پوست اندازی دوباره لندن برای تکرار میزبانی، بزرگترین رویداد تاریخ

در حالی سی امین دوره المپیک 2012 لندن از تابستان سال آینده آغاز می شود که انگلیسی ها به دنبال میزبانی بهتر از المپیک 1948 هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران کمتر از 1650 روز به یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی دنیا باقی است و در حال حاضر انگلیسی ها با فراهم کردن بهترین امکانات به دنبال میزبانی بهتر از المپیک 1948 هستند.

در این گزارش ما نگاهی گذرا خواهیم داشت به تمامی مکان هایی که میزبان 28 رشته ورزشی خواهد بود.

*ورزشهای آبی(شنا، شیرجه، واترپلو)

 در انتها آبی در مرکز آبی المپیک در جنوب شرقی المپیک پارک که مانند دروازه ورودی المپیک پارک عمل می کند و ساختمانی دائمی با بخش های موقتی است برگزار می شود.

رقابتهای شیرجه و شنای ،‌شنا همزمان در این مرکزو مسابقات واترپلو در محوطه واترپلو در مجاورت مرکز آبی برگزار می گردد تا بهترین استفاده از فضای موجود بعمل آید. همچنین بعضی از امکانات مانند محوطه رسانه ها،‌حراست و ...مشترک می باشد.
و شنای مارتن نیز در مرکز لندن برگزار خواهد شد.

در مرکز ورزشهای آبی المپیک پارک رشته شنا با ظرفیت 17000 نفر و با مسافتی 2 کیلومتر از دهکده المپیک که حدود 4 دقیقه فاصله زمانی دارد برگزار می شود.

بخش واترپلو کمیته المپیک پارک در رشته واترپلو با ظرفیت 5000 نفر با مسافتی 2 کیلومتر و فاصله زمانی 4 دقیقه از دهکده المپیک برگزار می گردد.

در مرکز ورزشهای رشته شنا ماراتن با ظرفیت 3000 نفر و با مسافت 16 کیلومتری فاصله زمان 27 دقیقه ای تا دهکده المپیک برگزار می شود.

*اماکن تمرینی در ورزشهای آبی:

مرکز تمرینی ورزشهای آبی در شمال المپیک پارک واقع شده و دارای 5 استخر موقت می باشد‌،3 استخر شنای 50 متری‌،یک استخر ویژه برای واترپلو و استخر ویژه دیگری برای شنای همزمان.

گفتنی است: مرکز آبی بازیهای المپیک بعد از اتمام بازیها به امکاناتی برای عموم مردم ،‌مدارس،‌باشگاهها و همین طور نخبگان این رشته تبدیل می شود.

*تیروکمان

مسابقات تیروکمان المپیک در زمین کریکتLOVD با ظرفیت 5000 نفر و فاصله ای 16 کیلومتری و زمانی 35 دقیقه ای در مرکز لندن برگزار می گردد این مکان از سال 1814 خانه کریکت بوده است و میزبان مسابقات آزمایشی و رقابتهای یک روزه بین المللی بوده است.

زمین LOVD برای برگزاری بازیهای المپیک تغییرشکل خواهد داد. این محوطه علاوه بر داشتن زمین مسابقه دارای محوطه ای برای گرم کردن در داخل استادیوم می باشد.

مسابقات رده بندی در زمین Nursery که در مجاورت آن قرار دارد انجام خواهد شد. تکمیل طرح این مکان و نقشه جایگزین با مشورت فدراسیون بین المللی و تیروکمان در حال اجرا می باشد.

گفتنی است: بعد از اتمام مسابقات این زمین به نقش سنتی خود به عنوان خانه کریکت بازخواهد گشت و تجهیزات تیروکمان آن به باشگاهها و مدارس سرتاسر کشور داده خواهد شد.

*دو و میدانی

مسابقات دوومیدانی در استادیوم المپیک در المپیک پارک با ظرفیت 80000 نفر با فاصله 2 کیلومتری و زمانی 4 دقیقه ای از دهکده المپیک برگزار خواهد شد.

برنامه ریزی شده تمرینات دومیدانی در مکان گرم کردن مسابقات که در مجاورت استادیوم المپیک قرار دارد،‌انجام خواه شد.
همچنین فضای اختصاصی هم برای پرتابها در نظر گرفته شده است.

همچنین سایر اماکن تمرینی برای تمرینات اختصاصی دوومیدانی از جمله داخل سالن در استادیوم مک میلان و پیست خارج از سالن در پارک maye sbrook می باشد که هر دو این اماکن تا دهکده المپیک 30دقیقه فاصله دارند.

*بدمینتون

محوطه ویمبلی در شمال غرب لندن به عنوان مکان برگزاری مسابقات بدمینتون و ژیمناستیک ریتیک با ظرفیت 6500 نفر در نظر گرفته شده است.
 

 bwf و locog دهکده المپیک را به عنوان مکان اقامت ورزشکاران بدمینتون براساس برنامه مسافرتی توافق شده پیشنهاد داد. رقابتهای بدمینتون از یک ساختار المپیک جدید استفاده می کند که شامل عرصه های گروهی و به دنبال آن عرصه حذفی در هر 5 رویداد می باشد.

گفتنی است: برنامه تمرینی در مرکز تفریحی ورزش Resbridge که نزدیک دهکده المپیک واقع است برگزار خواهد شد. و تمرینات کمکی در مکانی در مجاورت ویمبلی انجام خواهد شد.

*بسکتبال

مسابقات مقدماتی و یک چهارم نهایی بانوان بسکتبال در محوطه بسکتبال المپیک پارک با ظرفیت 1200 نفر و با فاصله ای 600 متری و زمان کمتر از 2 دقیقه برگزار می شود و همچنین مسابقات فینال این رشته در north greenwich‌ با ظرفیت 18000 نفر با فاصله ای 11 کیلومتری و زمان 15 دقیقه ای تا دهکده المپیک برگزار می گردد.

گفتنی است:محوطه موقتی بسکتبال که میزبان مسابقات مقدماتی رقابتهای بسکتبال خواهد بود،‌نزدیک ترین مکان برگزاری مسابقه به دهکده المپیک می باشد که فضای مناسبی را برای ورزشکاران و مقامات این رشته فراهم می کند.

*تیراندازی

پایگاه نظای توپخانه سلطنتی که در woolwich‌ در جنوب شرقی لندن واقع شده است و از سال 1716 تا 2007 مکان توپخانه سلطنتی بوده است با ظرفیت 7500 نفر و فاصله ای 15 کیلومتری و زمان 17 دقیقه ای تا دهکده المپیک میزبان رقابتهای تیراندازی خواهد بود.
woolwich‌ دارای تاریخ نظامی طولانی است و ساخت و ساز ساختمانهای کنونی دراین ورزشگاه از سال 1776 آغاز شده است.

چهار هدف میدان هفت تیر و 3 هدف تفنگ ساچمه ای به علاوه جایگاههای موقت برای تماشاچیان در هر میدان از امکانات این ورزشگاه برای مهمانان خود است.

گفتنی است: ساخت این ورزشگاه از ژانویه 2011 آغاز و تا آوایل 2012 که آغاز رویداد آزمایش بازیهای المپیک است به پایان رسیده است ونیز تمرینات تیراندازی نیز در همان مکان مسابقات انجام خواهد شد.

*بوکس، کشتی، تکواندو ،‌ وزنه برداری، جودو

مکان برگزاری مسابقات بوکس،‌کشتی، تکواندو،وزنه برداری و جودو در بزرگترین مکان ورزشی در لندن است.

ورزشگاه excol ‌ با ظرفیت 10000 نظر که دارای 5 محوطه جداگانه برای بازیهای 2012 لندن تقسیم شده است میزبان مهمانان خود در 5 رشته ورزشی است.
فضای بسیار وسیع موجود این امکان را به کمیته برگزار می دهد که امکان ایجاد محوطه خاص برای وزنه برداری،‌ کشتی،‌ بوکس‌، جودو‌، تکواندو و فضای لازم در پشت سر برای ارائه خدمات لازم به مسابقات را داشته باشد.

لازم به ذکر است تمرینات بوکس در مرکز تفریحی gores brook که کمتر از 20 دقیقه از دهکده المپیک فاصله دارد برگزار خواهد شد و مکان تمرینی کشتی نیز مرکز تفریحی و ورزش rod brisge واقع در شرق لندن که گنجایش 15 تشک را در خود دارد تعبیه شده است.

گفتنی است: مکان تمرینی برای تکواندوکاران در مدرسه Langdon که در نزدیکی دهکده المپیک در شرق لندن خواهد بود که شامل 4 تشک برای تمرین می باشد از سوی مسئولین برگزاری رقابتها در نظر گرفته شده است.

*دوچرخه سواری

مکان برگزاری رقابتهای دوچرخه سواری در دو مکان یکی پیست دوچرخه سواری و دومی در bmx المپیک پارک با ظرفیت 6000 نفر در bmx و نیز پیست دوچرخه سواری با ظرفیت 6000 نفر و با فاصله ای 1 کیلومتر و زمان کمتر از 2 دقیقه تا دهکده المپیک در نظر گرفته شده است.

گفتنی است: امور احداث پیست دوچرخه سواری از مارس 2009 آغاز شد و تا بهار 2011 ساختار اصلي اين پيست تكميل شده است.

همچنين كار بر روي پيست BMX در بهار آغاز و در تابستان 2011 به اتمام رسيده است.

شايان ذكر است، تمرينات دوچرخه سواران در هر دو پيست مسابقه انجام خواهد شد و همچنين تجهيزات اضافه براي تمرين در مركز دوچرخه سواري Redbridge فراهم مي باشد.

* دوچرخه سواري – كوهستان و جاده

مسابقات دوچرخه سواري كوهستان در مزرعه Hedleigh در Essex، مكاني با چشم انداز قصر Hedleigh و دهانه رود تايمز با ظرفيت دو هزار نفر و فاصله اي 51 كيلومتر و فاصله زماني 60 دقيقه اي تا دهكده المپيك برگزار خواهد شد.

زمين به صورت تپه با چمنزارهاي پوشيده شده با بوته زارهاي كوتاه مي باشد كه شيب خارق العاده اي را براي دوچرخه سواران كوهستان و ديد با شكوهي را به تماشاگران ارائه مي دهد.

مسير در حدود پنج كيلومتر مي باشد كه اكثر آن از نقطه شروع و پايان در قلب محوطه قابل ديد است اين پيست در بهار 2011 به اتمام رسيده است، برنامه هاي باقيمانده نيز براي امكانات مورد نياز براي مسابقه در حال انجام مي باشد.

شايان ذكر است، تمرينات دوچرخه سواري كوهستان در همان مكان برگزاري مسابقه انجام خواهد شد.

گفتني است، مكان برگزاري مسابقات دوچرخه سواري جاده در لندن با ظرفيت سه هزار نفر برگزار مي شود كه نقطه شروع و پايان مسابقات دوچرخه سواري جاده المپيك و پارالمپيك از سوي كميته برگزاري بازي ها مشخص مي شود.

* فوتبال

مسابقات فوتبال در بازي هاي المپيك در زمين هاي رسمي فوتبال در سرتاسر انگلستان برگزار مي شود كه اين رقابت ها در شش استاديوم با ظرفيت هاي گوناگون انجام خواهد شد.

(wimbley stadium- landan) استاديوم ويمبلي در لندن با ظرفيت 90هزار نفر، (old tra fford-manchester) استاديوم اولد ترافورد با ظرفيت 76797 نفر، (millennium stadium- Cardiff) استاديوم ميليونيوم در كارديف با ظرفيت 73877 نفر،

(st-jamesprk-new castle) استاديوم جامزپاركدر نيوكاستل با ظرفيت 52409 نفر، (hampden park-Glashow) هامپدن پارك در گلاسو با ظرفيت 52063 نفر و كادانتري استاديوم در كاوانتري با ظرفيت 32500 نفر ميزبان فوتباليست هاي از سراسر جهان مي باشد.
تمام تيم هاي حاضردر رقابت هاي المپيك در هتل هاي مراكز شهرهايي كه بازي ها در آن برگزار مي شود، اسكان داده خواهند شد

همچنين امكان اقامت براي ورزشكاران در طول بازي ها در المپيك پارك فراهم مي باشد.

شايان ذكر است، مسابقات كسب مدال فوتبال در استاديوم ديمبلي مي باشد و همچنين ويلا پارك، خانه باشگاه فوتبال استون ويلا به عنوان مكان برگزاري بازي هاي مقدماتي نخواهد بود و كميته برگزاري به دنبال محل مناسب براي جايگزيني مي باشد.

* ژيمناستيك

مسابقات ژيمناستيك هندي و ترامپولين در north Greenwich arena با ظرفيت 16500 نفر و فاصله مكاني و زماني 11 كيلومتر و 15 دقيقه تا دهكده المپيك برگزار مي شود.

از سوي كميته برگزاري دو سالن براي تمرين مردان و در سالن براي بانوان فراهم شده و علاوه بر اين هشت تشك براي ژيمناستيك ريتميك و چهار عدد براي ترامپولين در نظر گرفته شده است.

گفتني است، آكادمي گرينويچ يكي از اماكن تمرينات ژيمناستيك در طول مسابقات مي باشد.

* هندبال

مسابقات مقدماتي هندبال در محوطه 7000 نفري در بخش غربي المپيك پارك برگزار مي گردد و سپس براي مسابقات يك چهارم نهايي، نيمه نهايي و كسب مدال به سالن 12000 نفري بسكتبال منتقل خواهد شد، برگزاري مسابقات هندبال در دو سالن در داخل المپيك پارك اين امكان را فراهم مي كند كه ورزشكاران و مقامات از حداكثر آسايش برخوردار باشند.

لازم به ذكر است، كار بر روي ساختار اين مكان از ژولاي 2009 آغاز و در آوريل 2011 نيز به اتمام رسيده است.

گفتني است، تمرينات هندبال در يك سالن چند منظوره در 30 دقيقه اي دهكده المپيك در نظر گرفته شده است.

* هاكي

رقابت هاي هاكي در مركز هاكي hockey center در مجاورت مركز خبري بين المللي و مركز خبري اصلي در المپيك پارك با ظرفيت 16000 نفر و فاصله زماني و مسافتي دو كيلومتر و چهار دقيقه برگزار مي گردد.

* واليبال ساحلي

رقابت هاي واليبال ساحلي در horse Guards parade با ظرفيت 15000 نفر با فاصله 13 كيلومتري و زمان 18 دقيقه اي تا دهكده المپيك برگزار خواهد شد، موقعيت مركزي اين مكان شرايط عالي را براي تماشاگران و بهترين نمايش ممكن بازي ها را فراهم خواهد ساخت در مجموع 108 مسابقه در طول 13 روز برگزار خواهد شد كه 54 مسابقه در بخش مردان و 54 مسابقه براي بانوان خواهد بود.
Horse guards parade در كنار اقامتگاه نخست وزير انگلستان واقع شده و تاريخ آن به 1745 برمي گردد و ميزبان جشن تولد رسمي ملكه

در هر سال مي باشد.
تمرينات واليباليست ها در مكاني در نزديكي مكان مسابقه در شش زميني كه در st james park واقع شده است انجام خواهد شد.

* واليبال داخل سالن

مسابقات واليبال داخل سالن در مركز لندن در زمين Earl با ظرفيت 15000 نفر و فاصله زماني و مكاني 15 كيلومتر، 23 دقيقه تا دهكده المپيك برگزار خواهد شد، هر ساله اين سالن ميزبان صدها رويداد با بازديد كنندگاني از سرتاسر جهان بوده است اين سالن براي اولين بار در سال 1937 افتتاح شده و مجموع 72 مسابقه در طول 16 روز رقابت در اين سالن برگزار خواهد شد كه شامل 38 مسابقه در بخش مردان و 38 مسابقه در بانوان خواهد بود.

گفتني است، مكان تمرينات واليبال در نزديكي دهكده المپيك واقع شده است.

* تنيس

رقابت هاي تنيس در ويمبلدون؟ در جنوب غرب لندن با ظرفيت 30 هزار نفر و فاصله مكاني 24 كيلومتر و زماني 42 دقيقه تا دهكده المپيك برگزار مي شود.

مسابقات تنيس از سال 1877 در ويمبلدون برگزار مي شده و رويداد سالانه Grand slam يكي از معتبرترين مسابقات تنيس با بيش از 450 هزار تماشاگر به مدت دو هفته مي باشد همچنين ويمبلدون ميزبان رقابت هاي تنيس المپيك در طول بازي هاي 1908 بوده است.

گفتني است، تمرينات تنيسورها نيز در همان مكان مسابقه انجام خواهد شد.

* تنيس روي ميز

مكان برگزاري مسابقات تنيس روي ميز در Excel بزرگترين مكان مسابقه در اين دوره از بازي ها كه به پنج محوطه تقسيم شده و ظرفيتي 6000 نفري دارد، برگزار مي شود.

* سه گانه

مسابقات سه گانه در هايد پارك كه داراي شهرت جهاني است با ظرفيت 30هزار نفر با فاصله مسافتي 16 كيلومتر و زمان 27 دقيقه تا دهكده المپيك آغاز و پايان خواهد يافت.

ورزش سه گانه انگلستان و اتحاديه بين المللي سه گانه اخيرا رويدادهاي موفقيت آميزي را در هايد پارك برگزار كرده اند كه از جمله آن مي توان به رقابت هاي جهان ITU در آگوست 2009 و ژولاي 2010 اشاره نمود.

لازم به ذكر است، مسابقات شنا در درياچه Serpentive در مركز پارك برگزار خواهد شد مسير مسابقات دوچرخه سواري ورزشكاران را به قلب لندن هدايت مي كند و از نقاط فوق العاده اي مانند كاخ با كينگهام عبور خواهند كرد.

هايد پارك داراي خطوط حمل و نقل فوق العاده اي از جمله ايستگاه هاي مترو در چهار گوشه پارك مي باشد، كميته برگزاري انتظار دارد شاهد تماشاگران زيادي در طول مسير مسابقه باشد، ورزشكاران ورزش هاي سه گانه به كليه امكانات شنا، دوچرخه سواري و دوميداني براي تمرين دسترسي خواهند داشت.

* روئينگ

مسابقات روئينگ در درياچه Dorney كه در 40 كيلومتري غرب لندن نزديك قصر Windsor واقع شده است، با ظرفيت 20 هزار نفر و فاصله 26 كيلومتر و زمان 25-30 دقيقه تا دهكده كانو و روئينگ برگزار مي گردد.

اين درياچه دو هزار دويست متر، داراي هشت مسير، يك مسير برگشت جداگانه كانال آبي براي گرم كردن، با تمامي استانداردهاي ملي و بين المللي است.

لازم به ذكر است، ورزشكاران در دهكده كانو سرعت و روئينگ كه در كالج Royal Holloway در 26 كيلومتري مكان مسابقه واقع است اسكان خواهند داشت و خدماتي در سطح دهكده المپيك به آن ها ارائه خواهد شد.

گفتني است، تمرينات روئينگ كاران در همان مكان برگزاري مسابقه انجام مي گردد.

* بادباني

مسابقات بادباني در Weymouth و Portland در ساحل جنوبي لندن كه به عنوان بهترين مكان بادباني در لندن شناخته مي شود، برگزار مي گردد.

اين رقابت ها توسط آكادمي ملي بادباني weymauth و portand (wpnsa) ميزباني خواهد شد.
Wpnsa براي تمامي بادبان ها امكانات لازم را دارد و ميزباني رويدادهاي ملي و بين المللي موج سواري و پارو زني بوده است.

گفتني است، تمرينات براي المپيك و پارالمپيك در رشته بادباني در مكان برگزاري مسابقات انجام خواهد شد./مح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار