحقیقت هر شهری در آمریکا تحت تاثیر این گروه های جنایتکار است . قاچاق مواد ، سرقت واعمال جنایتکارانه کار هر روز این گروه ها است . به اذعان اف بی آی ، 1.4 میلیون نفر عضو این گروه ها هستند . این تعداد در 33 هزار گروه تبهکاری جذب شده اند . بر اساس آمار از سال 2009 میزان گروه های تبهکار در آمریکا 40 درصد افزایش یافته است .
به گزارش اف بی آی این گروه های تبهکاری در قاچاق انسان و قاچاق روسپیان دخالت دارند . انواع شرارت ها ودزدی ها را هم به آنها اضافه کنید.

این که 48 درصد تمام جرایم آمریکا به وسیله این گروه ها انجام می شود یک "چالش ملی" در این کشور محسوب می شود.
شرایط بد اقتصادی در آمریکا و افزایش بیکاری ، راه را برای پیوستن افراد به این گروه ها هموار کرده است . اکنون بسیاری از جوانان آمریکایی کاری ندارند که انجام دهند به ناچار به این گروه ها می پیوندند.


بر اساس آمار درسال 2000 ، 50 درصد جوانان آمریکایی شاغل بودند ؛ اما هم اکنون این رقم به 6/29 درصد رسیده است .

در حالی که بسیاری از خانواده های آمریکایی جرات ندارند شبها از خانه خارج شوند . درعوض دولت آمریکا بر روی این همه ناامنی داخلی چشم نهاده و درعوض لباس مسافران بی نوا را در فردگاه ها از تنشان خارج می کند و آنها را می گردد.

نکته مهم دیگر ، از هم پاشیدن نهاد خانواده در آمریکاست . بسیاری از جوانان آمریکائی به خاطر از دست رفتن نهاد خانواده به دنبال خانواده جدید می گردند و این خانواده را در گروه های تبهکاری می یابند .

اما این خانواده جدید ، ارزشهای خانوادگی را آموزش نمی دهد . بلکه به آنها یاد میدهد چطور ظالم تر و بی رحمتر باشند . بی رحمی یعنی شش نفر جوان تبهکار با ریختن بر سر یک پیرمرد 64 ساله وی را تا سرحد مرگ کتک بزنند .
در سال 2011 رفتار جنایتکارانه وتبهکارانه گروه های گانگستری به طرز وحشتناکی افزایش یافت .گروه های تبهکاری در آمریکا به شدت مسلح اند و به طرز عجیبی سازمان یافته . سلاح های پیشرفته بیش از پیش در دستان این گروه ها یافت می شود .

بسیاری از این سلاح ها ، با سرقت به دست این تبهکاران می رسد . بسیاری دیگر از این سلاح ها توسط اعضای ارتش آمریکا به این تبهکاران داده می شود. بسیاری از سربازان ارتش آمریکا به دلیل فروختن سلاح به گروه های تبهکاری بازداشت شده اند .خیلی از سلاح ها با حمله به ادارات پلیس و دزدی از انبارهای آنان به دست تبهکاران می افتد. وقتی کسی از خود پلیس سلاح می دزد ، یعنی آمریکا به آخر خط رسیده است .

به نظر می رسد در حالی که خیلی از دولتمردان آمریکایی ، افغانستان وعراق را خطرناک ترین مناطق معرفی می کنند ، این خود آمریکاست که ناامن ترین و خطرناکترین جای دنیاست.
ناامنی در افغانستان نیز تقصیر خود آمریکایی هاست. بر اساس آمار از ژانویه تا اکتبر سال 2011 ، 2177 نفر غیرنظامی بی گناه افغانی بوسیله ارتش آمریکا کشته شده اند .

خب حالا ما از این همه جنایات گروه های تبهکاری ، در رسانه های اصلی آمریکا چه چیزی می شنویم ؟ معلوم است هیچ ...

علت بی اطلاعی مردم آمریکا از حقیقت وضعیت کشورشان چیست ؟ علت سانسور خبری گسترده در رسانه های بزرگ آمریکا ست که دراین مورد هیچ خبری مخابره نمی کنند . چون آن وقت مردم و افکار عمومی آمریکا دولت شان را مواخذه خواهند کرد .

در ادامه این گزارش آمده است، دولت اوباما با صادر کردن اجازه فروش هزاران قبضه اسلحه به مردم باعث شد که این سلاح ها به این گروه های تبهکار برسد . اوباما دیگر فکر اینجایش را نکرده بود .طی دو سال 2009 و 2010 ،70 درصد از 30 هزار اسلحه ای که دولت مکزیک از دست گروه های خشن این کشور به دست آورده آمریکایی بوده اند .

این یک مشکل امنیتی نیست ؟ عاقبت این مسلح کردن ها ، به ضرر مردم آمریکا نیست ؟
علت این همه مسامحه چیست ؟ یقیناً این است که اوباما نمی خواهد رای اقلیت اسپانیولی تبار آمریکا را از دست بدهد .

گلوبال ریسرچ پایان این گزارش خطاب به سردمداران کاخ سفید آورده است، بهتر نیست به جای لخت کردن پیرزن ها در فرودگاه ها ، فکر اساسی کنید؟!
بهتر نیست به جای خرج میلیاردها دلار پول بی زبان برای جاسوسی از مردم آمریکا و جهان ، امنیت داخلی مردم آمریکا را تأمین کنید؟!!!

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار